۶۹۹۸۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ سانسورچی‌ها در کشورهای دیگر چه می‌کنند؟!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در کوبا: سیگارها قربانی اول سانسور در کوبا هستند! آن‌جا که عکس‌های ریه روی پاکت‌های سیگار سانسور می‌شوند و این باعث رونق تجارت و صنعت سیگار برگ شده است! طول عمر مردم کوبا هم به دلیل سانسور ریه داغان، تا ٨٠‌سال اضافه شده و آنها هم مثل همه مردم جهان از وجود این سانسور و باقی سانسورها راضی و شاد و خندان هستند!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در کوبا: سیگارها قربانی اول سانسور در کوبا هستند! آن‌جا که عکس‌های ریه روی پاکت‌های سیگار سانسور می‌شوند و این باعث رونق تجارت و صنعت سیگار برگ شده است! طول عمر مردم کوبا هم به دلیل سانسور ریه داغان، تا ٨٠‌سال اضافه شده و آنها هم مثل همه مردم جهان از وجود این سانسور و باقی سانسورها راضی و شاد و خندان هستند!

در نروژ: آن‌جا به دلیل سرمای پیرزن‌کش همه لباس‌های چند لایه می‌پوشند و از این لحاظ مشکلی نیست، به همین دلیل آنها مجبور به واردات سانسورچی از کشورهای دیگر هستند تا به قوه تحریکه قوی و ابزاری که برای سنجش میزان تحریک‌کنندگی دارند، بتوانند چیزی برای سانسور پیدا کنند و این شغل سنتی را زنده نگه دارند!

در سوییس: متاسفانه در این کشور چون همه چیز بر پایه رسم مسخره و غربی و منحط همه‌پرسی است، تا سانسورچی بخواهد موضوع سانسور ممه‌های گرگ و صحبت‌های اپوزیسیون و تصویر زنان ورزشگاه را به رفراندوم بگذارد، همه اینها رفته روی آنتن و بازپخش هم شده و سیل و زلزله و خشکسالی سوییس را فرا گرفته!

در آمریکا: آن‌جا چیزی برای سانسور زیاد است! از میهمانی خرگوش‌های آمریکایی بگیرید تا سریال‌هایی چون گیم آف ترونز! اما معروف‌ترین سانسور در آمریکا پخش مسابقات کشتی کچ‌زنان بود که آن‌قدر آن را شطرنجی کردند، تبدیل شد به مسابقات شطرنج جرج واشنگتن با گزارش‌ هادی عامل!

در روسیه: مهمترین برنامه‌ای مرزهای هنر سانسور را جابه‌جا کرد، پخش مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین بود که با توجه به این‌که روسیه مانند ما یک کشور اخلاق‌مدار و معتقد است که در برهه حساس کنونی می‌بایست مردم روسیه را از انواع گزند محافظت کرد. این مناظره با حضور ولادمیر پوتین و ولادمیر پوتین و ولادمیر پوتین و ولادمیر پوتین برگزار شد و همگان دیدند برج دموکراسی روسیه نمیدونی تا کجا میره! حتی عکس‌های پشت صحنه از این مناظره نشان می‌دهد که مجری و کمک مجری و فیلمبردار و حتی آن شخصی که با بیلبیلک روی صورت آدم‌ها پودر بچه می‌زند، هم ولادمیر پوتین بودند! حالا افراد دیگری هم در زندگی پوتین، ولادمیر پوتین بودند که دیگر عفت عمومی و حسن همجواری و حق آب و گل و خزر و عمق روابط دو کشور اجازه نمی‌دهد توضیح بیشتر بدهیم!

در کره‌شمالی: شاهکار سانسور و سرهم‌کردن به فینال جام‌جهانی گذشته برمی‌گردد که ما هنوز نمی‌دانیم آنچه در این‌باره منتشر شد، واقعیت داشت یا یک بیکار خلاقی مثل ما نشسته بود و داستان فوتبال کره‌شمالی و آلمان را سر هم کرده بود! یعنی شما تصور کن کره‌شمالی و آلمان در فینال جام جهانی! بعد کره‌شمالی با تاکتیک‌های داهیانه و هجومی رئیس این کشور سه تا در نیمه اول به آلمان گل می‌زند! به مانوئل نویر حتی! بعد این برای نیمه اول بود، دوستان در واحد سانسور خلق کره‌شمالی با هم شور می‌کنند که آلمان رو ٦تایی کنیم؟! یکهو از سفارت ایران زنگ می‌زنند که نه ٦تایی را برای مردم ما نگه دارید، همون ٥ تا کافیه! اینها هم می‌گویند بچه‌ها دو تا گل دیگر فتوشاپ کنید! حالا شما ملت غرغرو سر دو تا تماشاگر فوتبال و دو تا جوش گرگ رومی، این‌قدر جنجال برپا کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج