جاباما
۶۹۹۹۹
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

کارگران این کارخانه ناشنوا هستند +عکس

قصه ساکنان این خانه، ماجرای سردی زبان است و گرمی شعله هایی که از زبان خالقانشان سخن می گویند. اینجا شرکت شمع سازی افروز فلاورجان است. جایی که ناشنوا بودن شرط استخدام کارمندانش بوده است!

خبرگزاری مهر: قصه ساکنان این خانه، ماجرای سردی زبان است و گرمی شعله هایی که از زبان خالقانشان سخن می گویند. اینجا شرکت شمع سازی افروز فلاورجان است. جایی که ناشنوا بودن شرط استخدام کارمندانش بوده است!

مینا، دختر ۲۵ ساله فلاورجانی، مدتی است که در شرکت شمع سازی افروز مشغول به کار شده. دارد شمع ها را تزئین می کند و سراتاپایش غرق در اکلیل شده است. با زبان ایما و اشاره می گوید: شمع در ادبیات، نمادی از بیان و زبان آوری است به همین منظور از ساخت و تزیین آنها بسیار لذت می برم.

او که با غروری وصف ناشدنی به شمع گل مانندی که با دستان ظریف خود ساخته است، می نگرد، ادامه می دهد: از طریق اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان با این شرکت آشنا شدم و خوشحالم از بابت اینکه با این شرایط جسمی، می توانم به مردم کشورم خدمتی کرده و برای جامعه مفید باشم.

کارگران این کارخانه ناشنوا هستند +عکس

سپیده ۲۲ ساله، چندماهی است که در شرکت شمع سازی افروز استخدام شده است، او در حالی که سعی می کند اشکالی را بر روی شمعی ظریف، ایجاد کند، به سختی کلمات مورد نظر خود را ادا می کند و می گوید: مدیر این شرکت، به خوبی درکمان می کند.

وی که به سختی می تواند جمله ای را ساخته و به طور نامفهومی بیان کند، ادامه می دهد: تمامی این شمع ها برایم مانند خواهری غمخوار هستند، آنها نیز در نهایت زبان آوری، سکوت می کنند، می سوزند و آب می شوند.

سپیده با اعتقاد و ایمان راسخ به کلامی که قصد بیان آن را دارد، می افزاید: من و شمع، زندگی را بهتر از سایرین می فهمیم، گاهی شمع ها، درکشان از بعضی از انسان ها بالاتر است، آنها طرز برخورد با کسانی که قدرت تکلم ندارند را خوب می فهمند. آنها می توانند درد و دل های ما را بشنوند.

کارگران این کارخانه ناشنوا هستند +عکس

اتفاقی که همه چیز را عوض کرد

مدیر شرکت شمع سازی افروز با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰درصد کارگرانش ناشنوا هستند، به خبرگزاری مهر می گوید: تنها یک تحریک عاطفی، مرا به استخدام این افراد مشتاق کرد. روزی فردی از اداره بهزیستی فلاورجان به این شرکت آمد و مرا با خانواده افراد ناتوان جسمی و حرکتی آشنا کرد. تماشای وضعیت زندگی افراد کر و گنگ، برایم بسیار درآور بود، احساس کردم که آنها واقعا در جامعه تنها هستند و به کمک نیاز دارند، به این ترتیب تعدادی از آنها را برای همکاری به این شرکت دعوت کردم.

محمدرضا سیدین می گوید: در ابتدای کار، تلاش کردم تا جای ممکن، زوج های جوان درکنار یکدیگر کار کنند و ارتباط صمیمی و نزدیک خود را در محیط کار حفظ کنند. با ورود ناشنوایان به این شرکت، امید زندگی را در آنها تقویت کرده و حس غرور و پیروزی را در ذهن و جانشان نهادینه کردم، به آنها یاد دادم تا هیچ زمانی در زندگی از ناتوانی جسمی خود احساس ضعف نکرده و همیشه سربلند زندگی کنند.

مدیر شرکت شمع سازی افروز با بیان اینکه شرایط ازدواج و تشکیل خانواده را نیز در این شرکت ایجاد کرده ایم، می افزاید: تلاش کردیم تا با خانواده این افراد ارتباط برقرار کرده و مشکلات جدی زندگیشان را به خوبی برطرف کنیم.

اینجا سکوت در شعله تعبیر می شود و کلام در زبانه آن، اینجا بی زبانی در زبان آوری شیئی بی جان منعکس می شود، اهالی این آشیانه از سکوت در شمع می دمند تا او را سخنوری بیاموزند، اینجا امید از دل شمع می جوشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به این مدیر عامل . باید از این چنین افرادی حمایت کرد چه از نظر کمکها و معافیتهای مالیاتی و چه از نظر ارایه تسهیلات کم بهره و ... که به نظرم وظیفه اداره بهزیستی که مذاکره کنه

    • سیروس

      پهلوانی به زور بازو قدرت نیست پهلوانی به رفتار گفتار کردار بزرگ است که از یکی فقط کارآفرین میسازد از دیگری کارآفرین پهلوان الهی زنده وسلامت باشی سربلند

    • migmig

      وقتی میبینی یه همچین آدمای با مرامی هنوز تو این کره خاکی با ما هستن.آدم به زندگی امیدوار میشه....

    • نرگس کرابی

      ,ادم به داشتن همچین هم مبهنانی افتخار میکند .کاری کرده هم خوذش راضی هم بندگان خدا راضی و خشنود و هم از همه مهمتر خدایش راضیست

    • اسحاق

      امیدوارم این اشتغال زایی برای معلولین گسترش یابد البته فقط بومی نباشد بلکه برای همگان در سراسر ایران باشد بدانید هر کسی را خدا در حین تولد او را ناقص خلق کند و عضوی از بدن او را معلول بگرداند در عوض نیرویی به او می دهد که سایر انسان های عادی از داشتن آن عاجزند
      هر چه معلولیت او شدید تر باشد هم نیروی تفکر او بیشتر و هم اجر بیشتری در نزد خدا دارد
      به سلامتی همه معلولین جهان که ذهن قدرتمندی برای پیشرفت دارند اما برای آنان نظم و قانونی در کشورمان وجود ندارد و مسولین سخت بر این مسئله پیگیر نیستند

    • مهدی

      سلام من یه جوون کم شنوام چندساله دنبال کارم گیرم نمیاد همه جا تا میبینن کم شنوام بدردشون نمیخورم و ردم میکنن امکانش هست کسی جایی سراغ داره ک برا ما کار باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج