جاباما
۶۹۸۲۹۳
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش قیمت ارز کجا می‌ایستد؟

سیدکمال سیدعلی می گوید:« ریال زمانی تقویت می شود که تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی افزایش یابد و پس از آن با عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در بازار، تقاضاهای موجود در بازار پاسخ داده می شود.»

خبرآنلاین: سیدکمال سیدعلی می گوید:« ریال زمانی تقویت می شود که تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی افزایش یابد و پس از آن با عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در بازار، تقاضاهای موجود در بازار پاسخ داده می شود.»

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه کاهش قیمت ارز با مداخله بانک مرکزی مصنوعی خواهد بود و نمی تواند برای مدت زیادی ادامه داشته باشد،اظهارداشت:« اگر تولید داخلی بالا برود،اقتصاد حرکت خوبی داشته باشد و تولید ناخالص داخلی رشد کند، ریال هم تقویت خواهد شد.»

او افزود: «اما در شرایط کنونی که هیچ کدام از این پیش فرض ها اجرایی نشده و از سویی اقتصاد هم تغییر و تحولی را شاهد نبوده است،افزایش نرخ تورم محتمل است.از سویی انتظاراتی که برای بهبود اقتصاد در دوران پساتحریم به وجود آمده بود، باعث شده نرخ تورم در ارز نشان داده نشود.»

اما به نظر می رسد اگر دولت در یکی، دو ســال آینده، شیب نرخ ارز را به سمت باال نگیرد، دچار مشکل می شویم و با تقویت ریال، صادرت کم خواهد شد. البته صرف اینکه نرخ ارز افزایش پیدا کند هم خوب نیست چراکه تورم و گرانی به دنبال دارد. فعال، سیاست دولت، کنترل تورم است و تحت تاثیر سیاست های ضدتورمی دولت، نرخ ارز نیز کاهش داشته است. به نظر من در شرایط فعلی، بازار ارز در عرضه و تقاضا به یک تعادل سه هزار و ۴۰۰ تومانی رسیده است اما این ثبات حتما بادوام نخواهد بود.

این کارشناس بانکی تصریح کرد:«بانک مرکزی باید برای قیمت ارز تک نرخی،یعنی همان قیمتی که بازار تعیین می کند،تلاش کند چراکه اگر قرار باشد یکسان سازی نرخ ارز روی قیمت های پایین و غیرواقعی انجام شود باز هم در عمل، شاهد نرخ متفاوتی در بازار آزاد خواهیم بود. »

او گفت:تک نرخی کردن با قیمت های بالاتر نگاه سفته بازی در پی ندارد؛یعنی هرچقدر نرخ ارز بالاتر باشد، حمله به سمت ارز کمتر خواهد بود یعنی کسی به صورت سفته بازی وارد این بازار نمی شود. پس بانک مرکزی باید نرخی اعلام کند که فقط مصرف کننده واقعی سراغ ارز بیاید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ وقت نمی ایستد تا زمانیکه رانت و رانت بازی باشه و دلال جولان بده.کسی که جز ضربه زدن به اقصاد هیچ نفعی برای این مردم و مملکت نداره

    • بدون نام

      همه این گرونی ها وبالا رفتن ارز شما کارشناس هاست چرا 10 ماه پیش قیمت ارز ثابت بود چه تعقیری شده که ارز به این وضع افتاده گارشناس های ما سوادشون جزوه ای

    • رفیعی نسب

      چرا داری کارهایی که مربوط به ارز میشه همه جا ربط میدین منم مگم ایستگاه اخر گرانی کجا شماها خودتان دارین نقشه میکشین که کسری اوردین مردم اذیت کنید وگرنه چه ربطی به ریال داره خیلی وقته همه چی بیارزش شده کی وضع خوب بود دردوران پساتحریم مسملا برای شما خوب بوده که لذت میبرین ببنید مردم چی میکشن

    • بدون نام

      اینها ارز خریدند مرگ بر امریکا که باعث بدبختی کارگران فساد گسترده در لابلای جامعه اختلاس بزرگ دولت مردان شده

    • بدون نام

      آقا چی می گوئی درآمد های ارزی چه میشوند بنظر میرسد کلا وارد ایران نمی گردد با این همه استقراض های پروژه ها بصورت فاینانس پنج شش سال دیگر بایدودمان را هم بفروشیم واقعیت ها را بگوئید

    • بدون نام

      ده هزار

    • بدون نام

      تا وارد کننده چندین میلیارد دیگه به جیب بزنه و دولت کسری بودجه را تامین کند

    • بدون نام

      شروور گفتى

    • بدون نام

      وقتی نمیدانم داریم به نا کجا اباد میریم همتون فقط سخنرانید

    • بدون نام

      با توجه به نظر کارشناس محترم و سه موردی که فرمودند و با ید اجابت بشه تا ریال قوی شود،تحت هیچ شرایطی با سیاستهای فعلی امکان دست یابی به آنان میسر نخواهد بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روی‌۱۰۰۰۰‌هزار‌تومن!!!!!!

    • تهران

      ربال بیچاره شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج