جاباما
۶۹۸۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

مردانی که «اولین» بودند +عکس

آلن بیلیس، گراهام دیوید هیوج، سر ادموند هیلاری از جمله افرادی بوده اند که در رشته شاخه های مختلف تبدیل به اولین شده اند. نام این افراد برای اولین بودنشان در تاریخ ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران: آلن بیلیس، گراهام دیوید هیوج، سر ادموند هیلاری از جمله افرادی بوده اند که در رشته شاخه های مختلف تبدیل به اولین شده اند. نام این افراد برای اولین بودنشان در تاریخ ثبت شده است.

اولین بودن در هر کاری می تواند جذاب باشد او البته خطرهای خود را دارد. اولین شدن در رشته های مختلف نیاز به مهارت دارد و البته این عمل می تواند باعث ماندگاری نام آن فرد در تاریخ شود. در طول تاریخ مردانی بوده اند که نام خود را به عنوان اولین ثبت کرده اندکه در ادامه با برخی از جالب ترین آن ها آشنا خواهید شد.

** سفر به دور دنیا بدون پرواز

مردانی که «اولین» بودند +عکس

در نوامبر سال ۲۰۱۲ "گراهام دیوید هیوج" تبدیل به اولین مردی شد که تمام ۲۰۱ کشور دنیا را بدون حتی یکبار پرواز کردن دور زده بود. این مرد که یک کجری و تهیه کننده در تلویزیون انگلستان است پس از ۱۴۲۶ روز تمام کردن ۴ پاسپورت توانست تمام کشورهای عضو سازمان ملل را بازدید کند. او در طول سفرش تنها از اتوبوس، تاکسی، کشتی و گاهی دوچرخه استفاده کرد و با این کار توانست نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کند. او تمام سفر خود را تبدیل به مستندی کرد که از شبکه نشنال جئوگرافی پخش شد.

** راه رفتن روی طناب بر فراز آبشار نیاگارا

مردانی که «اولین» بودند +عکس

این روزها شاید دیدن مردی که در حال بندبازی در ارتفاع بسیار زیاد است تعجب بر انگیز نباشد اما در سال ۱۸۵۹ این موضوع به گونه ای دیگر بود. "ژیان فرانسیس" بدلکاری است که به عنوان اولین انسان شناخته می شود که بر فراز نیاگارا بندبازی کرده است. این مرد از ۵ سالگی وارد سیرک شد و شعبده بازی و بدلکاری را شغل اصلی خود انتخاب کرد. او با گذر از آبشار نیاگارا و البته تکرار این کار با سبک های مختلف بالاخره نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند. این بدلکار تا آخرین روزهای عمر خود صحنه را ترک نکرد و همچنان نیز به عنوان یک اسطوره در تاریخ شناخته میشود.

** سفر به دو قطب و فتح اورست

مردانی که «اولین» بودند +عکس

"سر ادموند هیلاری" یک کوهنورد نیوزلندی است که در سال ۱۹۱۹ به دنیا آمد. این مرد از دوران نوجوانی علاقه عجیبی به کوهنوردی پیدا کرد و راه اصلی زندگی خود را در این مسیر قرار داد. او در سال ۱۹۵۳ به همراه یک راهنما به عنوان اولین نفری بود که توانست به بالای کوه اورست برسد. این باعث شد تا نامش در تاریخ به ثبت برسد البته این مرد به همین کار قانع نبود و در سال ۱۹۵۸ به سمت قطب حرکت کرد تا اولین نفری باشد که هر دوقطب و کوه اورست را فتح کرده است. او بسیاری از کوه های بلند دنیا را نیز فتح کرده است و بیشتر عمر و سرمایه زندگی خود را صرف بچه های نپال و تبت کرده است. او در سال ۲۰۰۸ بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست داد.

** سفری به دور کره زمین

مردانی که «اولین» بودند +عکس

افراد زیادی بودند که دور دنیا را گشته و سفرهای خود را به وسیله های مختلف به پایان رسانده اند اما شاید اولین نفری که توانسته است یکبار به دور زمین بچرخد را نشناسید. "ژوان سپاستین الکانو" یک کاشف اسپانیایی بود که در سال ۱۵۲۲ برای اولین بار دور دنیا را با استفاده از کشتی پیمود تا نامش برای همیشه در ذهن تاریخ باقی بماند. او سه سال و یک ماه برای این سفر روی آب ها زندگی کرد اما کاری انجام داد که کمتر کسی قادر به انجام آن بود. این مرد در جنگ های اسپانیا نیز شرکت داشته است و برای این کشور رشادت های زیادی نیز انجام داده است. او در آخرین سفر خود براثر کمبود مواد معدنی در بدنش درگذشت.

** اولین گل ان بی ای

مردانی که «اولین» بودند +عکس

دنیای بسکتبال را همه را لیگ ان بی ای می شناسند که معتبرترین لیگ بسکتبال در دنیا است. بسیاری از بازیکن های این ورزش دوست دارند در یکی از تیم های آن بازی کرده و گل بزنند حال فرض کنید بازیکنی اولین گل این لیگ را به ثمر برساند. "اسکار شکتمن" بازیکنی است که در سال ۱۹۴۶ برای اولین بار وارد ان بی ای شد و در اولین بازی این لیگ اولین گل را به ثمر رساند. این بازیکن که چند ماه پیش درگذشت به عنوان یکی از معروفترین بازیکن های تاریخ ان بی ای شناخته میشود.

** اولین مردی که به سبک باستان مومیایی شد

مردانی که «اولین» بودند +عکس

در سال ۲۰۱۰ تیمی از محققان مصر باستان جسد فردی به نام "آلن بیلس" را به سبک مصری ها باستان مومیایی کرده بودند. این تیم ۱۹ سال روی شیوه مومیایی کردن تحقیق کرده بود تا اینکه آلن تصمیم گرفت به عنوان داوطلب جسد خود را در اختیار آن ها قرار دهد. این مرد ۶۱ ساله که راننده تاکسی بود در سال ۲۰۱۰ جان خود را از دست داد و بعد از پایان عمل مومیایی شدن تبدیل به اولین انسانی شد که در طول ۳۰۰۰ سال گذشته به سبک فراعنه مومیایی می شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      پس بروسلی کجاست؟

    • بدون نام

      محمود احمدي نژاد ، اولين نفري كه يك ملت را بدبخت ترين ملت كرد .

      پاسخ ها

      • miss javid

        :d like

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج