۷۰۰۱۲۹
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

شش معجزه برانکو

سرانجام انتظار هواداران پرسپولیس به سر رسید و این تیم با پیروزی یک‌بر‌صفر در زمین پدیده مشهد عنوان قهرمانی‌اش در لیگ هفدهم را مسجل کرد.

آی اسپورت: سرانجام انتظار هواداران پرسپولیس به سر رسید و این تیم با پیروزی یک‌بر‌صفر در زمین پدیده مشهد عنوان قهرمانی‌اش در لیگ هفدهم را مسجل کرد. اگرچه به‌خصوص این اواخر انتقادات فنی زیادی از برانکو ایوانکوویچ مطرح می‌شود، اما بی‌گمان نفش او در موفقیت اخیر قرمزها بسیار پررنگ و غیرقابل کتمان است. مربی کروات که فصل جدیدی را در تاریخ باشگاه پرسپولیس گشوده، بعد از نایب‌قهرمانی لیگ پانزدهم حالا دو عنوان قهرمانی پیاپی هم برای سرخپوشان به ارمغان آورده و این در حالی است که کسب این قهرمانی آخر به دلایل متعدد واقعا دشوار بود.

شش معجزه برانکو

اولین دفاع سرخ

پرسپولیس پیش از برانکو دو بار قهرمان لیگ‌برتر شده بود، اما هر دو بار در فصل پس از قهرمانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد که تا سال‌ها این تیم را آزار داد. قرمزها لیگ اول را با علی پروین بردند و پس از آن وارد یک سیر نزولی وحشتناک شدند که حتی سلطان را هم برای همیشه کنار زد. آنها پس از قهرمانی لیگ هفتم با افشین قطبی هم دقیقا روندی مشابه را طی کردند. با این وجود برانکو این سنت را عوض کرد. او پرسپولیس را بعد از قهرمانی اول سر پا نگه داشت و کاری کرد که این تیم برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر بتواند از قهرمانی‌اش دفاع کند.

بدون بهترین بازیکن ایران

شبی که مهدی طارمی آن مصاحبه اینترنتی جنجالی را با نود انجام داد، عادل فردوسی‌پور ناخواسته یک نقل قول رسمی مهم از کارلوس کی‌روش به زبان آورد؛ اینکه سرمربی باتجربه تیم‌ملی گمان می‌کند مهدی طارمی بهترین بازیکن فعلی ایران است. پس یادتان باشد برانکو امسال پرسپولیس را بدون بهترین بازیکن کشور قهرمان کرد. طارمی پس از بازی هفته هفتم با سپاهان محروم شد و پیش از پایان محرومیتش پرسپولیس را ترک کرد.

بی‌اعتنا به تغییر مدیریت

تغییر مدیریت معمولا در باشگاه‌های ناموفق رخ می‌دهد. با این وجود در پرسپولیس این قاعده رعایت نشد و در حالی که علی‌اکبر طاهری مورد اعتماد هواداران بود، حمیدرضا گرشاسبی جای او را گرفت. بسیاری تصور می‌کردند تغییر مهم‌ترین رکن مدیریتی باشگاه باعث دردسر شود، اما پرسپولیس برانکو آن‌قدر قدرتمند بود که این دگرگونی اساسی را هم در خودش هضم کند و مقتدرانه پیش برود.

رودرروی ستاره‌ها

شاید بعد از دوران اوج سلطنت علی پروین، تاریخ پرسپولیس هرگز به یاد نیاورد که یک مربی روی نیمکت این تیم چنان اقتداری داشته باشد که بزرگترین ستاره‌ها را از ترکیب خارج کند و کوچکترین حاشیه‌ای رخ ندهد. برانکو اما این مایه را داشت. او محسن مسلمان را به عنوان بهترین پاسور کل لیگ نیمکت‌نشین کرد و ستاره‌هایی مثل بشار رسن و گادوین منشا را هم کنار دستش نشاند، بدون اینکه آب از آب تکان بخورد.

سندروم فصل سوم

یک اصطلاح رایج در فوتبال است و اشاره به این مشکل دارد که مربیان معمولا در سومین فصل حضورشان در یک باشگاه به مشکل برمی‌خورند. این عبارت بیش از هر کس دیگری در مورد خوزه مورینیو به کار می‌رود که دو بار در چلسی و یک بار در رئال مادرید بدترین نتایج را در فصل سوم به‌دست آورد. برانکو اما بر این سندروم هم غلبه کرد و در فصل سوم حضورش روی نیمکت پرسپولیس مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ این تیم در لیگ‌برتر را به‌دست آورد.

فصلی با چهل و پنج بازی

یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، فشردگی وحشتناک مسابقات پرسپولیس در این فصل بوده است. سرخپوشان در این فصل ۴۵بازی رسمی برگزار کرده و می‌کنند که از این نظر یکی از فشرده‌ترین فصول تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. یک بازی در سوپرجام، دو بازی در جام حذفی، چهار بازی از لیگ قهرمانان پارسال، هشت بازی از لیگ قهرمانان امسال و ۳۰ بازی لیگ کنداکتوری بی‌رحمانه برای پرسپولیس بود و برانکو از این آزمون سربلند بیرون آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرازهمه جاش آبیه♥♥**لنگی سوپاخ0

      مگرمردم مثل خودت... اقای لنگی دیگه اینوهمه دنیافهمیدن پول قهرمانی اوردنه برانکوپول هدایتی سلطانی فرفدراسیون هواداربیتلمال پس اگرمردن امسالم قهرمان بشن شرط میبندم وسط فصل برانکورفته پیش ننش....برانگوبای بای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینی که نوشتی رو یه بار دیگه با حوصله از اول بنویس...انگار از زبان کامبوجی به فارسی ترجمه کردی....ایول همه فهمیدن طرفدار آبی هستی ولی طوری بنویس ملت فکر نکنن با خودت حرف میزنی.....

    • یونس پرسپولیسی

      کیسه کشی که سوزش زیادی میای زیر خبرا شروور مینویسی این حرفا رو یادت نره کله پوک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج