جاباما
۶۹۹۵۰۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

طنز؛ از افتتاح موزه برای شهردار تا طرح پایتخت ۵۰!

علی زراندوز در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: موزه استعفانامه‌های نجفی، شهردار تهران با حضور وی افتتاح شد. در این موزه صدها متن اصلی و دستنویس استعفانامه‌های ایشان به نمایش درآمده و در کنار هر استعفانامه هم اسناد مربوط به دلیل استعفا و دلیل پس گرفتن آن وجود دارد.

علی زراندوز در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: موزه استعفانامه‌های نجفی، شهردار تهران با حضور وی افتتاح شد. در این موزه صدها متن اصلی و دستنویس استعفانامه‌های ایشان به نمایش درآمده و در کنار هر استعفانامه هم اسناد مربوط به دلیل استعفا و دلیل پس گرفتن آن وجود دارد. لازم به ذکر است که موزه لوور فرانسه تلاش زیادی کرد تا این مجموعه ارزشمند در این موزه به نمایش درآید که با تلاش متخصصان داخلی، عملیات قاب کردن و پاسپارتو کردن این استعفانامه‌ها در کشور انجام شد و این گنجینه ارزشمند از کشور خارج نشد. شهردار تهران در مراسم افتتاح این موزه، تازه‌ترین متن استعفایش که صبح همان روز انجام شده بود را، داغ داغ، به موزه تقدیم کرد و ابراز امیدواری کرد استعفا دادن به جایگاه حقیقی خود در جوامع برسد. ایشان در پاسخ سوال خبرنگاری که از دستاوردهای ۴۰ ساله ایشان در شهرداری تهران پرسیده بود، گفت: خود شما این همه استعفا داده بودی و همه رو پس گرفته بودی، وقت می‌کردی پشت گوش‌ات را هم بخارانی؟!

سیروس مقدم اعلام کرد سال آینده پایتخت ۵۰ ساخته نمی‌شود بلکه بخش‌های سانسور شده این ۵۰ قسمت، پشت سر هم به نمایش در می‌آید که خودش ۱۵ قسمت می‌شود. وی درباره اینکه چرا این قسمت‌ها در زمان خودش پخش نشد، گفت: همان‌طور که برخی بخش‌های پخش شده پایتخت ۵ در زمان ساخت پایتخت ۱ قابل پخش نبود، برخی قوانین پخش سریال‌های تلویزیونی تابع این ضرب‌المثل چینی است که می‌گوید: زمان خیلی چیزها را درست می‌کند از جمله سیر ترشی و حساسیت ممیزهای صدا و سیما!

مهران مدیری که در میان خبرنگاران حاضر شده بود، درباره اینکه چرا در این چهل ساله، برنامه دورهمی را ادامه نداده، گفت: راستش از آن زمان به بعد هر وقت فکر ساخت سری جدید دورهمی به سرم می‌زد، می‌دیدم مسئولان ما در مناصب مختلف، گفت‌وگوها‌، توجیه کردن‌ها و وعده - وعیدهای‌شان نه تنها برای خودش یک پا استندآپ‌کمدین هستند، بلکه خیلی هم بانمک‌تر از کارهای بنده‌اند و تازه قیافه‌های‌شان موقع گفتن آن حجم از شوخی و طنز هم طوری جدی است که مرحوم باستر کیتون نیز در مقابل آن همه جدیت در حین طنز گفتن کم می‌آورد چه برسد به من! ایشان از برنامه‌های آینده خود، درباره ایجاد فست‌فودهای زنجیره‌ای، با مشارکت فردوسی‌پور و شوچنکو خبر داد و گفت: البته درست است که ما فست‌فودی می‌زنیم ولی جوج با نوشابه استثنائا در منوی ما وجود دارد!

عادل فردوسی‌‌پور که از۴۰ سال قبل پیگیر سانسور حرف‌هایش دربرنامه دورهمی درباره ورود بانوان به ورزشگاه است، به خبرنگار ما گفت: راستش امروز صبح با یکی از مسئولان صدا و سیما در این باره حرف زدم و گفتم حداقل کاشکی فقط سانسور می‌کردید و نظر موافق مرا به مخالف تغییر نمی‌دادید که ایشان گفت: اینکه چیزی نیست... امشب مصاحبه علی آقا پروین رو از تلویزیون ببین... بچه‌ها طوری سانسورش کردن که تو نسخه نهایی که قراره پخش بشه، تازه می‌فهمی علی پروین از اول استقلالی بوده و ما نمیدونستیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج