جاباما
۶۹۷۵۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چگونه در تصمیمات سال جدید شکست نخوریم؟

اگر تصمیم گرفته اید در سال جدید تغییرات کوچکی در کارها و برنامه های روزانه تان ایجاد کنید و در آن ها با شکست مواجه نشوید نکاتی که در این مطلب اشاره شده است را به کار ببرید.

وب سایت روزیاتو : اگر تصمیم گرفته اید در سال جدید تغییرات کوچکی در کارها و برنامه های روزانه تان ایجاد کنید و در آن ها با شکست مواجه نشوید نکاتی که در این مطلب اشاره شده است را به کار ببرید.

چگونه در تصمیمات سال جدید شکست نخوریم؟

اگر واقعا به دنبال تغییر هستید تصمیمات جدید بگیرید

به این فکر کنید که چرا می خواهید برنامه های جدیدی را امتحان کنید. آیا فقط می خواهید کاری انجام داده باشید؟ آیا می خواهید از دیگران عقب نمانده باشید؟ یا این که از وضعیت کنونی خسته شده اید و دلتان تغییر واقعی می خواهد؟ آخرین مورد دلیل قانع کننده ای برای برنامه ریزی های جدید و ایجاد تغییرات در سبک زندگی است. تنها زمانی باید برنامه های جدیدی را به زندگی خود بیاوریم که تغییر مسئله مهمی برایمان باشد. تغییرات طولانی مدت زمانی اتفاق می افتند که خود انگیزشی باشند و ریشه در افکار مثبت داشته باشند.

باید یک هدف خاص انتخاب کنید. به عنوان مثال نگویید "می خواهم بیشتر ورزش کنم" بگویید "می خواهم ۳ بار در هفته نیم ساعت دوچرخه سواری کنم" اگر فعالیت های قابل اندازه گیری را وارد برنامه های روزانه خود کنید احتمال موفقیت تان بیشتر است.

یکی از دلایلی که باعث می شود در تصمیمات سال جدید با شکست مواجه شوید این است که دائم رجزخوانی می کنید که نمی توانید جلوی وسوسه های تان را بگیرید. تا زمانی که نخواهید نمی توانید تغییر کنید.

بدون هیچ عذر و بهانه ای به وعده خود در طول یک ماه عمل کنید

همه کارهایی که از روی عادت انجام می دهیم (مثل رانندگی کردن، شستن دست ها، تایپ کردن، انتخاب مسیر مدرسه) وظایفی هستند که در طول زمان به طبیعت ثانی تبدیل شده اند یا ملکه ذهنمان شده اند و نیازی به ذهن هوشیارمان ندارند. ذهن و بدن از این عادت های روزانه یاد می گیرند که کارها را پیش بینی کنند. به همین دلیل است که باید در رژیم جدیدی که می گیریم ثابت قدم باشیم.

یک ماه برای اخت گرفتن با یک برنامه جدید کافی است. اگر بعد از یک ماه به این نتیجه رسیدید که این برنامه را دوست ندارید آن را برای ماه بعد فراموش کنید و در ماه جدید شانس مبارزه جدیدی را به خودتان بدهید.

خوب را جایگزین بد کنید

می دانید که برای متوقف کردن گریه بچه ها باید حواسشان را با چیزی پرت کرد. ذهن و جسم هم وقتی می خواهند یک عادت جدید و یا یک برنامه جدید را امتحان کنند همینطور هستند. به عنوان مثال به جای این که سراغ پاکت سیگار بروید آب نبات چوبی بخورید. آب نبات چوبی حس مثبت و سرگرم کننده ای به شما می دهد و حواستان را پرت می کند.

اگر برای سال جدید خواهان تغییرات هستید آن را فقط برای خودتان انجام دهید در غیر اینصورت ارزش زحمت دادن به خودتان را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج