جاباما
۶۹۸۳۸۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

بودجه ۷ هزار میلیاردی دولت برای فقرزدایی

وزیر کار و رفاه اجتماعی در سفری به ایلام از توجه دولت برای ایجاد کارگاه های کوچک برای اشتغال آفرینی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر کار و رفاه اجتماعی در سفری به ایلام از توجه دولت برای ایجاد کارگاه های کوچک برای اشتغال آفرینی خبر داد.

ربیعی در بیست و چهارمین سفر استانی خود در دولت تدبیر و امید در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آبدانان با اشاره به مشکلات موجود درمانی در مناطق مختلف ، گفت: در بخش کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی افز ود: اشتغال با ایجاد کارخانه بزرگ نمی تواند افراد زیادی را مشغول به کار کند اما با کارگاه های کوچک زودبازده می توان چند برابر این ظرفیت را ایجاد کرد.

حمایت از اقشار آسیب پذیر توسعه بیمه روستاییان و عشایر

ربیعی در نشست شورای اداری ایلام با تاکید بر توسعه بیمه روستاییان و عشایر گفت: یکی از برنامه ها و اولویت های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر توسعه بیمه روستاییان و عشایر است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان ایلام گفت: این استان منابع خدادادی و ظرفیت های خوبی دارد که استفاده از این منابع می تواند به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کمک کند.

دو اولویت کاری امسال دولت، فقرزدایی و توسعه اشتغال

وی با بیان اینکه در ایلام باید مهاجرت معکوس صورت پذیرد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم نخبگان مرکز نشین ایلامی را جمع‌آوری کنید چرا که این استان سرمایه‌های فکری دارد که باید آنها را جمع‌آوری کرد.

وی دو اولویت کاری امسال دولت را فقرزدایی و توسعه اشتغال اعلام و عنوان کرد: دولت قصد دارد این دو برنامه را به صورت توامان دنبال کند و با توجه به اینکه در استان ایلام باید برای کاهش فقر مطلق و محدود کردن فقر مطلق به طور جدی عمل کنیم از همه مدیران استان به عنوان نمایندگان دولت دعوت می‌کنم حول این برنامه‌ها جمع شوند.

ربیعی با بیان اینکه در ذیل افزایش رفاه و کاهش فقر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها را تعریف می‌کنیم، افزود: یکی از برنامه‌ها برای فقرزدایی و مقابله با فقر مطلق شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل است که خوشبختانه همه آنها به نام شناسایی شده‌اند که باید آنها را به مدرسه بازگردانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه دیگر در این زمینه را مسکن خانواده های دارای دو معلول به بالا ذکر و اضافه کرد: این کار یک کار مشترک است که در اواخر سال گذشته یارانه تسهیلات آن با موافقت دکتر نوبخت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷ هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم برای فقرزدایی داریم، گفت: این رقم منهای طرح بزرگ تحول سلامت است که در سال گذشته عدد بزرگ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت.

وی با اعلام این خبر که اطلس اجتماعی ایلام آماده شده و برای چکش کاری در اختیار استان قرار می‌دهیم، گفت: آماده‌ایم بودجه پژوهشی هم برای این کار اختصاص دهیم.

توسعه اشتغال خرد و فقرزدایی، برنامه‌ رییس جمهور در سال ۹۷

ربیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام اظهار کرد: فقر زدایی و ایجاد عدالت، کاهش نابرابری و توسعه اشتغال از سیاست‌های دولت و این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال خرد و فقر زدایی از جمله برنامه‌های رییس جمهور در سال جاری است، افزود: ایلام یکی از استان‌هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع از مرزها حق بسیاری بر گردن کشور و نظام دارد و تمام تلاش دولت و مسئولان سوق دادن آن به شرایط بهتر و کاهش نابرابری ها و افزایش عدالت است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی کشور فقدان مهارت جوانان بویژه در میان دانش آموختگان دانشگاهی است و برغم توسعه مراکز آموزش عالی مهارت های کاربردی در اختیار آنان قرار نمی گیرد که باید این رویه اصلاح شود.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: با آموزش، فقدان مهارت نیرو متخصص در استان ایلام را جبران و در راستای اهداف وزارت و شعار فقر زدایی این مسایل را پیگیری کرد.

کاهش 10 درصدی خودکشی در ایلام

علی ربیعی همچنین همزمان با بیست و چهارمین سفر استانی خود در دولت دوازدهم به استان ایلام در صفحه توئیتر خود نوشت: عدالت منطقه‌ای و مقابله با نابرابری، سیاست مداوم می خواهد.

در برنامه‌هایم در ایلام، کاهش فقر مطلق، کنترل آسیب‌های اجتماعی و گسترش اشتغال خرد را دنبال می‌کنم. خوشحالم که خودکشی در این استان ۱۰ درصد کاهش یافته است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشید

      بودجه هفت هزار میلیاردی دولت برای اختلاس و به جیب زدن به بهونه فقر زدایی . شما جیب ما رو نزن و فقر زیاد نکن ، فقر زدایی پیشکشتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت آن چه عیان است چه حاجت به بیان است

    • بدون نام

      بانظر دوست عزیزم موافقم دولت به معنای اعم از اختلاس وچپاول مردم ازهر نظر دست بردارید واز منابع ملی که در امد سر شاری دارد سهم هرکداممان بدهید وغارتمان نکنید ماخودمان تولید کار میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما حتی به خاک این کشور رحم نکردید جزایر رابه این کشور وان کشور دادید

    • سالار

      اگه به روستاییان میرسیدند که اینهمه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و تخلیه روستاها نبودیم
      حرف تا عمل زمین تا آسمان فاصله هست

    • بی نام

      فقط دروغ و دروغ و دروغ و بازم دروغ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج