۶۹۹۴۷۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

صخره ای که به قله پرافتخارترین ها رسید

پرسپولیس با غلبه بر پدیده مشهد تکلیف قهرمانی لیگ برتر هفدهم را مشخص کرد و برای دومین سال متوالی قهرمان رقابت های لیگ برتر ایران شد.

وب سایت نود: پرسپولیس به عنوان دومین تیم تاریخ لیگ برتر لقب گرفت که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد؛ پیش از این سپاهان اصفهان در دوره های نهم، دهم و یازدهم برای سه سال متوالی قهرمان این رقابتها شد. اما در تاریخ رقابت های فوتبال باشگاهی در ایران، پرسپولیس از نظر دفاع از عنوان قهرمانی رکورددار شناخته می شود. سرخپوشان پایتخت با ۳ بار دفاع از عنوان قهرمانی بالاتر از سایر تیمها قرار داشته و از این نظر رکورددار شناخته می شوند.

اولین بار این اتفاق در سال ۱۳۷۵ رخ داد؛ استانکو سرمربی پرسپولیس پس از کسب قهرمانی در سال ۱۳۷۴، در فصل بعد هم هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت و با ارائه بازی های زیبا و کسب نتایج درخشان، تیمش را بار دیگر به عنوان قهرمانی رساند تا اولین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس شناخته شود که از عنوان قهرمانی سرخپوشان دفاع می کند.

علی پروین هم دفاع از عنوان قهرمانی را همراه با پرسپولیس تجربه کرد؛ او در سال های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ توانست پرسپولیس را به عنوان قهرمانی جام آزادگان برساند و برای دومین بار در تاریخ این باشگاه، این تیم از عنوان قهرمانی خود در لیگ دفاع کرد.

و در فصل جاری برانکو ایوانکوویچ تیم فوق العاده هماهنگ و منسجمی را روانه مسابقات لیگ برتر کرده و بدون آنکه تیمی را رقیب جدی خود ببیند، پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر هفدهم کرد و عنوان قهرمانی در این باشگاه حفظ کرد.

اما قهرمانی پرسپولیس یک دستاورد شخصی هم برای یکی از مدافعان این تیم داشت؛ سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش پرسپولیس روز گذشته ششمین قهرمانی خود در رقابت های لیگ برتر ایران را جشن گرفت. سیدجلال حسینی تنها بازیکنی است که دفاع از عنوان قهرمانی را در سه سال و در دو باشگاه مختلف تجربه کرده است. حالا دیگر سیدجلال حسینی که تا این عنوان را به طور مشترک با محرم نویدکیا در اختیار داشت، به تنهایی عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر را به دست آورده و بالاتر از بازیکنانی چون محرم نویدکیا (۵ قهرمانی)، حسین پاپی، مهدی رحمتی، هاشم بیگ زاده و رحمان احمدی (۴ قهرمانی)، قرار گرفته است.

سیدجلال حسینی اولین بازی در لیگ برتر را با پیراهن ملوان انزلی انجام داد، و سپس به سایپا پیوست. در ششمین دوره لیگ برتر اولین قهرمانی را همراه با نارنجی پوشان جشن گرفت؛ حسینی پس از جدایی از سایپا، به تیم سپاهان اصفهان پیوست و عضوی از تیم تاریخ ساز سپاهان بود که سال های طلایی را برای این باشگاه رقم زد. کسب سه عنوان قهرمانی به طور متوالی اوج درخشش زردپوشان اصفهانی بود که سیدجلال حسینی هم در این سه سال از مهره های اصلی و کلیدی سپاهان به حساب می آمد. و سرانجام در دومین مقطع حضورش در پرسپولیس، در دو فصل اخیر موفق به کسب دو عنوان قهرمانی زیر نظر برانکو ایوانکوویچ شد.

نکته ای که باید به آن توجه داشت، کیفیت برتر و بالاتر قهرمانی های پرسپولیس نسبت به دیگر تیم های قهرمان در لیگ برتر ایران است. پرسپولیس در دو فصل اخیر نه تنها قهرمانی را به دست آورد، بلکه بسیاری از رکوردهای تاریخی، باشگاهی و انفرادی را هم ارتقا بخشیده و یکی از بهترین خطوط دفاعی تیم های باشگاهی در تاریخ این رقابتها در ایران را رهبری می کرد.

سیدجلال درست مثل سنگ است؛ محکم و نفوذناپذیر و البته بدون حاشیه و آرام. به نیکی مدافع ملی پوش و باتجربه فوتبال کشورمان را صخره خطاب می کنند زیرا همواره کابوس مهاجمان بوده و غیبتش در هر بازی آرزوی آنها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سدجلال را سپاهان ادمش کرد

      پاسخ ها

      • احمد صیف

        سپاهانو کی ادم کرد؟

    • بدون نام

      زنده باشی سیدجان

    • narges.rpj

      ... ینی چی سپاهان آدمش کرد،درست حرف بزن
      قبلش هم عالی بود

    • ارد

      تاجایی که می دونم پرسپولیس برای چهارمین بار قهرمان شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج