۶۹۷۴۴۶
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

بوفون: برای ایرانی‌ها خیلی ناراحتم

«فیفا تصمیم گرفت ایران را از جام جهانی بیرون کند و ایتالیا با جان لوئیجی افسانه‌ای را به جای این تیم راهی جام جهانی روسیه کند». این مهم‌ترین خبر روز گذشته چند سایت ایتالیایی و البته فرانسوی بود!

روزنامه شرق: «فیفا تصمیم گرفت ایران را از جام جهانی بیرون کند و ایتالیا با جان لوئیجی افسانه‌ای را به جای این تیم راهی جام جهانی روسیه کند». این مهم‌ترین خبر روز گذشته چند سایت ایتالیایی و البته فرانسوی بود! خبری که در همان نگاه اول هم می‌شد پی برد که ارتباط مستقیمی با «دروغ اول آوریل» یا «دروغ سیزده» دارد. بااین‌حال نویسنده این مطالب بدون اشاره به سنت قدیمی با استناد به صحبت‌های جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی ایتالیا و البته جانی اینفانتینو، رئیس کنونی فیفا، تلاش کرد مطلبش را واقعی نشان دهد.

در این مطلب عنوان شده که «ایران به دلیل مشکلاتی که در عرصه بین‌المللی دارد، از حضور در رقابت‌های جام جهانی منع شده و ایتالیا، تیمی که افتخارات زیادی در دنیا دارد، به جای این تیم راهی جام جهانی می‌شود». ایتالیا که با شکست مقابل سوئد در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی از رسیدن به این تورنمنت بازمانده، بارها تلاش کرده با استناد به موارد مختلف راهش را برای ورود به جام جهانی باز کند ولی تلاش چندباره‌اش بی‌نتیجه مانده است. اتفاقا پیش از این چندین سایت معتبر ایتالیایی در ماجرای پیش‌آمده برای مسعود شجاعی خبر داده بودند که ممکن است ایران از جام جهانی کنار برود و ایتالیا به جایش راهی روسیه شود ولی با دعوت‌شدن دوباره شجاعی به تیم ملی این حربه ایتالیا هم راه به جایی نبرد.

نکته جالب این مطلب دروغ اول‌آوریلی صحبت‌های جان لوئیجی بوفون است؛ دروازه‌بانی که بعد از شکست مقابل سوئد از تیم ملی خداحافظی کرد ولی بعدا دوباره از بازنشستگی‌اش دست کشید و به دعوت سرمربی ایتالیا به تیم ملی بازگشت. بوفون در این اظهارنظر ضمن ابراز خوشحالی برای خودش برای ایرانی‌ها هم ابراز ناراحتی کرده و گفته: «بعد از شکست مقابل سوئد آن‌قدر ناراحت شدم که هنوز هم نتوانسته‌ام این تصمیم فیفا را هضم کنم. اگرچه خیلی برای ایران ناراحت هستم ولی صمیمانه از فیفا و جانی اینفانتینو تشکر می‌کنم که به نظرم تصمیم درستی گرفت و به من فرصت داد تا ششمین جام جهانی‌ام را هم تجربه کنم».

جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم دلیل خروج ایران از جام جهانی و جایگزینی‌اش توسط ایتالیا را احترام به علاقه‌مندان به فوتبال دانسته و گفته: «با توجه به شرایط ایران در عرصه بین‌المللی به نظرم تصمیمی کاملا منطقی و درست گرفتیم. از این گذشته فکر می‌کنم این موضوع خبر خوبی برای جام جهانی و در کل همه علاقه‌مندان به دنیای فوتبال است که می‌توانند ستاره‌های این رشته مثل بوفون، وراتی و سیمونه زازا را در جام جهانی ببینند».

هرساله در روز اول آوریل سایت‌های مختلف دنیا در عرصه ورزش خبری کذب را بدون اینکه ذکر کنند این خبر «دروغ اول آوریل» است، منتشر می‌کنند؛ خبرهایی که بعضا موجب سردرگمی رسانه‌های داخلی شده است؛ یکی از جنجالی‌ترین این خبرها به چندین سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که یک سایت معتبر به دروغ خبر از پیوستن دیوید بکام به بایرن‌مونیخ داد که حتی تیتر یکی از روزنامه‌های ورزشی هم شد. رفتن مورینیو از اینتر به منچستریونایند آن‌هم در زمانی که فرگوسن در اوج کارش بود، یکی دیگر از این اخبار بود که یکی، دو رسانه را به دردسر انداخت. نکته جالب در مورد این خبر اینکه هر دو سایت باشگاه اینتر و یونایتد با هماهنگی قبلی این خبر را روی خروجی سایتشان گذاشته بودند! از دیگر اخبار مرتبط با جام جهانی که در روزهای گذشته بازتاب زیادی در سایت‌های مختلف داشته و ارتباط مستقیمی با دروغ اول آوریل داشته، مربوط به حضور ترامپ در بازی افتتاحیه جام جهانی و شروع بازی افتتاحیه توسط او و ولادیمیر پوتین است. این خبر را که سایت معتبر «جی کیو» منتشر کرده بود، به نقل از گفت‌وگوی ترامپ ذکر شده و حتی واکنش توییتری ترامپ را هم ضمیمه کرده بودند؛ جایی که ترامپ خودش را یک فوتبالیست توانمند معرفی کرده و گفته بود قرار است با ولادیمیر پوتین در بازی افتتاحیه یک و دو کنند. توییتی که البته در توییتر رسمی رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا وجود نداشت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بوفون بیاد جام جهانی دوباره از رونالدو 4 تا 4تا گل بخوره!!!!!! رو سنگینیت وایسا برادر شما نیای واسه خودت بهتره جون داداش:)

    • vahid

      به ولاه من که راضی ام ،اصلا باید کلا فوتبال رو جم کنن

    • بدون نام

      اسپاگتی خورهای درمونده ، اگه قرار به حذف باشه،تیم اول یه قاره حذف نمیشه....ولی دردناک حذف شدین....انشالله ۴ سال دیگه....فقط اینکه از الان تمرینات رو شروع کنین....

    • narges.rpj

      داداچ به بوفون توهین نکن.اگه ایران رو حذف کنن که ایتالیا بیاد که خیلی خوبه.
      بعدشم اگه بوفون۴تا۴تا از رونالدو میخوره،شک نکن بیرانوند۶تا۶تا میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیرانوند بیاد آره میخوره ولی حسینی باشه نه آر پی جی.... :)

    • سعید

      نرجس.ماندونستین شماکیسه هستی یاپرسپولیسی اگه واقعاپرسپولیسی هست پس چرابازیکنهای تیم خودت روخراب میکنی.از۶تایهای استقلال که بهتره

    • narges.rpj

      اول آر پی جی نیسم و آر پی جِی هستم..معنیش هم اینه:
      r:رئال مادرید
      p:پرسپولیس
      j:یوونتوس
      بعدشم داداش سعید پرسپولیسیم ولی از بیرانوند بدم میاد،اصن در حد پرسپولیس نی.باس لک رو جاش بیارن
      ولی برای اولین بار از یه بازیکن کیسه خوشم اومده چون واقعا هم عالیه هم اینکه همشهریمونه

    • narges.rpj

      نرجس نیستمو نرگسم تروخدا درست تلفظ کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج