۶۹۹۹۴۱
۲ نظر
۵۰۳۱
۲ نظر
۵۰۳۱
پ

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

معمولی بودن خیلی مورد توجه نیست. قطعاً شما هم چنین نظری دارید. چرا باید یک فرد معمولی باقی بمانید در حالی که می توانید کارهایی انجام دهید که همه از مهارت‌های شما متعجب شوند. تنها باید اراده کنید. تا جای ممکن اراده کنید، وقت بگذارید و برای بهتر شدن تلاش کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور بهترین باشید.

وبسایت یوکن : معمولی بودن خیلی مورد توجه نیست. قطعاً شما هم چنین نظری دارید. چرا باید یک فرد معمولی باقی بمانید در حالی که می توانید کارهایی انجام دهید که همه از مهارت‌های شما متعجب شوند. تنها باید اراده کنید. تا جای ممکن اراده کنید، وقت بگذارید و برای بهتر شدن تلاش کنید.

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

خودتان را خوب بشناسید

هیچ چیز مهم‌تر از این نیست قبل از هر چیز خودمان را بشناسیم. می توانیم سالیان طولانی عمر خودمان نباشیم اما در نهایت خود جعلی همانند دیگر چیزهای پوچ محو می شود و مجبور می شویم خود واقعی‌مان را بپذیریم. این خود واقعی همان چیزی است که با آن سروکار داریم. پس اولین گام، شناخت خودمان است. باید باور کنید تنها وقتی می توانید بهترین باشید که در قالب اصلی خودتان زندگی کنید.

اصیل باشید

با اصیل بودن، خود واقعی‌تان را در معرض نمایش قرار می دهید. اگر فکر می کنید خود واقعی‌تان چندان جالب نیست به دنبال بهبودش باشید. در این دنیا چیزهای زیادی است که می توانید یاد بگیرید تا خود واقعی‌تان ورزیده‌تر شود، این یعنی بهترین شدن. بهترین کسی شوید که می توانید باشید. اگر مدام بخواهید اصالت خود را نادیده بگیرید در نهایت کپی کسی می شوید که تلاش می کنید همانند او باشید.

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

مثبت اندیش باشید

اگر فکرهای مثبت نداشته باشید، خودتان بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پیشرفتتان خواهید بود. اگر پیشرفت نکنید دلیلش خودتان هستید. مثبت فکر کنید زیرا افکار مثبت فرصت‌های زیادی به روی‌تان می گشاید. باید بدانید، شما اصلی‌ترین دلیل موفقیت یا شکست خودتان هستید. وقتی فکر کنید توان انجام کاری را دارید، جرئت امتحان کردنش را هم خواهید داشت.

با انگیزه باشید

برای بهترین بودن باید انتخابتان بهترین بودن باشد. اگر برای بهترین بودن هیچ شور و اشتیاقی ندارید، چطور می توانید انگیزه ی لازم را به دست آورید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است، انگیزه را در خودتان ایجاد کنید. حقیقت این است وقتی انگیزه داشته باشید، آن چیز برایتان اتفاق می افتد. شما سرشار از الهام، خلاقیت و نیرو محرکه هستید و تمام این‌ها یعنی توانایی لازم برای بهترین شدن.

ذهن باز و منعطف داشته باشید

برای پیشرفت، مسیرهای زیادی وجود دارد. ممکن است هر فردی برای رسیدن به یک هدف مشترک از روش‌های متفاوتی استفاده کند. پس بیش از یک مسیر برای دست یابی به بهترین بودن وجود دارد. قطعاً هر فردی توانایی‌هایی دارد که باید از آن‌ها مطلع باشد. اگر ذهنتان بسته باشد، ممکن است خیلی از راه‌هایی که شما را به هدف می رساند تشخیص ندهید. پیشنهاد می کنیم به تمام راه‌ها ارزش یکسانی دهید حتی غیرممکن‌ترین مسیرها را. این ذهن باز و انعطاف پذیر شما را نشان می دهد.

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

وارد رقابت شوید

وقتی نیرو محرکه‌ی لازم برای بهترین بودن را نداشته باشید، هرگز به آن نخواهید رسید. اهل رقابت باشید تا حرکت کنید. تنها وقتی خودتان را با کسی در شرایط مشابه مقایسه کنید، متوجه می شوید بهترین هستید. وقتی هیچ رقیبی نداشته باشید بهترین بودن بی‌مفهوم خواهد بود. همیشه خود را با رقبایتان مقایسه کنید، تلاش کنید و پیروز شوید. اگر از رقابت و کشمکش خوشتان نمی آید، یک خبر خوش برایتان دارم؛ این ویژگی به آسانی قابل تغییر است. تنها راهش این است درون رقابت غرق شوید.

بدانید در چه چیزی می خواهید بهترین باشید

وقتی چیزی ندانید، نمی توانید بهترین باشید. حتی وقتی از نظر ظاهری بهترین انسان روی کره‌ی زمین هستید، عدم توانایی‌تان این بهترین بودن را از شما سلب می کند. پس ببینید در چه چیزی می خواهید بهترین باشید؟ در ذهنتان تمام چیزهایی که می خواهید در آن‌ها به موفقیت برسید، اولویت بندی کنید. نکته‌ی مهم درباره‌ی اولویت بندی "واقع بینی" است. وقتی پا ندارید، نباید ورزش کوهنوردی را انتخاب کنید.

یک مربی داشته باشید

حتی بهترین افراد هم به راهنمایی نیاز دارند. هیچ وقت بدون اینکه راه رفتن و حرف زدن دیگران را ببینید و بشنوید، این مهارت‌ها را کسب نمی کنید. اطرافیان شما تأثیر زیادی روی پیشرفتتان دارند. باید کسی را پیدا کنید که در هدف شما از بقیه بهتر است. لازم نیست این فرد لزوماً بهترین باشد، تنها کافی است از شما بهتر باشد.

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

از چالش‌ها نترسید

شاید رسیدن به چیزهای سخت که نیازمند سخت کوشی زیاد است، برایتان ترسناک باشد؛ اما می دانید چه چیزی ترسناک‌تر است؟ سخت کوشی برای چیزهای جدید که ممکن است در آن‌ها شکست بخورید. اگر می‌خواهید بهترین باشید باید با تمام چیزهای ترسناک رو به رو شوید. شاید این سخت و ناخوشایند باشد اما فردی که می خواهد بهترین باشد با آگاهی از این‌ها ریسک می کند، با چالش‌ها مواجه می شود و پیشرفت می کند. اگر همه چیز به همین سادگی بود بهترین بودن مفهومی نداشت.

تصمیم‌های مناسب بگیرید

می خواهید در زندگی خود بهترین باشید؟ این خوب است اما کافی نیست. شما باید خودتان تصمیم بگیرید. تصمیم بگیرید به دنبال چه چیزی هستید؟ انتخاب دیگری وجود ندارد. اگر گزینه‌ی دوم داشته باشید ممکن است به آن راضی شوید. گزینه‌ی دوم چیست؟ کمی بالاتر از سطح متوسط بودن؟ برای این منظور، تنها تصمیم، تصمیم به بهترین شدن است. بهترین شدن دقیقا تنها بهترین بودن است. تصمیم بگیرید، دقیقا همین حالا زمانش است.

تمرین کنید

نویسنده‌ای در یک از کتاب‌هایش به ۱۰ هزار ساعت تمرین اشاره کرد. او ۱۰۰۰۰ ساعت تمرین کرد تا به هدفش برسد؛ این چیزی است که در تصور خیلی‌ها نمی‌گنجد. او در کتابش درباره‌ی اینکه چطور بیل گیتس چندین سال، حتی شب‌ها هم در اتاق کار خود وقت صرف می کرد، صحبت می کند. اگر می خواهید در چیزی بهترین باشید باید برای آن وقت صرف کنید و به تمرین مداوم بپردازید.

به دنبال کسب تجربه باشید

بار دیگری که فرصتی ایجاد شد و مطمئن نبودید می توانید انجامش دهید یا نه به افکار منفی و بازدارنده توجه کنید و تنها به دنبال تجربه باشید. شاید فکر می کنید اکنون آماده نیستید یا اطمینان لازم ندارید یا درباره‌ی توانایی انجام آن کار مردد هستید. در هر صورت انجامش دهید و تجربه به دست آورید. البته اکنون داریم درباره‌ی بهترین بودن صحبت می کنیم و پیش فرضمان این است طرف مقابل فرصت خوبی به شما پیشنهاد می دهد.

چگونه بهترین بودن را تمرین کنیم؟

فداکاری کنید

با وجود کارهایی که باید برای بهترین شدن انجام دهید، دیگر اصلاً فرصت نمی کنید برای خودتان کیک درست کنید و بخورید. شما هر روز بیشتر از 24 ساعت فرصت ندارید، پس باید اولویت بندی کنید و برخی چیزها را فدای بهترین شدن کنید. پس اگر می خواهید بهترین شوید، فداکاری کنید و از بعضی چیزها بگذرید.

شکست را بپذیرید

شکست برای هر کسی ترسناک است. باید کارهای متفاوت انجام دهید حتی اگر دیگران فکر کنند شما دیوانه‌اید. اگر کاری انجام ندهید، اصلاً متوجه نمی شوید مشکل کجاست و در صورتی ایراد را پیدا می کنید که شروع کنید و شکست بخورید. در مرحله‌ی بعد مشکل را رفع کنید و در نهایت به خواسته‌تان برسید. تنها راه دوری از شکست و سرزنش دیگران، اقدام نکردن است. اگر شما بدانید برای رسیدن به چیزی 10 احتمال وجود دارد که شما 9 تای آن را می دانید، آیا بهتر نیست آن کار را امتحان کنید؟

همیشه خود و عملکردتان را تجزیه و تحلیل کنید

در پایان روز با خود خلوت کنید و روزتان را مورد بررسی قرار دهید؛ امروز چطور بودم؟ چه کارهایی انجام دادم؟ چطور می توانم بهتر باشم؟ اگر مرحله‌ی بازگشت به خود و تفکر درباره‌ی همه چیز را انجام ندهید و درباره جایگاه خود فکر نکنید، هرگز متوجه نمی شوید مسیر بعدی کجاست و برای رسیدن به آنجا چه کارهایی باید انجام دهید. تجزیه و تحلیل موفقیت بسیار اهمیت دارد.

مسیر درست را تشخیص دهید و ادامه مسیر را طی کنید

راجرز می گوید: "اگر در مسیر درست قرار گرفته‌اید، به جای نشستن، بدوید". این نقل قول بسیار راه گشاست. برای بهتر شدن باید در مسیر پیشرفت قرار بگیرید و به سمت جلو حرکت کنید. تمرین مداوم، تجزیه و تحلیل عملکرد، کار گروهی و اراده‌ی قوی، شما را در مسیر درست قرار می دهد. اگر کاری که به آن عشق می ورزید انجام دهید و به مسیری که در آن هستید ایمان داشته باشید، خوشحال و موفق خواهید بود. وقتی مدام به دنبال یادگیری باشید و خود را به چالش بکشید، یعنی در مسیر درستی قرار دارید و با گذشت زمان بهتر و بهتر هم خواهید شد.

متواضع و فروتن باشید

وقتی به‌عنوان بهترین معرفی شدید، مغرور ماندن و از بالا نگاه کردن به دیگران کار آسانی است. شما می توانید از بقیه فاصله بگیرید و هیچ کسی را به حساب نیاورید اما این کار را نکنید. به این فکر کنید همین آدم‌ها به شما کمک کردند تا به جایی برسید و همین منزوی بودن با بهترین شدن متناقض است. وقتی همه چیز را به دست آورید باز هم کسی پیدا می شود از شما بهتر باشد. اگر در چیزی بهترین هستید، ممکن است در چیز دیگری به قدر کافی کامل نباشید. باید با فردی که در جایگاه پایین‌تری است خوب رفتار کنید، این شخصیت والای شما را نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عااالیه، ممنون

    • بدون نام

      یه تصمیم مهم دارم میگیرم. این مطلب خیلی کمکم کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج