۶۹۷۷۱۳
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال لغو حکم «سپنتا نیکنام»

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه پایان مهلت ۶ ماهه عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به معنی لغو عضویت وی نیست، از احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه پایان مهلت ۶ ماهه عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به معنی لغو عضویت وی نیست، از احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

اسفندیار اختیاری با اشاره به بررسی طرح بازگشت پیروان ادیان الهی به شوراها در کمیسیون‌های مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله کمیسیون سیاسی و قضایی گفت: براساس گفت‌وگوهای انجام شده با اعضای محترم مجمع، آنها نگاه مثبتی به این موضوع دارند.

وی که طراح طرح بازگشت پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراهاست، در مورد مهلت ۶ ماهه قانونی عدم حضور اعضای شورای شهر و روستا در شورا نیز گفت: در تبصره ماده ۸ قانون شوراها به مهلت زمانی اشاره شده و آمده است که اگر عضو شورا در مدت ۶ ماه، در جلسات شورا شرکت نکند، فرد علی‌البدل جایگزین خواهد شد. در این تبصره مشخص است که در اینجا عضو شورا به هردلیلی، اختیار حضور در جلسه را داشته ولی شرکت نمی‌کند؛ بنابراین پس از شش ماه اجازه حضور در جلسه شورا را نخواهد داشت. اما در مورد سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد باید گفت که وی اجازه و اختیار شرکت در جلسات را نداشته است، وگرنه حتما شرکت می‌کرد پس به نظر می‌رسد که تبصره این قانون در مورد ایشان قابل اجرا نیست و البته تاکنون نیز با همکاری مسئولین، عضو جایگزین معرفی نشده است.

اختیاری در پایان به احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره کرد و گفت که این موضوع نیز توسط برخی از اعضای مجمع در حال پیگیری جدی است و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه مردم انتخابش نکردن؟؟پس چرا چوب لای چرخش میزارین.حقشه اونجا باشه

    • بدون نام

      چند روز دیگه انتخابات مجدد شروع میشه هنوز این بنده خدا بلا تکلیفه

    • خاسر

      تو امریکا به علم دانش،تخصص وتوانای فرد بدون در نظر گرفتن دین،مذهب،جنسیت وملیت پست و مقام میدن اما تو ایران،جای مهر تو پیشانی، پول پارتی،...،ژن خوب شغل میگیرند متاسفانه همین ها باعث شده که افراد متخصص از کشور فرارمیکنند.

    • بدون نام

      از قانون و شرع اطلاع ندارین نظر ندین

      پاسخ ها

      • علی از اهواز

        تو هم از اونایی هستی که خوشت میاد منفی هات زیاد بشه.
        منم منفی دادم تا بیشتر حال کنی

    • شهرام

      یعنی ساده ترین و منطقی ترین حرف عالم و بزنی باز یه عده کند مغز عقب افتاده میان نظر میدن از قانون و شرع اطلاع ندارین نظر ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهرام آبگوشت

    • ناشناس

      مگر جرأت دارند به رای مردم خیانت کنند؟

    • بدون نام

      بابا زشته به خدا؛این کارا غیر انسانین؛ یعنی چی که کسی به جز مسلمونا نمیتونه تو این کشور نماینده شه؟
      یه نگاه بکنید به کشورای موفق و پیشرفته؛ کاری به دین و اعتقاد و مسايل خصوصی مردم ندارن؛فقط تخصصه که مهمه؛ نتیجه ام که همه میبینیم ؛تو علم ؛تو کشور داری انقدر موفقن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج