۶۹۷۵۳۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

طنز؛ هفت‎سین عشق را عطار دید!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: نوروزهای حالا با نوروزهای قبل که ما جوان‌تر بودیم تفاوت‌هایی دارد. مثلا قبلا یکی از خوبی‌های نوروز این بود که روزنامه‌ها تعطیل بودند و آدم شانزده - هفده روز از دنیای سیاست هیچ خبری نداشت و اعصابش راحت بود.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: نوروزهای حالا با نوروزهای قبل که ما جوان‌تر بودیم تفاوت‌هایی دارد. مثلا قبلا یکی از خوبی‌های نوروز این بود که روزنامه‌ها تعطیل بودند و آدم شانزده - هفده روز از دنیای سیاست هیچ خبری نداشت و اعصابش راحت بود. نخیر در نوروز امسال هم روزنامه‎ها مگر به صورت خاص و کم تیراژ منتشر نشدند. پس فرقش کجاست؟ فرقش اینجاست که نوروز امسال و سال‎های اخیر ما شبکه‌های مجازی را داشتیم و همین شبکه‌های مجازی نگذاشتند شیرینی تعطیلی روزنامه‌ها زیر زبانمان بماند. طوری که وقتی داشتیم با رودخانه خشک زاینده‎رود سلفی می‌گرفتیم یکهو بیب بیب صدا می‎آمد و یک کانال خبری گوهرافشانی می‎کرد که فلان جنگل پر از کیسه زباله شد.

یا وقتی نشسته بودیم ‌آش رشته‎ای که بار گذاشته بودیم را بلمبانیم ناگهان خبر آمد در طول نوروز کلی از هموطنانمان در تصادف‌های جاده‌ای کشته شده‌اند.‌ آش رشته دیگر از گلوی ما پایین رفت؟ آدم وقتی می‌فهمد در ایران روزانه ٤٣ نفر در اثر تصادف جاده‌ای می‎میرند درحالی‌که در نیوزیلند این آمار ٢٠ نفر در‌سال است‌ آش از گلویش پایین می‎رود؟ ‌آش که هیچی. من در تعطیلات آب خوش هم از گلویم پایین نرفت وقتی فهمیدم تنها لامبورگینی موجود در جزیره کیش تصادف شدیدی کرده و راننده‎ای که لامبورگینی را اجاره کرده بوده بازداشت شده. عزیزجان شما وقتی یک و نیم‌میلیارد تومان ناقابل نداری پراید اجاره کن. حالا درست است که جاده خطرناک است. در کیش که خطرناک نیست. خلاصه همین اخبار نابود‌کننده بود که مسئولان را بر آن داشت تا در یک اقدام مردم‌دوستانه تصمیم بگیرند تلگرام را فیلتر کنند.

ببین قبلا روزنامه بود خب روزنامه را توقیف می‎کردند. الان روزنامه‎ها یا نیستند یا اگر هستند مثل شیر پیر شده‎اند و خودشان درحال احتضار هستند. مسئولان چه کنند؟

یک مثال بزنم. شغل بابای دوست من این بود که دم در سینما می‌ایستاد و بلیت سینمای مردم را پاره می‎کرد و مردم را راه می‎داد تو سینما. جوری به این کار عادت کرده بود که مردم اگر قبض برق هم دستش می‎دادند حتما قبض را پاره می‎کرد. بعدها که بازنشسته شد و آمد خانه نشست، کارنامه رفیق ما را پاره می‎کرد. هربار این بنده خدا با ذوق می‎دوید نمره‌های ٢٠ کارنامه‎اش را نشان باباجانش بدهد پدرش کارنامه را می‎گرفت دستش و پاره می‎کرد و به او بر‎می‎گرداند. در مثل مناقشه نیست. این بنده خداهای بخش توقیف روزنامه‎ها هم وقتی دست توی کارشان زیاد شده و از طرفی هم وقتی روزنامه‌ها کم شده‎اند مجبورند تلگرام و دیگر شبکه‎های مجازی را توقیف کنند که یک نان حلالی ببرند خانه.

حالا این‌بار برخلاف باقی موارد در این کشور که بدون کندن چاه مناسب، اول دکل و منار را می‎دزدیدند دوستان فکر اپلیکیشن جایگزین تلگرام را هم کرده‌اند. اتفاقا آپشن‎های این پیام‌رسان جایگزین خیلی هم بهتر از تلگرام است. مثلا تلگرام دو تیک دارد برای ارسال شدن و دیده یا سین شدن پیام. اما این پیام‌رسان حداقل هفت‌سین دارد. قبل از ارسال هر پیام از روح جد بزرگوار خاندان پدری‌تان باید پیام شما را سین بنماید تا خواهران و برادران پلیس فتا و...

البته هنوز هفت‌سین‌کننده پیام‌ها تعریف نشده‎اند. عطار این روزها را در خشت خام دیده بود که سرود: هفت‌سین عشق را عطار دید!

خلاصه این‌جور که بویش می‎آید: «یه بار جستی تلگرام، دو بار جستی تلگرام... آخر تو دستی پیام‌رسان فرنگی!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور بابای تو وتلگرام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج