۶۹۷۸۱۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

امیرعلی(ساعد سهیلی) و نوشین قرار است با هم ازدواج کنند، اما خانواده نوشین دچار یک ورشکستگی سنگین شده اند. پدر دختر مخالف ازدواج است و از طرفی فردی به نام سامی، نوشین را برای کار در یک شرکت حسابداری (بعدا می فهمیم مدلینگ) انتخاب می کند و به دوبی ترانسفر می کند.

برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: نمایش «دپوتات» داستان یک نماینده مجلس است که برای خلاص شدن از شر رای‌دهندگانش، تصمیم به استخدام یک دروغگوی ماهر می‌کند. او دروغگویش را پیدا می‌کند که از قضا یک روزنامه‌نگار سمج است و فساد اخلاقی و مالی جناب نماینده را برملا می‌کند.

این یک اثر کمدی در نقد قدرت است و به مانند پر شمار نمایش های دیگر در حال اجرا ادعای نقد سیاسی دارد، کار البته در خلق موقعیت و گرفتن خنده از تماشاچی موفق است اما نمی شود هر سطح از کار اجرا را تامل برانگیز دانست. مشکل نمایش هایی از این دست این است که ادعایی بیشتر از آن چه که هستند می کنند وگرنه کسی با لبخند تماشاچی که هزینه کرده و یک کار سطحی سیاسی می خواهد مساله ای ندارد.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

ناگفته نماند که بازی های کار روان است، داستان سر راست بیان می شود، خنده و حتی قهقهه هم از مخاطب می گیرد اما جنس کار خیلی وزین نیست، «دپوتات» در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.


اکران: «لاتاری»؛ امیرعلی(ساعد سهیلی) و نوشین قرار است با هم ازدواج کنند، اما خانواده نوشین دچار یک ورشکستگی سنگین شده اند. پدر دختر مخالف ازدواج است و از طرفی فردی به نام سامی، نوشین را برای کار در یک شرکت حسابداری (بعدا می فهمیم مدلینگ) انتخاب می کند و به دوبی ترانسفر می کند. پدر دختر موافق است چون نیما(جواد عزتی) پسربزرگ در زندان گرفتار شده و ۳۰۰ میلیون بدهی بالا آورده است و...

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

وقتی فیلمسازی مثل محمد حسین مهدویان با «ایستاده در غبار» اسم در می کند و بعد با «ماجرای نیمروز» به اوج می رسد توقعات ناخودآگاه از او به عنوان یک فیلمساز که به مستند علاقه دارد بالا می رود یعنی وقتی «لاتاری» مطرح می شود و سوژه فیلم قرار است درباره دختران قاچاق شده ایرانی به دبی باشد توقع این است که با یک اثر افشاگرانه طرف باشیم گرچه که می دانیم قرار نیست این افشاگری ها خیلی دامنه دارد باشد، اما این که سوژه بکر فیلم که قابلیت یک سند تاریخی را دارد پای نگاه سیاست زده فیلسماز تلف شود چیز دیگری است و مشکل «لاتاری» این است که دائما قضاوت می کند و برای مخاطب جایی نمی گذارد.


کتاب: «در عین حال» اثر سوزان سانتاگ که با فصل آغازینش عاشقان فلسفه و هنر را شیفته خودش می کند، فصلی که به تفصیل درباره زیبایی است و سانتاگ با آن تفکر و قلم منحصر به فردش چنان زیبایی را تشریح می کند که تقریبا می شود گفت کم نظیر است. این کتاب البته تماما درباره زیبایی نیست و به فصل های منفک از لحاظ موضوعی تقسیم می شود، سانتاگ در این سلسله مقالات نگاه متفاوت و تسلطش را به موضوعات گوناگون نشان می دهد و دریچه های تازه ای به روی مخاطبش باز می کند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

این کتاب 15 مقاله و گفتار و یک مصاحبه با موضوعاتی متنوع را در بر دارد و شامل جستارهای نظری، شرح و نقد بر آثار نویسندگان مورد علاقه او و همچنین شامل مقالاتی درباره وقایع سیاسی مثل حملات 11 سپتامبر یا کشته شدن دانشجویی آمریکایی به نام «ریچل کوری» است دانشجویی که هنگام مقاومت در برابر تخریب خانه‌های فلسطینیان در رفح توسط اسرائیل، کشته شد.


خورجین: «مربع» فیلم سوئدی مطرح امسال است که درژانر کمدی - درام موفق شده مخاطبان خودش را داشته باشد. داستان فیلم میدان در استکهلم می‌گذرد و درباره‌ی مدیر یک موزه‌ی هنری معتبر است. «کریستین (کلز بنگ)» بلندقد و بی‌عیب و نقص، او اعتماد به نفس بی حد و مرزی دارد تصور کنید چنین آدمی درگیر یک ماجرای دزدی می شود که کاملا ساختگی است و فیلم با نقب زدن به مسائل و معضلات هنری روز و زبان کنایه ای و استعاری از دو فضای غالب در داستان کلیت روابط در جوامع فعلی و غیبت عشق و اعتماد را حلاجی میکند. اگر به آثار روانشناسانه و البته به هنر علاقه دارید مربع انتخاب مناسبی است به عنوان یک فیلم اروپایی متفاوت و در ذهن ماندنی. البته زمان فیلم شاید کمی طولانی است و نیمه دوم کمی از حال و هوای خوش ریتم نیمه اول فاصله می گیرد اما با همه این ها فیلم ارزش دیدن را دارد.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم لاتاری نسبتا خوبهولی ميتوانست بهتر از این تموم بشه

    • بدون نام

      مرسی مرسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج