جاباما
۶۹۹۷۳۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مکارم شیرازی: اظهاراتم تحریف شد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند روز قبل در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمی درباره طب اسلامی گفتم که مطابق معمول از سوی بعضی تحریف شده بود و سبب سوء تفاهم شد.

خبرگزاری میزان: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند روز قبل در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمی درباره طب اسلامی گفتم که مطابق معمول از سوی بعضی تحریف شده بود و سبب سوء تفاهم شد.

وی افزود: حقیقت این است که ما مجموعه‌ای درباره تمام درد‌ها و درمان‌ها و دارو‌ها به نام طب اسلامی نداریم البته اشاراتی در قرآن مجید و اشارات بیشتری در روایات اسلامی به مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری‌ها و درمان‌ها شده که بسیار قابل استفاده است، ولی آن را نمی‌توان به صورت یک علم با تمام جزئیاتش مطرح کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عده‌ای از این نام (طب اسلامی) برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیری کنیم. البته طبّی به نام طب سنتی داریم که مجموعه کاملی از پیشگیری‌ها، درد‌ها و درمان‌هاست، مثل آنچه در قانون بوعلی سینا که در هشت جلد به چاپ رسیده است، دیده می‌شود.

وی در پایان گفت: چنین طبی که حاصل هزاران سال تجربیات بشر است را نمی‌توان انکار کرد و هنوز بسیاری از مطالب آن راهگشاست منتهی اگر کسانی می‌خواهند با این طب بیماران را درمان کنند باید دوره ببیند نه اینکه هر عطّاری با یک مشت دارو‌های گیاهی، مغازه خود را مطب قرار دهد و به درمان بیماران بپردازد که این کاری است خطرناک. امیدوارم عزیزان در این مسائل دقت کافی بفرمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا درست

    • بدون نام

      احسنت بر شما که موضوع را دقیقا مشخص کردید.

    • علیرضا

      آقای مکارم شیرازی ، طب و علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون از شما بهتر از اخبار روز خبر داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج