۶۹۹۰۶۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آل سعود، دست به دامان سودان و سنگال شد

هنوز ۲۴ ساعت از اظهارت ولی‌عهد سعودی در تمجید از ارتش عربستان نگذشته است که منابع یمنی اعلام کردند که این کشور برای دفاع از مرزهای خود در برابر نیروهای یمنی، نظامیان سودانی و سنگالی را در امتداد مرزهای جنوبی مستقر کرده است.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های یمنی از استقرار نظامیان سودانی و سنگالی در مرزهای جنوبی عربستان با یمن خبر دادند.

منبعی در ارتش یمن روز شنبه اعلام کرد که ارتش عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در امتداد مرزهای این کشور با یمن، اخیرا ۴ تیپ نظامی سودان و نظامیانی از سنگال را در منطقه مرزی مستقر کرده است.

به گزارش روزنامه «منار» یمن، این منبع همچنین گفته است که ارتش سعودی از عناصر جدیدی که به مرز گسیل داشته، ۲ گردان جدید تشکیل داده و قرار است این عناصر و تیپ‌های ارتش سودان در کنار عناصر قبلی به نیابت از ارتش سعودی با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بجنگند و از مرزهای عربستان دفاع کنند.

خبر استقرار نظامیان سودانی و سنگالی در مرزهای جنوبی عربستان در حالی منتشر می‌شود که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله «تایم» آمریکا گفته بود که «ارتش عربستان از جمله ارتش‌های قدرتمند دنیا بوده و توانایی‌های زیادی دارد؛ اگر لازم شود و دولت یمن (دولت مستعفی منصور هادی) بخواهد، ارتش عربستان به یمن حمله زمینی خواهد کرد».

منبع نظامی مذکور به درگیری‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نظامیان اجاره‌ای سودان در نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» واقع در مرز عربستان با یمن اشاره کرد و گفت که بیش از ۱۲۰ نظامی که بیشترشان سودانی هستند، در این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

این منبع همچنین گفت که «ابراهیم دفع الله»، فرمانده تیپ «الحزم»، «عبدالباقی بخیت»، فرمانده نیروهای چترباز این تیپ و «مصطفی رمضان»، فرمانده گردان واکنش سریع در بین کشته شدگان هستند.

به رغم اینکه هیچ گونه آمار رسمی از تعداد نظامیان کشته شده سعودی در مرزهای جنوبی منتشر نشده است ولی برخی مانع تعداد آن‌ها را صدها نفر اعلام کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدایاخودت به دادمون برس

      به ماچه

    • بدون نام

      جالب اینجاس که این احمق ها ایران قهرمان رو تهدید میکنن

    • بدون نام

      اگرواقعا ارتش عربستان اینقدربی کفایته که از کشورهای ضعیفی سربازاجیرمی کنه پس چطور به خودش جرات میده که با پولادمردان ایران در گیربشه این جوانک تازه شاهزاده آل سعود برای یک مرتبه هم شده یه سری به رمان جنگ ایران باعراق که همزمان سی وشش کشورازجمله ابر جنایتکاران باعراق متحدبودند بزنه وبببنه چطور یک کشورتازه انقلابی بادست خالی وباتکیه به امامشان وفرزندان غیورشان صدام رانابود کردند فکرکنم حالانوبت این جوانک که عروسک خیمه شب بازی ترامپ وصهیونیستها شده رسیده که سیلی محکمی ازغیورمردان مابخوره وبنشینه سرجاش اگرفکرمیکنه امریکایا متحدانش حتی یک سربازبه اومی دهند سخت دراشتباهه امریکا ییها آنقدرتجربه دارند که با دم شیربازی نکنند

    • بدون نام

      فقط دو گردان!!!
      اگر عربستان میتونست سالهای قبل یمن اشعال میکرد .
      و سعودی ها به زعم خویش تصور کویت و ارتش بعث در اذهان خود داشتن که با یک رژه نظامی صنعا و عدن فتح .میکنند اما الان واقعا گرفتار جنگ یمن شدن .
      و سال اینده این اتش زیر خاکستر در مسیولین ریاض دم خواهد گرفت که خاندان فهد به چالش میکشد.

    • عباس رستگار

      ارتش عربستان با غرب پیمان دارد.طولانی شدن جنگ یمن عمدی است تا طی سالها یمن به کل ضعیف ونابود شود...کاش ایران از توان و دانش نظامی غرب بهرمند بودو استفاده میکرد.روسیه در پی غارت ونابودی ماست .عربستان با نزدیک شدن به غرب تفکر باطل وهابیت را در دنیا نشر داد.می توانستیم تفکر شیعه را با همکاری با غرب ما نشر دهیم
      لعنت بر روسیه وانگلستان. ...دشمنان اصلی ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج