۶۹۸۷۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

تصور ما از قدرت و شجاعت، در جوانی خلاصه می شود اما در بسیاری از مواقع با انسان هایی روبرو می شویم که در سن های بالا و حتی در سنین بالای ۹۰ سال، کارهای شجاعانه ای را رقم زده اند که باورش برای ما غیرممکن است.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

همشهری سرنخ: تصور ما از قدرت و شجاعت، در جوانی خلاصه می شود اما در بسیاری از مواقع با انسان هایی روبرو می شویم که در سن های بالا و حتی در سنین بالای 90 سال، کارهای شجاعانه ای را رقم زده اند که باورش برای ما غیرممکن است.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

مادر بزرگ نوازنده

هیجدهم جولای ۲۰۱۳، مغازه ای در ویسکانسین که وسایل موسیقی می فروخت، در سایت تبلیغاتی خودفیلمی از پیرزنی گذاشت که به آنجا رفته بود و موسیقی معروفی مربوط به سال ۱۹۶۳ را با طبل می نواخت. این فیلم در طول ۲۴ ساعت، نزدیک به ۱۰۰ هزار بیننده داشت و در هفته اول، ۳.۴ میلیون نفر، فیلم مادربزرگ نوازنده را تماشا کردند.

هویت پیرزن، ناشناس بود تا اینکه سه روز بعد در یکی از روزنامه های محلی، عکس او چاپ شد و «ماری ویزدا» -۶۳ ساله- عکس خودش را در روزنامه دید.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

ماری در گفتگویی که با اوصورت گرفت گفت که از ۱۶ ساذلگی دلش می خواسته نوازنده معروفی شود و در گروه های مختلف موسیقی نیز عضو بوده و طبل می زده تا اینکه سال ۱۹۹۰ برای همیشه از دنیای موسیقی خداحافظی کرده تا سر کار برود و مخارج زندگی اش را تامین کند.

بعد از چاپ مصاحبه ماری ویزدا، مغازه ای که او در آن طبل زده بود به وی یک طبل الکترونیکی داد تا در خانه و بدون اینکه برای همسایه ها مزاحمت ایجاد کند به تمرین موسیقی مورد علاقه اش بپردازد.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس


مادربزرگ گرگ کش

وقتی مادربزرگ 56 ساله اهل روسیه، ماجرای رویارویی با گرگ را برای دیگران تعریف می کند همه شگفت زده می شوند.

«آیشات ماکسوداوا»، یک روز پریشان احوال، با دستان خون آلود به خانه می آید. وقتی از او می پرسند که چه بلایی سرش آمده، آنچه که تعریف می کند باورکردنی نبود. به گفته مادر بزرگ، او برای برگرداندن گله اش به صحرا رفته بود که گرگی به گله حمله می کند. ماکسوداوا برای اینکه گر، گوسفندان گله را نکشد، توجه حیوان درنده را به خود جلب می کند.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

گرگ به سمت مادر بزرگ حمله ور می شود و دست او را گاز می گیرد اما او با تلاش بسیار، همانطور که گرگ، دستش را گاز گرفته بود،کشان کشان خود را به تبری که روی زمین افتاده بود رساند و با یک ضربه تبر، گرگ را کشت و به این ترتیب توانست جان خود را از مرگ نجات دهد.

شاید تصور کنید که ماکسوداوا بسیار ترسیده بود اما اینطور نیست، وقتی او را به بیمارستان منتقل می کردند، وی در راه به فرزندان و نوه هایش گفت که اصلا نترسیده بود.


مادربزرگ ورزشکار

«ادنا شفرد» 90 ساله، اهل استرالیا، سال 2013 بسیار مشهور شد. این مادربزرگ در کلوپ های ورزشی بسیار مشهور بود زیرا با وجود داشتن سن زیاد حتی یک روزهم ورزش کردن را فراموش نمی کرد. او هر روز به کلاس های ایروبیک، بدنسازی و تایچی می رود. همچنین شنا در استخر را هرگز فراموش نمی کند و برنامه منظمی برای ورزش کردن دارد.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

وی درباره پرجنب و جوش بودن خود می گوید: «من نمی توانم یک گوشه بدون تحرک بنشینم. همیشه باید جنب و جوش داشته باشم. همیشه وقتی از خواب بیدار می شوم خدا را به خاطر اینکه یک صبح دیگر در اختیارم گذاشته، شکر می کنم.»

وقتی شفرد به باشگاه ورزشی نمی رود، به هیچ عنوان او را در خانه نمی توان پیدا کرد. وی چهارشنبه ها با دوستانش به پیاده روی می رود، ضمن اینکه در کلاس های فوق برنامه دیگری نیز شرکت می کند.

مربی ورزشی شفرد درباره مادربزرگ ورزشکار می گوید: «شاید شفرد از نظر ژنتیکی قوی باشد اما نگاه او به زندگی و سلامت جسمانی به وی انگیزه می دهد تا این همه فعالیت داشته باشد ودیگران را تشویق به این کار کند.»


مادر بزرگ چترباز

آگوست سال 2012 «پات اوکز» 93 ساله، نامش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. این مادر بزرگ اهل انگلیس، با پریدن از ارتفاع سه هزار و 45 متری، رکورد پیشین این رشته را که متعلق به یک زن 60 ساله بود را از آن خود کرد.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

البته اوکز در زندگی اش دست به فعالیت های هیجان انگیز زیادی زده بود که پریدن از هواپیما در ارتفاع بیش از سه هزار متری آسمان یکی از آنهاست. اوکز از ۱۳ سال پیش با نوه اش یک سازمان خیریه راه اندازی کرد و همه این خطرها را برای جمع آوری خیریه به جان می خرد.

البته بدکاری این مادربزرگ ۹۳ ساله نزدیک بود به قیمت جانش تمام شد. او پس از پرش خود، وقتی به ارتفاع ۵۰ متری زمین رسید، ناگهان به کما رفت و مربی که همراه اوکز بود، پس از نشاندن او به زمین، درخواست آمبولانس کرد. مادربزرگ، هشت روز در کما بود تا اینکه به هوش آمد و همه را خوشحال کرد.


مادربزرگ جودوکار

«کیکو فوکودا»، اولین زن جودوکاری بود که توانست کمربند مشکی دان 10 را به دست آورد و تبدیل به باتلارتبه ترین زن جودوکار جهان شود.

این پیرزن ژاپنی زمانی به این ورزش روی آورد که در ژاپن، زن ها ترجیح می دادند خطاطی یا مراسم چای را یاد بگیرند. فوکودا تا سن 99 سالگی همچنان در جودو رکورددار بود تا اینکه سال 2012 از دنیا رفت.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

وقتی فوکودا ۲۱ ساله بود «جیگورو کانو»، بنیانگذار سبک جودو، از او دعوت کرد تا به بخش رزمی باشگاه «کودوکان» که مرکز جودو بود بپیوندد. او پس از یادگیری جودو شروع به آموزش دادن آن به دیگران کردو باشگاه تعلیم جودوی خود را بازگشایی کرد.

فوکودا در نهم فوریه ۲۰۱۲ در سانفرانسیسکو ودر سن ۹۹ سالگی از دنیا رفت. او حتی چند هفته پیش از مرگش، به عنوان مربی جودو کار می کرد.


مادر بزرگ فارغ التحصیل

80 سال پیش، «جوزفین بیلاسکو» مجبور شد درس و مدرسه را رها کند تا برای تامین مخارج زندگی شان سر کار برود و از خواهر کوچکترش مراقبت کند.

او همیشه از اینکه نتوانسته بود دبیرستانش را تمام کند غصه می خورد تا اینکهس ال 2006، این مادربزرگ 98 ساله اهل کالیفرنیا، به آرزوی خود رسید و موفق شد مدرک دیپلم خود را بگیرد.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

بیلاسکو نزدیک به ۳۶ سال، به عنوان یک حسابدار رده پایین کار کرد. او ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه نوه شد. وقتی خانواده بیلاسکو از آرزوی او مطلع شدند، به همان دبیرستانی رفتند که وی در دهه ۱۹۲۰ آن را ترک کرده بود و موضوع را با مدیر دبیرستان در میان گذاشتند.

مدیر قبول کرد که مادربزرگ سر کلاس های درس حاضر شود و همراه دیگر دانش آموزان امتحان دهد تا مدرک دیپلمش را بگیرد. به این ترتیب پشتکار بیلاسکو در سن ۹۸ سالگی او را به آرزوش رساند.


مادربزرگ یوگی

«بت کالمان»، مربی یوگا، اگرچه 87 ساله است اما هنوز هم می تواند حرکات سخت یوگا را به راحتی انجام دهد. این زن استرالیایی، 40 سال است که مربی یوگاست وثابت کرده تمرینات یوگا، مغز و بدن انسان را سالم و جوان نگه می دارد.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

در حالی که بیشتر هم سن و سال های کالمان، از کمردرد و استخوان درد شکایت می کنند او به راحتی می تواند رویدو دست خود، تعادلش را حفظ کند. او حرکات سخت یوگا مانند حالت طاووس که در آن فرد با کمک قدرت دست هایش به صورت افقی قرار می گیرد را بدون هیچگونه مشکلی انجام می دهد.

مادربزرگ ۸۷ ساله، در اجرای حرکات نیلوفر و پل ننیز مهارت خاصی داردو از همه جالبتر اینکه می تواند روی سر، تعادلش را حفظ کند. بت کالمان می گوید: «سن و سالم را فراموش کنید، من حالا حرکات ورزشی را می توانم انجام دهم که ۵۰ سال پیش قادر به انجام آنها نبودم.»


مادربزرگ قدرتمند

«وانگ زیااوبی» پیرزن اهل جینان در شرق چین است. زیااوبی، 73 سال دارد اما مثل هم سن و سال هایش او را در خانه یا پارک نخواهید دید زیرا وی قادر است کار عجیبی انجام دهد که هم سن و سال هایش نمی توانند از عهده آن برآیند.

مادربزرگ های عجیب دنیا! +عکس

سال ۲۰۰۶ این مادربزرگ چینی همه را حیرت زده کرد. وی با دندان هایش یک کامیون چهارتنی را کشید و از همه مهمتر اینکه چندین نفر پشت کامیون نشسته بودند تا وزن آن بیشتر شود.

البته این اولین و آخرین هنرنمایی زیااوبی نبود، بلکه وی یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ نیز نمایش تماشایی را اجرا کرد، او دو خودرو را که مجموع وزن آنها به ۵ تن می رسید، با ندان هایش کشید و باز هم همه را در حیرت فرو برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واي بر من قرن ٢١

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج