۶۹۹۱۸۲
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس برای دومین فصل متوالی مقتدرانه قهرمان شد

پرسپولیس بالاخره به جامی که کاملا شایسته‌اش بود رسید. قرمزها دیروز با پیروزی یک بر صفر مقابل پدیده مشهد، قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر شدند.

روزنامه شرق: پرسپولیس بالاخره به جامی که کاملا شایسته‌اش بود رسید. قرمزها دیروز با پیروزی یک بر صفر مقابل پدیده مشهد، قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر شدند. پرسپولیسی‌ها که در این دوره لیگ برتر خیلی زود خود را به عنوان تنها مدعی قهرمانی معرفی کردند در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی خود را جشن گرفتند. پرسپولیسی‌ها که در صدر جدول تعقیب‌کننده جدی‌ای نداشتند، می‌توانستند دو هفته پیش در پایان داربی تهران قهرمان شوند اما دو باخت این تیم به استقلال و سایپا باعث شد تا قهرمانی این تیم به هفته بیست‌و‌هفتم و مشهد منتقل شود. پرسپولیس که مثل دو بازی قبلی برای قهرمانی فقط به یک امتیاز احتياج داشت، این‌بار فرصت‌سوزی نکرد و با برد یک بر صفر پدیده شمار امتیازهای خود را به ٦٠ رساند تا رسما دیگر هیچ تیمی توان رسیدن به این تیم را نداشته باشد؛ یک قهرمانی با اقتدار. تک‌گل ارزشمند پرسپولیس در بازی دیروز را وحید امیری در دقیقه ٧٧ به ثمر رساند.

پرسپولیس فصل گذشته هم سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شد تا دو قهرمانی باصلابت را تجربه کند. هر دو قهرمانی هم در فروردین به دست آمد. مدافع عنوان قهرمانی این فصل با شایستگی کامل عنوان فصل قبلش را تکرار کرد. آنها دارای بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ‌ هستند و کمتر از هر‌تیم دیگری باختند. از همان ابتدای لیگ مشخص بود جام قهرمانی به تیم دیگری نخواهد رسید. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، در پایان بازی دیروز درباره قهرمانی تیمش گفت: «به بازیکنانم تبریک می‌گویم. از دو ماه قبل مشخص بود که قهرمانیم و یک بازی قهرمانانه مقابل یک تیم خوب که برای بقا می‌جنگید را به نمایش گذاشتیم. در سخت‌ترین موقعیت ثابت کردیم بهترینیم». برانکو به‌طور ویژه هم از کاپیتان تیمش تقدیر کرد: «به سیدجلال تبریک ویژه‌ای می‌گویم زیرا رکورد قهرمانی در تاریخ لیگ برتر را شکست‌. او شش قهرمانی دارد و از صمیم‌ قلب به وی تبریک می‌گویم. با سیدجلال پرسپولیس قدرتمند است. از قهرمانی در لیگ خوشحالم، دفاع از عنوان قهرمانی سخت است‌. با کسب سوپرجام، حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا شروع کردیم و حالا قهرمان لیگ هستیم. به مرحله بعد لیگ آسیا هم رسیدیم، این فصل بهترین فصل ما بود. به هواداران عزیزمان تبریک می‌گویم و بیشترین تبریک را به کادر فنی‌ام می‌گویم که همکاری کردند».

قرار است جام قهرمانی در پایان بازی هفته آخر در ورزشگاه آزادی به قرمزها اهدا شود. پرسپولیس در هفته سی‌ام لیگ برتر در هفتم اردیبهشت میزبان سپیدورد رشت است. قهرمانی دیروز رکوردهای جدیدی برای پرسپولیس به ارمغان آورد. پرسپولیس موفق شد برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

هفته ضعیف ته‌جدولی‌ها

دیروز علاوه‌بر دیدار پدیده‌-‌پرسپولیس، دو بازی دیگر هم انجام شد. ذوب‌آهن که می‌خواست باز هم قهرمانی پرسپولیس را عقب بیندازد، با سه گل میهمان خود سپیدرود رشت را شکست داد. ذوب‌آهن با این برد رده دوم را از دست استقلال خارج کرد. تراکتورسازی و سپاهان هم یک-یک مساوی کردند. در صدر جدول، پس از پرسپولیس قهرمان رقابت برای دومی بین سه تیم ذوب‌آهن، استقلال و سایپا با جذابیت خاصی پیگیری می‌شود. در انتهای جدول هم رقابت بر سر بقا کاملا نفس‌گیر است. سیاه‌جامگان که این هفته سقوط کرد و یک تیم دیگر هم در پایان فصل راهی دسته اول می‌شود. هر چهار تیم نفت تهران، استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و پدیده که برای بقا می‌جنگند، در این هفته باختند تا این کورس مرگ‌و‌زندگی به هفته‌های بعد کشیده شود.

چرا پرسپوليس قهرمان شد؟

بيژن ذوالفقارنسب- کارشناس فوتبال

براي پاسخ به چرايي قهرماني پرسپوليس بايد مستقيما سر اصل مطلب رفت: مديريت خوب کادر فني. اين مديريت با ايجاد نظم و انضباط قابل‌توجه در چند فصل اخير به خواسته‌هايش رسيد. ايجاد ديسيپلين ويژه در پرسپوليس موردي بود که سال‌هاي گذشته کمتر در اين تيم به چشم خورده بود. نه اينکه ديگر عوامل در قهرماني پرسپوليس دخيل نباشد ولي باز هم مي‌خواهم روي مديريت و توانايي کادر فني در قهرمان‌کردن اين تيم تأکيد کنم. در اين مورد بايد به تأثير آقايان خوردبين، سرپرست سابق باشگاه و کريم باقري و تعامل هيئت مديره باشگاه با اين افراد هم اشاره کرد که دست آخر منجر به ارائه بازي‌هاي باکيفيت از سوي پرسپوليس شد. پرسپوليس از لحاظ کيفيت فني يکي از تيم‌هاي قابل اعتنا و بسيار خوب ليگ بود به‌ويژه با نمايش‌هايي که در نيم‌فصل اول داشت و با توانايي بدني بالايي که بازيکنان اين تيم در زمين مسابقه به نمايش گذاشتند.

از ياد نبريم که اين تيم با وجود بازي‌هاي فشرده‌اي که در ليگ قهرمانان آسيا داشت و بازيکنان زيادي در اردوي تيم ملي داشت، توانست کيفيت بالايش را تا زمان بسيار زيادي نگه دارد. اصولا در سال‌هاي منتهي به جام جهاني در ليگ‌هاي مختلف، تيم‌هايي که بازيکنان بيشتري در تيم ملي داشته باشند، بخت بيشتري براي قهرمان‌شدن در ليگ دارند که دليل آن‌هم تلاش مضاعف بازيکنان براي حضور در فهرست نهايي است که آنها را وامي‌دارد تا بهترين بازي‌شان را انجام دهند. اين موضوع هم در قهرماني پرسپوليس براي اين فصل اثرگذار بود. با وجود قهرماني اين تيم، نمي‌شود از شش هفته اخير پرسپوليس که تيم باکيفيت نيم‌فصل اول را نشان نداد، گذشت. پرسپوليس البته براي اين پايين‌آمدن کيفيتش دليل داشت: وضعيت به‌وجودآمده براي طارمي، محروميت از خريد بازيکن و خستگي ناشي از فشردگي بازي‌ها منتهي به پايين‌آمدن کيفيت فني اين تيم شد و دست آخر هم از لحاظ بدني و هم از لحاظ روحي اين تيم صدمه ديد.

حالا در راستاي همان موضوع که چرا پرسپوليس قهرمان شد، بايد به داخل زمين هم رفت و به حضور بازيکنان باکيفيت در اين تيم هم اشاره کرد؛ چهار بازيکن تأثير بسزايي در قهرمان‌شدن پرسپوليس داشتند. اولي عليرضا بيرانوند بود؛ دروازه‌باني که در ٧٠ درصد بازي‌هاي اين فصل نمايش خوب و باثباتي داشت و به تيم و خط دفاعي‌اش اعتمادبه‌نفس زيادي داد. نفر دوم سيدجلال حسيني است؛ کاپيتان اين تيم که مديريتي واقعي در زمين داشت. سومين بازيکن تأثيرگذار پرسپوليس که هم در فاز مياني درخشيد و هم در فاز تهاجمي، وحيد اميري است. او در اين فصل حسابي براي تيمش اثرگذار بود. نمي‌توانم از نفر چهارم نام نبرم: علي عليپور. قبلا همه در خط حمله از طارمي انتظار داشتند ولي عليپور به خوبي خودش را نشان داد و توانست تمام انتظاراتي که از طارمي داشتند در زمين براي پرسپوليس پياده کند. به اعتقادم او هنوز هم مي‌تواند خودش را به تيم ملي و کي‌روش تحميل کند. درست است که کي‌روش به مهاجمان لژيونرش اعتقاد زيادي دارد ولي اگر شرايط براي عليپور مهيا باشد، او مي‌تواند بيش از هر گل‌زن ديگري، براي تيم ملي گل‌زني کند. به هر حال پرسپوليس از قهرماني‌اش دفاع کرد و کار سخت‌تر را انجام داد ولي آيا باز هم مي‌تواند کار سخت‌تر را تکرار کند و سال آينده هم قهرمان شود؟ براي پرداختن به اين موضوع بايد به دو مورد دلخوش بود: اولي ارتباط ديپلماسي و دومي به‌کارگيري تيم حقوق‌دان کارکشته ايراني - خارجي. ارتباط اينها با تکرار قهرماني پرسپوليس در اين است که اول بايد محروميت پرسپوليس از نقل و انتقالات برداشته شود.

مي‌شود با ترکيب دو مورد بالا و تعامل با شاکيان باشگاه، يکي از سخت‌ترين پرونده‌هاي باشگاه را حل‌وفصل کرد. درست است که در فيفا همه چيز بر اساس نظم و قانون خاصي پيش مي‌رود ولي اگر تيم ديپلماسي و حقوقي خوب کار کنند، به نظر مي‌رسد اين مشکل پرسپوليس حل‌شدني است. آن وقت با حل‌شدن اين معضل که نياز به مديريتي فراتر از وضعيت موجود دارد، پرسپوليس مي‌تواند به تقويت خودش برسد و براي تکرار احتمالي قهرماني‌اش برنامه‌ريزي کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      درود بر پرفسور و بازیکنانش!!!!!

    • بدون نام

      به عنوان یه استقلالی به همه سرخ پوشان تبریک‌میگم ایشالا همیشه موفق و پیروز باشید البته در کنار یه رقابت سالم ...

    • نظری

      دبل قهرمانی پرسپولیس ره به هواداران ارتش سرخ وپرسپولیس همیشه قهرمان ،بازیکنان.کادرفنی واقای برانکووکریم باقری ویژه تبریک می گوئیم .به کیس ها بگویندنگران نباشند مثل پارسال که گفتید سال دیگه قرمانی مال ماست امسال هم بگوئید سال دیگه قرمانی برای ماست تاکمی ازسوزش قرمانی پرسپولیس براتون کم بشه ودائماآتش نشانی برای خاموش کردن کیسه ها دررفت وآمدنباشد.

    • بدون نام

      انشاالله

    • کیسه کش

      مبارک ❤❤❤❤

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج