۶۹۷۹۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ مثنوی ماست و قرمه‎سبزی!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: وقتی در گل‎آقا می‎نوشتم، در هفته‌نامه ستونی داشتیم به نام «پس چی شد؟» که در آن تمام وعده‎های سر خرمن مسئولان را به قول امروزی‎ها می‎کردند توی چشمشان. این ستون این روزها می‎تواند به صورت یک ویژه‎نامه‎ شانزده صفحه‎ای، پیوست هر نشریه‌ای باشد.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: وقتی در گل‎آقا می‎نوشتم، در هفته‌نامه ستونی داشتیم به نام «پس چی شد؟» که در آن تمام وعده‎های سر خرمن مسئولان را به قول امروزی‎ها می‎کردند توی چشمشان. این ستون این روزها می‎تواند به صورت یک ویژه‎نامه‎ شانزده صفحه‎ای، پیوست هر نشریه‌ای باشد. یعنی خدا را شکر اگر در تولید خرمن به خودکفایی نرسیدیم در تولید وعده‎ سر خرمن به خودکفایی رسیده‎ایم و می‌توانیم خدمات تبلیغاتی در انتخابات کشورهای دیگر را هم کنترات بگیریم.

یکی از مهمترین «پس چی شد»‌های این روزها وضع سپنتا نیکنام است . که دو حالت دارد. یا می‎پرسید سپنتا نیکنام کیست که من در جواب عرض خواهم کرد: هیچی. شما ماستت را بخور و یا می‎پرسید خب انتظار داشتی چه بشود؟ که آن وقت جواب خواهم داد: هیچی من بروم ماستم را بخورم.

می‎بینید ماست چه نقش اساسی در ایران دارد؟من خود به چشم خویشتن دیدم یکی از شهروندان به شهروند دیگری گفت برو بابا ماست! و شهروند دوم کاری کرد که شهروند اول تا سال‌ها از ماست و پالم و موسیر و خیار و چیپس و ...‌ای بابا کلک خیال من شیطان شده بود افسارش را کشیدم.

خلاصه به کسی نگویید ماست. به‌ویژه به سیاستمداران و خاصه در بهار. این روزها همه برای هر کار نکرده‌ای بهانه دارند. به بچه بگویی چرا درس نخوانده می‎گوید نگذاشتند. به مکانیک بگویی چرا موتور تعمیر کرده‎ات تا سر کوچه نرفته یاتاقان زد؟ خواهد گفت نگذاشتند. به فلانی می‎گویی تیمت چرا صعود نکرد؟ می‎گوید نگذاشتند. کسی که نگذاشته‎اند کاری کند با کسی که نخواسته کاری کند و با کسی که نتوانسته کاری کند فرق ندارد؟

تازه ماست هم بخواهید بگویید دیگر مثل قدیم نیست که فقط و فقط یک مدل ماست توی بقالی‌ها بود. مثلا می‌توانید به کسی که نگذاشته‌اند کاری کند بگویید ماست کم‌چرب. به کسی که نخواسته کاری کند بگویید ماست چکیده‎ موسیردار و به کسی که نتوانسته کاری کند... نه دیگر. نشد. از این‌جا موضوع دیپلماتیک می‎شود و دیگر از حوزه‎ ماست فاصله گرفته و وارد فضای قرمه‌سبزی می‎شود. شما هم اگر کله‎تان بوی قرمه‎سبزی نمی‎دهد بی‌خیال غذا و رژیم غذایی شوید. زندگی غیر از بخور بخور چیزهای دیگری هم دارد. از اتاق فرمان گفتند بخور بخور هم از امروز جز خطوط قرمز است. بنابراین جمله را اصلاح می‎کنم. زندگی غیراز تلاش برای پر کردن شکم، دلخوشی‎های دیگری هم دارد. مثلا چی؟ مثلا زیبایی‌های شهری که حاصل تلاش کارمندان و کارگران شهرداری و اعضای شورای شهر و شهردار و... می‎گویند قرار بود به بحث‎های قبلی برنگردی. خب من که نه پرسیدم پس چی شد؟ و نه در مورد ماست حرفی زدم. آهان. می‎فرمایند این بحث به همان حوزه‎ قرمه‎سبزی بر‎می‎گردد؟ بوی قرمه‎سبزی هم جوری است که حالا حالا‌ها از بین نمی‎رود. بنابراین همین جا موضوع را درز می‎گیریم و برای محکم کاری و دور شدن از فضای ماست و قرمه‌سبزی از مخاطبان شهرونگ تقاضا می‎کنم پیشنهاد دهند طنز شنبه من در مورد چه باشد؟ قیمت دلار؟ پراید و تصادفات جاده‎ای؟ آلوده بودن تهران در نوروز ٩٧؟ نخیر همان بروم ماستم را بخورم بهتر است. خودم بعدا گِلی به سرم خواهم زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج