۶۹۹۲۵۲
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

پروژه شبکه ماهواره‌ای به در بسته خورد

مسئله لاینز باکس و «جم»؛ GEM جا زد!

پروژه سودجویانه ماهواره‌ای گروه تلویزیونی GEM پس از عدم استقبال مردم به در بسته خورد و گردانندگان این شبکه را وادار به عقبگرد کرد.

بانی فیلم: پروژه سودجویانه ماهواره ای گروه تلویزیونی GEM پس از عدم استقبال مردم به در بسته خورد و گردانندگان این شبکه را وادار به عقبگرد کرد.

متولیان گروه تلویزیونی GEM که اواسط سال گذشته اعلام کرده بودند بعضی از شبکه هایشان از ۱۵ آذر ۹۶ کارتی خواهند شد و بینندگان خود را تشویق و در واقع ناگزیر به خرید دستگاه های گیرنده جدیدی کرده بودند،پس از عدم استقبال مردم از تصمیم خود منصرف شدند. این پروژه که تحت عنوان لاینز باکس شناخته می شود،در شرایطی مطرح شد که شبکه های GEM به یمن دوبله و پخش سریال های عامه پسند ترکیه ای توانسته اند گروه زیادی از تماشاگران را به خود جذب کنند. در واقع امروز بخشی از چالش مدیران صدا و سیما در کاهش مخاطبانشان، توجه بسیاری از خانواده های ایرانی به همین سریال های ترکیه ای خوش رنگ و لعاب است که شبکه های GEM پخش می کنند و در غفلت مدیران تلویزیون به اهرمی برای گریز تماشاگران از سریالهای ایرانی بدل شده اند.

لاینز باکس گیرنده دیجیتالی است که دریافت برنامه های شبکه های GEM را منوط به خرید این دستگاه می کند و در پایان هر سال نیز به شیوه شبکه های کارتی ،بینندگان باید رقمی را به عنوان شارژ پرداخت کنند.هزینه ای که بار مالی بیش از یک میلیون تومانی را به تماشاگران تحمیل می کند. البته مدیران GEM به مرور زمان و برای ناگزیر کردن بینندگانشان چند شبکه را از روی ماهواره یاه ست برداشتند و بارها با تبلیغ خرید لاینز باکس تاکید کردند که تا پایان سال ۹۶ اغلب شبکه ها (۲۲ شبکه از ۳۵ شبکه موجود) نیز قطع خواهند شد.

تصمیمی که با اعتراض های شدید مخاطبان در فضای مجازی مواجه شد و حتی به ایجاد کمپین هایی علیه این سیاست نیز انجامید.

به تازگی اما در عقبگرد آشکاری که به بهانه اوضاع اقتصادی ایران صورت گرفته،اعلام شده تمامی شبکه های GEM همچنان روی ماهواره یاه ست باقی خواهد ماند.

تجدید نظری که هرچند به طور واضح متاثر از جو منفی ایجاد شده علیه آن صورت گرفته،اما ظاهرا مدیران GEM ترجیح داده اند تا آنرا به افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر و نیز مشکلات مالی در ایران ربط دهند.حال آنکه قطعا با تحریم خرید دستگاه های گیرنده لاینز باکس و در نتیجه ریزش مخاطبان شبکه های این گروه تلویزیونی، منجر به کاهش آگهی های GEM نیز می شد و سود سرشار مالی را از بین می برد.

حال با شکست این پروژه،مشخص نیست تکلیف آن دسته از بینندگان که تن به خرید این دستگاه های گیرنده داده بودند و هزینه از کف رفته شان چه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      این پروژه از اولش هم محکوم به شکست بود ،چون جم تی وی محتوای پخش مناسبی{ در حد شبکه های کارتی بین المللی }ندارد.

    • حامد

      من یکی خریدم و ازش راضی ام،،،،دستگاه ساخت کشوره کره هستش و برد الکترونیکی که در این رسیور استفاده شده از تمامی رسیورهای چینی در بازار اعم از مدیا استار - هانی استار - استارست و غیره بهتره و کیفیتش هم بیشتره...دیش گردان و تمامی جهات رو ساپورت میکنه ، دوتا درگاه یو اس بی داره + درگاه لن وای فای----کنترل نرم و روان و با کیفیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج