جاباما
۶۹۹۶۸۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اتحادیه اروپا، حادثه دوما را محکوم کرد

اتحادیه اروپا در همراهی با آمریکا و گروه‌های تروریستی سوریه، بدون توجه به واقعیات موجود، ارتش سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی دیشب به منطقه دوما متهم کرد.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا با تکرار اتهامات آمریکا و تروریست‌های سوریه، حمله شیمیایی دیشب به منطقه دوما در غوطه شرقی را به ارتش سوریه نسبت داد و آن را محکوم کرد.

دیشب در حالی که ارتش سوریه برای آزادی کامل غوطه شرقی و خارج کردن تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از منطقه دوما، آخرین گام‌ها را برمی‌داشت، به ناگهان این منطقه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ سوری کشته شدند.

دولت قانونی سوریه فوراً اعلام کرد که این حمله کار تروریست‌ها و آخرین حربه آنها برای ماندن در غوطه شرقی است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اما بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی، دولت سوریه را مسئول دانست و تهدید کرد که دمشق «بهایی سنگین» برای این حمله می‌پردازد.

حمله موشکی اواسط فروردین ۹۶ به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه هم با دستور ترامپ و با بهانه مشابهی یعنی حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون، انجام شد. بازرسان بین‌المللی بدون اینکه حتی از منطقه حمله نمونه‌گیری کنند یا با شاهدان عینی صحبت کنند، دولت سوریه را در حمله خان شیخون مقصر دانستند. مسکو این اتهام‌زنی آشکار را رد کرده و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شده است.

اتحادیه اروپا هم حالا بدون ارائه مدرکی مستدل و بی‌توجه به بی‌دلیل بودن حمله شیمیایی ارتش پیروز به غیرنظامیان، دولت مرکزی سوریه را مقصر دانسته و از ایران و روسیه به عنوان حامیان این دولت خواسته که با اعمال نفوذ، از حملات بیشتر به غیرنظامیان جلوگیری کنند.

بیانیه اروپایی‌ها لحن تهدیدآمیزی هم دارد و در آن از جامعه بین‌الملل، خواسته شده که به این حمله پاسخ دهد؛ کشورهای غربی، خود و چند متحدشان در این مناطق دنیا را «جامعه جهانی» می‌خوانند.

بنظر می‌رسد که تاریخ بار دیگر شاهد یک «عملیات پرچم دروغین» در گوشه‌ای دیگر از دنیاست. پرچم دروغین، به نوعی از حمله نظامی گفته می‌شود که به نام یکی از طرفین نامطلع جنگ صورت می‌گیرد تا بتوان اقدام علیه آن طرف را توجیه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بشار آماده باش! میخوان مثل صدام و قذافی ترتیبتو بدن!

    • بدون نام

      باو یعنی چی آخه میلیون میلیون دارن سر می‌برند بعد چرا ارتش نمیتونه علیهشون سلاحی استفاده کنه
      شاید آمریکا و دار و دستش توقع دارن سر بریده با دسته گل تقدیم کنن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج