۷۰۰۱۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

برگزاری مراسم تدفین در فضا!

یک شرکت سانفرانسیسکویی در آمریکا به ژاپن که دارای جمعیت پیر است و یکی از نگرانیهایش یافتن آرامگاه ابدی متوفیان خود است پیشنهاد اختصاص تدفین فضایی با قیمت ۱۹۹۰ دلار کرده است.

خبرگزاری مهر: یک شرکت سانفرانسیسکویی در آمریکا به ژاپن که دارای جمعیت پیر است و یکی از نگرانیهایش یافتن آرامگاه ابدی متوفیان خود است پیشنهاد اختصاص تدفین فضایی با قیمت ۱۹۹۰ دلار کرده است.

خدمات مراسم تدفین فضایی در ژاپن این امکان را برای ژاپنیها فراهم می کند که خاکستر متوفیان خود را به فضا فرستاده و آن را مدار زمین پخش کنند.

شرکت فضایی ایلیزیوم با داشتن کارشناسان تدفین و فضایی مراسم تدفین فضایی را از دیروز سه شنبه ۹ مهرماه راه اندازی و معرفی کرده است.

وقتی فردی در ژاپن از دنیا می رود، جسد وی سوزانده و خاکستر می شود، این خاکستر در کپسول آلومینیومی فضایی قرار می گیرد که از طریق اپلیکیشنهای تولید شده این شرکت روی تلفنهای هوشمند و تبلتها قابل ردگیری است.

مأموریتهای تدفین فضایی می توانند یک صد تا چهار صد کپسول را دریک زمان در خود جای دهد. چند ماه پس از پرتاب کپسول بدون رساندن آسیب بار دیگر وارد اتمسفر زمین شده و شبیه یک شهاب مشتعل می شود.

مراسم تدفین فضایی یک گزینه برای یافتن راه خداحافظی با یک خویشاوند متوفی است. این روش برای ژاپنی ها از بسیاری از خدمات تدفین ارزان تر تمام می شود. براساس اعلام موسسه بیمه زندگی ژاپن یک مراسم تدفین کلی در این کشور حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه در بر دارد اما هزینه یک مراسم تدفین فضایی به ۱۹۹۰ دلار می رسد.

تدفین فضایی تنها راه غیر سنتی آرامگاه ابدی برای متوفیان ژاپنی نیست. برخی دیگر خاکستر نزدیکانشان را در دریا پخش می کنند، برخی دیگر آن را زیر یک درخت قرار می دهد یا درختی در ظرف خاکستر مرده خود می کارند.

براساس اظهارات هیکارو سوزوکی محقق مرگ و زندگی در دانشگاه سیدنی در ژاپن و آمریکا تعداد افرادی که برای تدفین متوفیان خود دست به خرق عادت می زنند و نمی خواهند از سنتها پیروی کنند درحال افزایش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که هیچوقت حاضر نمیشم جسدمو بسوزونن . هرچند که بعد از مرگ آدم هیچی نمیدونه

    • mohammadl

      منم با کاربر موافقم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج