جاباما
۶۹۸۱۵۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رزمایش جدید روسیه در دریای بالتیک

وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که ناوگان بالتیک این کشور، در حال آماده شدن برای آغاز آموزش‌های روتین نظامی در دریای بالتیک از جمله انجام تمرینات نظامی با تجهیزات واقعی برای نشانه‌گیری اهداف در دریا و هوا است.

عصر ایران: روسیه روز چهارشنبه تمرینات نظامی خود را در دریای بالتیک آن هم با مهمات واقعی آغاز کرد؛ آزمایش موشکهای این کشور نیز بخشی از این تمرینات سه روزۀ نظامی است.

به گزارش یورونیوز وزیر دفاع روسیه پیش از این در روز دوشنبه اعلام کرده بود که ناوگان بالتیک این کشور، مستقر در کالینینگراد در حال آماده شدن برای آغاز آموزش‌های روتین نظامی در دریای بالتیک از جمله انجام تمرینات نظامی با تجهیزات واقعی برای نشانه‌گیری اهداف در دریا و هوا است.

این اقدام مسکو اعتراض لتونی، عضو ناتو را به همراه داشت که می‌گفت این تمرینات، لتونی را مجبور کرده است تا بخشی از قلمرو تجاری هوایی خود را برای دست‌کم سه روز ببندد. ریگا همچنین می‌گوید که پیش از این هرگز تمرینات نظامی روسیه تا این اندازه نزدیک به قلمرو لتونی انجام نشده بود.

به گفتۀ ماریس کوچینسکیس نخست وزیر لتونی، تصمیم به انجام آزمایش‌های نظامی در منطقه‌ای تا این اندازه نزدیک به خاک لتونی پس از آن اتخاذ شده که کشورهای غربی اقدام به اخراج گستردۀ دیپلماتهای روس کرده‌اند. او این اقدام روسیه را «نمایش زور» توصیف و اعلام کرد: «درک اینکه چرا این مانور تا این اندازه نزدیک به کشور ما انجام می‌شود، سخت است.»

وزیر دفاع لتونی نیز وابستۀ نظامی روسیه در این کشور را فراخواند تا نگرانی خود را از انجام این تمرینات اعلام کند.

علاوه بر لتونی، سوئد نیز نسبت به امنیت ترافیک غیرنظامی دریایی‌اش هشدار داد و اعلام کرد که این رزمایش احتمالا در ترافیک غیرنظامی هوایی این کشور نیز اختلالاطی ایجاد خواهد کرد.

آزمایش‌های موشکی و تمرینات نظامی روسیه یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با روسای جمهور استونی و لیتوانی قدرت نظامی کشورش را شکست ناپذیر خواند و اعلام کرد: «ما در مقابل هر کسی به لحاظ نظامی موفق خواهیم بود.»

رزمایش روسیه در دریای بالکان ادامۀ مجموعه تمرینات نظامی این کشور در سپتامبر گذشته است که از بالتیک آغاز و تا دریای سیاه گسترش یافت و به دلیل بزرگی و همچنین آنگونه که ناتو توصیف کرده بود «عدم شفافیت»، حساسیت کشورهای غربی را بیش از هر زمانی برانگیخت.

با آغاز رزمایش جدید آنهم در زمانی که تنش میان شرق و غرب بطور قابل توجهی افزایش یافته، ناتو هشدار داد که هر حادثه‌ای در جریان این تمرینات برای کشتی‌ها و هواپیماهای غیرنظامی، می‌تواند به پیچیده‌تر شدن وضعیت کنونی و عمیق‌تر شدن منازعات منجر شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با وجود تاکید بر حق هر ملتی برای انجام تمرینات نظامی، اعلام کرد که اعضای ناتو رزمایش روسیه را از نزدیک زیر نظر دارند. او که در اوتاوا به سر می‌برد، به خبرنگاران گفت: «ما هوشیار هستیم و آمادگی نیروهای خود را بویژه در منطقۀ بالتیک افزایش می‌دهیم.»

مسکو ناتو را متهم کرده که تبلیغات ضد روسیه را تشدید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بوی جنگ جهانی میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج