۶۹۷۶۲۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

شاه مهره ای به نام رونالدو

در نخستین شب دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته دو دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم رئال مادرید در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال یوونتوس به برتری ۰-۳ رسید و راه صعود را به نیمه نهایی این تورنمنت هموار کرد.

خبرگزاری فارس: در نخستین شب دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته دو دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم رئال مادرید در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال یوونتوس به برتری ۰-۳ رسید و راه صعود را به نیمه نهایی این تورنمنت هموار کرد. این دیدار که به نوعی تداعی کننده فینال سال گذشته کاردیف ولز به شمار می رفت برای قوهای سپید مادرید و بانوی پیر فوتبال ایتالیا اهمیت ویژه ای داشت. انتقام فینال سال گذشته، تلاش بوفون برای کسب یک جام قهرمانی در چمپیوزلیگ و شکستن طلسم ۶۰ ساله پیروز نشدن در تورین ایتالیا از سوی رئال مادرید از مهم‌ترین جذابیت های این دیدار بود.

اما با وجود این اتفاقات آنچه دیشب در تورین گذشت یکه تازی ستاره پرتغالی بود که نشان داد فراتر از سن و سال، آنچه وی را در شرایط کنونی بیش از نخستین سال های فوتبالیستی در دید قرار داده قدرت جنگندگی و در خدمت تیم بودن است و این مهم را می توان در سماجت وی روی گل دوم رئال مشاهده کرد.

عنوان دار پنج توپ طلای جهان که در بازی سوپر کاپ اسپانیا به خاطر برخورد با داور از پنج بازی محروم بود فصلی کابوس وار به همراه تیم رئال مادرید شروع کرد تا جایی که محرومیت و آماده نبودن وی در نخستین هفته های شروع لالیگا موجب شد تا رئال قافیه قهرمانی را به رقیب سنتی خود بارسلونا واگذار کند.

شاه مهره ای به نام رونالدو

اما داستان لیگ قهرمانان اروپا برای رونالدوی پرتغالی حکایت عجیب دارد این فوق ستاره دنیای فوتبال هر چه در نیمه دوم سال 2017 ، توپ هایش راهی به دروازه حریفان در لالیگا پیدا نکرد اما در لیگ قهرمانان اروپا وی یکه تازی ویژه ای داشت تا جایی که هم اکنون با 14 گل زده فاصله معنا داری با دیگر فوق ستاره دنیای فوتبال یعنی لئو مسی آرژانتینی دارد.

برخی کارشناسان فوتبال مدعی اند درخشش شماره 7 رئال مادرید این تیم را در مسیر هتریک قهرمانی قرار داده است چرا که تجربه سال های گذشته نشان داده، زمانی که موتور گلزنی cr7 روشن شود قهرمانی تیم اول شهر مادرید دور از انتظار نیست.

رونالدو در سه قهرمانی اخیر این تیم نقش مهمی داشته تا جایی که در سال 2014 با 17 گل در سال 2017 با 16 گل و در سال 2017 با12 گل افزون بر جشن قهرمانی توانست عنوان آقای گلی این مسابقات را به دست آورد.

اما رمز موفقیت رئال مادرید و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا چیست چرا وی بیشتر از هر بازیکنی در این تورنمنت تاثیرگذار است؟ هر چند برخی در چند سال گذشته مدعی بودند با رسیدن سن رونالدو به 30 سالگی وی دیگر توان تکرار روزهای خوش سانتیاگو را ندارد اما جادوی زیدان از سال 2016 خون تازه ای در رگ های این فوق ستاره جاری کرد.

شیوه استفاده زیدان از رونالدو هر چند در نخستین ماه های حضور این مربی فرانسوی موجب ناخرسندی رونالدو شد اما این استراتژی در کوتاه مدت جواب داد و شماره 7 رئال توانست با ذخیره انرژی عصای دست سرمربی خود باشد.

این شیوه استفاده زیدان از ستاره های رئال هر چند که در برخی از مواقع در شیوه نتیجه گیری رئال در کوپا دل ری و لالیگا را سخت کرد اما یکه تازی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نشان از آن دارد جوانگرایی زیدان و استفاده به موقع از ستاره ها ادامه راهبردی بود که پرز از آغازین سال های قرن 21 از آن به عنوان پاوون - زیدان ها یاد کرد.

شاه مهره ای به نام رونالدو

استفاده از استعدادهایی مانند مارکو اسنسیو، لوکاس واسکوئز، ایسکو و... در کنار رونالدو، بیل، کروس و مارسلو نشان از تدبیری دارد که سرمربی فرانسوی کهکشانی ها برای چشم اندازهای بلند مدت آن را در دستور کار قرار داده است. چشم اندازی که هر چند هزینه کوتاه مدت آن حذف از کوپا دل ری و از دست رفتن قهرمانی در لالیگا است اما برون داد آن در آینده ستاره هایی است که خلأ نبود رونالدو را پر کنند.

با این شرایط، رئال زیدان و رونالدو به مثابه صفحه شطرنجی است که در این صفحه شاه مهره ای به نام رونالدو قرار دارد که با تدبیر شطرنج باز ماهر هر لحظه آماده مات کردن حریفان می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رونالدو هیچی نیست کاملا شانسی گلزنی میکنه نه تکنیک داره نه چیز دیگه فقط خر شانسه اعجوبه فقط مسی والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو باوا چت کردی نمیفهمی چی میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج