۶۹۷۸۰۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

ثروتمندان باعث از بین رفتن منابع طبیعی می‌شوند؟

طبق گفته پال ارلیک، زیست‌شناس آمریکایی که ادعا می‌کند ترکیبی از افزایش جمعیت و مصرف بی‌رویه ثروتمندان موجب از بین رفتن منابع طبیعی و تنوع زیست‌محیطی می‌شود، فروپاشی تمدن در چند دهه آینده قطعی است.

اعتمادآنلاین: طبق گفته پال ارلیک، زیست‌شناس آمریکایی که ادعا می‌کند ترکیبی از افزایش جمعیت و مصرف بی‌رویه ثروتمندان موجب از بین رفتن منابع طبیعی و تنوع زیست‌محیطی می‌شود، فروپاشی تمدن در چند دهه آینده قطعی است.

ارلیک اعلام کرد که مواد شیمیایی مصنوعی کل سیاره را به‌طور فزاینده‌ای سمی می‌کند و این موضوع حتی بیشتر از تغییرات آب‌وهوایی برای افراد و حیات‌وحش خطرناک است. به گزارش گروه ترجمه اعتمادآنلاین، اسپوتنیک این موضوع را با ایگور چستین، رئیس بنیاد جهانی طبیعت وحش روسیه موردبحث قرار داد.

*چه کشورهایی بیشتر از این مسئله رنج می‌برند؟

کشورهای توسعه‌نیافته و جهان سوم بیشتر رنج می‌برند؛ چراکه آن‌ها منابع کافی برای کاهش تأثیرات منفی حاصل از تغییرات اقلیمی و افزایش جمعیت را ندارند. به‌عنوان‌مثال، بنگلادش جمعیتی بیشتر از روسیه دارد و از فقر و مشکلات زیست‌محیطی شدید رنج می‌برد و سیستم بهداشتی ضعیفی دارد، درهمین‌حال، مردم با به دنیا آوردن فرزندان بیشتر، وضعیت این کشور را ناپایدارتر می‌کنند.

*چگونه می‌توانیم مشکل مصرف بی‌رویه را حل کنیم؟

اگر به کشورهای اروپایی نگاه کنیم، می‌بینیم که مصرف گوشت طی ۴۰ سال گذشته ۳ برابر شده است. درواقع، شک دارم که این مربوط به کیفیت زندگی باشد. من معتقدم این‌یک رژیم غذایی ناسالم است. کاهش مصرف گوشت به‌طور چشمگیری باعث نجات زیستگاه و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی بشر می‌شود. استفاده بیشتر از منابع تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی هم به مقابله با این مسئله کمک خواهد کرد.

*چگونه می‌توانیم مشکل افزایش جمعیت را حل کنیم؟

این مشکل تا حدودی با مهاجرت مردم به شهرها حل‌شده است. معمولاً مردم در شهرها فرزندان کمتری دارند؛ بنابراین رشد جمعیت در شهر به‌اندازه روستا سریع نیست. این اتفاق در سراسر جهان افتاده است. نرخ تولد کاهش‌یافته‌ است. در وهله اول، آموزش برای زنان بسیار مهم است. رابطه مستقیمی بین آموزش زنان و تولیدمثل وجود دارد؛ بنابراین آموزش باکیفیت تأثیر زیادی در کاهش زادوولد و بهتر شدن شرایط دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا ...آقازاده ها رو هم اضافه کنید....دیگه جایی نمونده این از خدا بی خبرها ویلا و برج بسازند..راستی کی به اینها مجوز ساخت در جنگلها...کنار ساحل...ومناطق بکر ...می دهد...خنده داره مسئولین همون منطقه و شهرستان...کی براشون سند صادر میکنه.....اداره ثبت همون شهرستان و منطقه ....یک بچه 15 ساله هم اینو میدونه....

    • بدون نام

      تمام زمینهای کشاورزی شمال کشور را نابود کردند من نمیدانم توی زمین منابع طبیعی مجوز ساخت و ساز کی برای اینها صادر میکنه مسئولین با هواپیما رفت و آمد میکنند ایکاش یک بار با ماشین سفر کنند ببینند چه خبر ه منظور از مسئولین نه آنهایکه خودشان خیانتکار هستند نه آنانیکه هنوز کمی وجدان تهی کیسه شون هست :

    • بدون نام

      والا آتش سوزی جنگلهای شمال، نوروز امسال هم بعید نیست کار زمین خوارهایی باشه که ژن خوب دارن و پشتشون به قدرت پدرشون گرمه. از شلوغی شمال استفاده کردن و جنگلا رو آتش زدن و انداختن گردن مسافرا و چندماه دیگه عملیات ویلاسازیها شروع میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج