جاباما
۶۹۷۵۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

حکم بی سابقه برای یک شکارچی غیر مجاز

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: طی حکمی بی سابقه، شکارچی شرور و سابقه دار به جرم شکار غیرمجاز ۲ راس کل وحشی و حمل سلاح غیرمجاز به تحمل ۴۲ ماه زندان محکوم شد.

خبرگزاری مهر: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: طی حکمی بی سابقه، شکارچی شرور و سابقه دار به جرم شکار غیرمجاز ۲ راس کل وحشی و حمل سلاح غیرمجاز به تحمل ۴۲ ماه زندان محکوم شد.

کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: شکارچی شرور و سابقه دار با حکم قاطع شعبه دوم دادگاه انقلاب ماهشهر به پرداخت ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست و به جرم حمل سلاح غیرمجاز به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به جرم شکار غیرمجاز دو راس کل وحشی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته وی، حدود یک ماه قبل به دنبال گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به جستجوی گسترده منطقه پرداختند اما موفق به یافتن هیچ ردی از شکارچیان نشدند.

هوشمند اظهار داشت: پس از شناسایی متخلف، طی هماهنگی کم سابقه با دستگاه قضایی، در ساعت ۱۲ شب حکم قضایی جهت ورود به منزل شکارچیان توسط قاضی کشیک صادر و ۵ نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به همراه ۶ نفر از ماموران نیروی انتظامی در ساعت ۱٫۳۰ شب غافلگیرانه وارد منزل متخلف شدند که در جریان بازرسی از منزل این متخلف اجزای بدن دو راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه خفیف کالیبر ۲۲ کشف و ضبط و متهم بازداشت شد.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: فرد بازداشت شده ۴۵ ساله از متخلفان سابقه دار است که پیش از این ۳ نوبت به دلیل انجام شکار غیرمجاز ۴ راس کل و بز وحشی و یک نوبت نیز پیش از شروع به شکار دستگیر شده است.

وی افزود: پیش از تخلف اخیر، این متهم یک سال قبل به دلیل شکار غیرمجاز یک بز وحشی، درگیری و تهدید به قتل محیط بانان با اسلحه، دستگیر و با حکم قاضی پرونده به چهار سال زندان محکوم شد که این حکم با رضایت یکی از نیروهای محیط زیست در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال زندان کاهش یافت.

هوشمند یاد اور شد: حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر تحمل ۲ سال زندان به تازگی به متهم ابلاغ شده و در حالیکه این متخلف بابت پرونده شکار غیرمجاز سال گذشته خود می بایست به زندان منتقل شود اما در همین زمان به تخلف اخیر خود در مورد شکار دو راس کل وحشی پرداخته و مجددا دستگیر می شود.

وی اظهار داشت: بنابراین پس از ابلاغ حکم به واحد اجرای احکام، متهم مربوطه مجموعا برای تحمل شش و نیم سال حبس می بایست خود را به زندان معرفی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • samane

      به نظر من كم بود حكمش

    • همایون

      شکارچیان باید بیشتر مجازات بشوند. نسل بعضی از این حیوانهای بیچاره داره منقرض میشه. ما خواستار مجازاتهای شدیدتر هستیم.

    • افشین

      42 ماه میشه 3 سال و نیم نه 6 سال و نیم حبس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج