۶۹۷۳۹۶
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ: عربستان پول بدهد تا در سوریه بمانیم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید این کشور به زودی در مورد خروج از سوریه تصمیم‌گیری می‌کند و اگر سعودی‌ها خواهان ماندن آمریکا در سوریه هستند، باید هزینه مالی این کار را بپردازند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به صراحت گفت عربستان سعودی باید هزینه‌های ادامه حضور ایالات متحده در سوریه را بپردازد.

وی که در کاخ سفید در یک نشست خبری با حضور سران کشورهای حوزه بالتیک صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیرش در مورد احتمال خروج قریب‌الوقوع آمریکا از سوریه، گفت واشنگتن به سرعت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

او گفت: «در مسئله سوریه، مأموریت اصلی ما خلاص شدن از شر داعش بوده است. ما تقریبا این هدف را محقق کرده‌ایم. به سرعت در مورد اینکه باید چه کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد، البته در هماهنگی با دیگرانی که در آن منطقه هستند.»

وی افزود: «عربستان سعودی به تصمیم ما علاقه زیادی نشان داده است. من به آن‌ها گفته‌ام که "خوب، اگر بخواهید ما [در سوریه] بمانیم، شاید لازم باشد که [پولش را] بپردازید. ما کارهای زیادی در این کشور (سوریه) انجام می‌دهیم و دلایل زیادی هم برای این کار داریم، اما این کار هزینه مالی بسیار زیادی برای کشور ما دارد و منافع آن برای دیگر کشورها خیلی خیلی بیشتر از منافعی است که برای خودمان دارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «بنابراین باید در این مورد تصمیم‌گیری کنیم. می‌دانید که ما موفقیت فوق‌العاده‌ای [در مبارزه با داعش] داشته‌ایم. تقریبا ۱۰۰% انجام شده است. در آینده بسیار نزدیک درباره اینکه باید چه کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. در این مورد با گروهی از افراد خودمان و گروهی از متحدانمان مشورت خواهیم کرد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا گرایش شخصی او خروج از سوریه است، گفت: «من می‌خواهم [از سوریه] خارج شویم و به خانه بازگردیم و کشور خودمان را بازسازی کنیم. تا همین سه ماه پیش طی حضور هفده ساله‌مان در خاورمیانه، ۷ تریلیون دلار خرج کرده بودیم و در عوض هیچ‌چیز، هیچ‌چیز گیرمان نیامده است.»

وی افزود: «یادتان که هست، زمانی که من یک شهروند عادی بودم، می‌گفتم نفت‌شان را نگه دارید. اما نفت‌شان را هم نگه نداشتیم، آن وقت چه کسی نفت را گرفت؟ داعش گرفت و هزینه‌هایش را از این راه تأمین کرد. ما باید نفت را می‌گرفتیم.»

ترامپ ادامه داد: «بنابراین، من می‌خواهم بازگردیم و کشورمان را بسازیم. فکرش را بکنید، ۷ تریلیون دلار ظرف ۱۷ سال، بدون آنکه جز مرگ و ویرانی، چیزی گیرمان بیاید. بنابراین الان وقتش است. ما در عملیات نظامی‌مان بسیار موفق بوده‌ایم و در هر عملیات نظامی دیگری هم موفق خواهیم بود. اما گاهی وقتش است که بازگردیم. اکنون باید خیلی جدی به این موضوع فکر کنیم.»

در حالی که فرماندهان نظامی آمریکا اخیرا از حضور بلندمدت و یا حتی افزایش شمار نظامیان این کشور در سوریه صحبت کرده‌اند، ترامپ از هفته گذشته علنا از احتمال خروج سریع آمریکا از سوریه به دلیل هزینه‌های بالای نظامی ادامه حضور در خاورمیانه صحبت کرده است.

این اظهارات موجب شده تا رسانه‌ها و سیاستمداران نزدیک به تل‌آویو و ریاض از تبعات خروج آمریکا از سوریه اظهار نگرانی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی.من

      خوش امد از این اقای دلال.باید عربستان را دوشید

    • بدون نام

      آقای ترامپ ،روت نمیشه که از اسرائیل هم طلب هزینه کنید یا به در میگید که دیوار هم بشنوه ، نترس ، واضح بگو ، گاوهای شیرده ات هنوز شیر دارند ، بدوووششش

    • سعید

      خخخخخ عجب بچاپ،بچاپی

    • بدون نام

      ترامپ عاقل است ومی داند چه کند چون ار تجارت سر در می آورد

    • بدون نام

      :))) خب با این وضعت چرا می خوای برجام رو لغو کنی؟ چون بعد از لغو برجام باید با ایران بجنگی.پول اون رو هم عربستان میخواد بده؟ اینها که الان در ریاضت اقتصادی تشریف دارند.

    • بدون نام

      راضیم ازت ترامپ جان. خوب اسکل کردی این عربارو.

    • بدون نام

      ترامپ رو با روحانی مقایسه کنید
      ترامپ پول به کشورش آورده در عوض روحانی دلار رو گرون کرد.
      مردم ما رفاه اقتصادی به دور از سیاست زدگی میخان.
      درد مردم را نمی فهمید مگر این که توسط ملت کنار بروید.

    • بدون نام

      چقدر راحت پول نفت عربستان رو میبره عربستان جمع میکنه دو دستی تقدیم امریکا میکنه کشور عقب مانده یعنی این

    • بدون نام

      خخخخخ درست نقطه مقابل روسیه

    • رضا۸۲ع طولابی

      ای بابا امریکا میخواد خارج بشه ولی سگ عربستان از ایران میترسد حالا میخواد هزینه سرسام اور سربازان امریکائی رو بده اگه میترسی چرا عرعر میکنی کاه ویونجه که داری دیگه عرعرت واسه چیه فکرکنم خیلی میترسه ما که از شما دوریم بگو تا پوشک واست بخرن بدبخت

    • بدون نام

      ترامپ عقلش کار میکنه ، بفکر مردمش ، کشور به این پولداری میخواد از سوریه خارج شه

    • بدون نام

      ماشالا بن سلمان...ماشالا عمویی.

    • ۰

      خاک توسرآل سعودکه ازترس باج میده واقعآخیلی حقیروپستن

    • آرش

      نمیره فقط جو رو واسه عربستان امنیتی میکنه تا بتونه بدوشه عربستانو.اسرائیلم از نفوذ خودش برای قانع کردن عربستان به تامین نیازمالی ارتش امریکا استفاده میکنه وباحضور امریکا میخاد جلوی نفوذ ایران و روسیه و حزب اله رو بگیره و مانع جولانشون و نفوذشون بشه

    • بدون نام

      از اول هم مشخص بود هدف پول است .

    • بدون نام

      شیرهای جبهه ی مقاومت اسلامی کفتارهای داعشی راشکارونابودکردندشغال آمریکایی ازافتخارش میبالد!!!!

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا و آل سعود و اسرائيل و داعش و طالبان و همه دارو دستشون

    • بدون نام

      عجب بی شرفیه این ترامپ به بهانه های مختلف عربستان رو تیغ میزنه زمانی که رئیس جمهور امریکا شد گفت حقوق سالانه ۴۰۰ هزار دلاری رو نمیخواد ولی حالا با کم کردن مالیات و پول گرفتن از عربستان بیشتر از حقوق رئیس جمهوری در میاره قبل رئیس جمهوری داراییش ده میلیارد دلار بود بعد رئیس جمهوری فک کنم دو برابر بشه

    • بدون نام

      سعودیهای بیشرف ترامپ روانی حالا حالا ها باهتون کار داره،و آیا میدانید وقتی گاو شیرده شیرش تموم میشه میفرسنش کشتارگاه خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج