۶۹۹۱۴۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا، قصد خروج از سوریه را ندارد

«اولوج اوزولکر» سفیر سابق ترکیه درپاریس گفت که واشنگتن تا زمانیکه موقعیت تهران در سوریه مستحکم باشد، از این کشور خارج نمی شود.

خبرگزاری ایرنا: «اولوج اوزولکر» سفیر سابق ترکیه درپاریس گفت که واشنگتن تا زمانیکه موقعیت تهران در سوریه مستحکم باشد، از این کشور خارج نمی شود.

براساس گزارش روز شنبه خبرگزاری اسپوتنیک ، اوزولکر گفت که سخنان بحث برانگیز مقام های آمریکایی در مورد سوریه نشان می دهد که واشنگتن در بیان موضع اش در مورد این مساله به طور کامل دستپاچه شده است و نمی داند چه گام هایی در مرحله بعد باید برداشته شود.

وی گفت: آنها می گویند قصد ندارند برای همیشه در سوریه بمانند، اما در واقع مساله این نیست. ایران و روسیه هدف های اصلی امریکا به شمار می روند .

سفیر سابق ترکیه در پاریس با یادآوری این مساله که هدف دیگر آمریکا، کارشکنی در طرح مذاکرات آستانه است، گفت: باید حداکثر تلاش مان را به کار ببندیم تا پایانی فاتحانه را برای فرآیندهای آستانه و سوچی رقم بزنیم.

براساس این گزارش، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون هفته گذشته به خبرنگاران گفت که موضع آمریکا در سوریه، غلبه بر داعش بوده و تغییر نکرده است.

وی افزود: شایعاتی در مورد خروج (از سوریه) شنیده ام. رئیس جمهوری خیلی زود از این مساله خبر داد، زیرا ما در زمینه غلبه بر داعش بسیار موفق بوده ایم، اما کار تمام نشده است و ما به تضمین شکست داعش متعهد هستیم.

از سویی، ژنرال «جوزف وتل» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا با اعلام اینکه نیروهای آمریکایی در آینده در سوریه خواهند ماند، گفت: هنوز مناطقی هستند که آنها (داعش) در آنجا حضور دارند و ما باید به عملیات ادامه دهیم.

«برت مک گورک» نماینده ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز با تکرار این سخنان اعلام کرد که کار داعش هنوز به پایان نرسیده است.

همه این اظهارنظرها پس از وعده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده ای نزدیک، منتشر شد.

نظامیان آمریکایی از سال ۲۰۱۴ در سوریه مستقر شده اند و ائتلافی از متحدان را برای مقابله با داعش در قالب ماموریتی هدایت می کنند که از سوی سازمان ملل و دولت سوریه، مجوزی برای آن صادر نشده است. دمشق بارها حضور نظامیان آمریکایی در سوریه را غیرقانونی دانسته است. در حال حاضر حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکا در سوریه حضور دارند.

چندی پیش، کنگره صلح سوریه در سوچی به همت ایران، روسیه و ترکیه سازماندهی و از حمایت سازمان ملل برخوردار شد. هدف از تشکیل این کنگره، تسریع روند صلح سوریه عنوان شد.

کنگره سوچی به دور تازه ای از مذاکرات صلح سوریه پس از هشت دور گفت و گوهای مشابه در آستانه پایتخت قزاقستان، تبدیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس شملچکاره ایدبزنیدبیرونش کنیدومطمئن باشیدهیچ غلطی نمی تواندبکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج