۶۹۷۳۲۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ترامپ باز هم از مکزیک انتقاد کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از دولت مکزیک خواست کاروانی متشکل از حدود یکهزار و یکصد مهاجر را که راهی مرز این کشور با ایالات متحده هستند، متوقف کند.

ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از دولت مکزیک خواست کاروانی متشکل از حدود یکهزار و یکصد مهاجر را که راهی مرز این کشور با ایالات متحده هستند، متوقف کند.

وی در یکی از توییت های صبحگاهی خود نوشت: کاروان بزرگی از مردم (مهاجران) از هندوراس، در حال حاضر از آن سوی مکزیک می آیند و راهی مرز ما که از قوانین ضعیفی برخوردار است، هستند؛ بهتر بود این کاروان قبل از رسیدن به آنجا متوقف می شد.


ترامپ در ادامه این توییت با اشاره به ادامه روند اجرای پیمان «نفتا» (تجارت آزاد آمریکای شمالی) و رسیدن کمک های خارجی به هندوراس و کشورهای دیگر، بابت نقل مکان مهاجران از این کشورها به سوی آمریکا معترض شد و از کنگره خواست دست به کار شود.


وی روز گذشته (دوشنبه) نیز دولت مکزیک را دولتی برخوردار از قدرت تام توصیف کرد که می تواند مهاجران را متوقف کند. ترامپ در آن توییت نوشت: مکزیک از قدرت کامل برخوردار است تا اجازه ندهد این کاروان های بزرگ انسانی وارد کشورشان شود. مکزیک باید آنها را در مرز شمالی شان متوقف کند، آنها می توانند این کار را انجام دهند زیرا قوانین مرزی شان کارآمد است و اجازه ورود مهاجران به کشور ما را که از قوانین مرزی موثری برخوردار نیست، ندهند.


گزارش ها حاکی است که بسیاری از مهاجران از بیم تحت آزار قرار گرفتن در هندوراس، از این کشور گریخته اند و قصد دارند به محض پای نهادن به خاک آمریکا درخواست پناهندگی کنند.


ترامپ این توییت را در حالی منتشر کرد که پیشتر شانس نجات برنامه داکا را تمام شده دانسته بود. این برنامه از مهاجرانی که در دوران کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند، در برابر اخراج از این کشور محافظت می کند.

ترامپ سال گذشته داکا را لغو کرد و کنگره نیز هنوز نتوانسته اصلاحیه ای قانونی برای این برنامه که در دوره رئیس جمهوری قبلی آمریکا به اجرا گذاشته شد، ارائه دهد. با این حال، برنامه داکا تا زمان بررسی تصمیم یک دادگاه بدوی در دادگاهی فرجام خواه، همچنان قابل اجراست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایکاش اررانم یکم غیرت اینهاروداشت ایران دارن تبدیل میکنن به افغانستان مسولین ومردم توخواب زمستانین ورویا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج