۷۰۰۱۹۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

فتح‌ا...‌زاده:

قبل از شفر، قرارداد تيام را تمديد كنند، درآمدزاست

تمديد قرارداد شفر و استقلال آغاز شده اما به نظر مي‌رسد اين مذاكرات تا به سرانجام رسيدن راه پرپيچ و خمي را طي كند.

وبسایت روزنامه گل: تمديد قرارداد شفر و استقلال آغاز شده اما به نظر مي‌رسد اين مذاكرات تا به سرانجام رسيدن راه پرپيچ و خمي را طي كند. از همين ابتدا معلوم است كه مرد آلماني براي افتخاري دندان‌گردي مي‌كند كه البته عدم تسلط تيم مديريتي استقلال در قرارداد شفر باعث شده تا باشگاه استقلال براي تمديد قرارداد او دچار يك مخمصه شود. هيجان‌زدگي مديران اين باشگاه در هنگام بسته شدن قرارداد شفر باعث شد تا حالا آقايان كاسه چه كنم، چه كنم به دست بگيرند.


علي فتح‌ا...زاده كه سابقه بستن قراردادهاي اينچنيني را در كارنامه‌اش دارد معتقد است كه افتخاري نبايد به اطرافيانش اعتماد كند و پيش از شفر بايد با تيام تمديد قرارداد كنند.


به نظر شما قرارداد سرمربي آلماني استقلال چرا به مشكل خورده است؟


من از محتواي قرارداد شفر باخبر نيستم اما پيشنهادم اين است كه اگر مشكلي هم هست نبايد در مطبوعات و رسانه‌ها اينگونه حرف‌هايي كه مطرح شده، زده شود. اين مسايل براي استقلال حاشيه درست مي‌كند. قطعا براي بسته شدن يك قرارداد مسايلي وجود دارد اما اگر رسانه‌اي شود ايجاد دردسر مي‌كند. به نظر من افتخاري بايد اگر مشكلي هست كه نمي‌تواند با شفر به توافق برسد، بگويد. آنچه مسلم است خواسته‌هاي شفر نسبت به گذشته تغيير كرده چون نتيجه گرفته است.


چرا زماني كه با شفر قرارداد بستند فكر اين روزها را نكردند؟ اين مساله را مي‌توانيم گاف مديريتي افتخاري بدانيم؟


خود من چند ماه قبل گفتم كه بستن قرارداد بلندمدت با شفر ريسك است اما وقتي روند كاري اين مربي را ديدم گفتم كه بايد زودتر با او قراردادش تمديد شود چرا كه نه تنها رقمش بالا مي‌رود بلكه ممكن است كشورهاي حاشيه خليج فارس هم خواهانش شوند و با پول هنگفتي او را استخدام كنند. اما حالا هم مي‌گويم كه مهم‌تر از تمديد قرارداد شفر، تمديد قرارداد تيام است كه مي‌تواند براي استقلال درآمدزا هم باشد. به نظر من افتخاري بايد با تدبير هر دوي آنها را پاي ميز قرارداد بنشاند و با آنها امضا كند وگرنه به مشكل مي‌خورد.


شما با خارجي‌ها و بازيكنان داخلي مطرح زيادي قرارداد بسته‌ايد. بهتر نبود باشگاه بندي در قرارداد شفر مي‌گذاشت كه با افزايش چنددرصدي اين قرارداد در صورت رضايت باشگاه به طور اتوماتيك‌وار تمديد شود؟


اگر اين كار را نكرده‌اند كه اتفاق خوبي براي باشگاه استقلال نيست چون وجود چنين بندي در همه قراردادها طبيعي است. من وقتي با ساموئل قرارداد بستم يا حتي بازيكنان ايراني، بندي را در قراردادشان گذاشتم كه اگر باشگاه استقلال آنها را خواست، اين قرارداد با افزايش 10درصد يا بيشتر تمديد شود و براي خبر دادن به بازيكن يا مربي زماني را هم تعيين كرده كه اگر تا آن زمان تمديد نشد او بازيكن آزاد بشود. به نظر من افتخاري كساني را كه براي بستن قرارداد با شفر فرستاده خوب نبوده‌اند و در بستن قرارداد شفر كوتاهي كردند. حالا هم افتخاري بايد خودش وارد معركه شود و با هر دوي آنها به توافق برسد. برخي از اطرافيان افتخاري يا توان مذاكره ندارند و يا كم‌كاري مي‌كنند.


شما فكر مي‌كنيد قرارداد شفر با استقلال تمديد شود؟


اول از همه بايد بگويم من از بازي استقلال لذت مي‌برم و فكر مي‌كنم شفر چون محبوب است، بايد قراردادش تمديد شود تا استقلال در آسيا هم به موفقيت برسد اما تجربه من مي‌گويد خيلي به تمديد قرارداد او نبايد خوش‌بين باشيم؛ سخت است شفر با استقلال تمديد كند.


ماجراي شما و جباري به كجا رسيد؟ گويا به خاطر چك برگشتي او اسباب‌كشي كرديد.


جباري براي ما حكم جلب نگرفته است بلكه چك را به كس ديگري داده و او پيگير اين چك است. بدهي جباري را باشگاه استقلال بايد بپردازد نه من و آقاي اميدوار رضايي. چنين پرونده‌هايي پروسه دارد و بايد مسايل حقوقي را پيگيري كنند اما خيلي هم مساله مهمي نيست كه نگران باشيم. تا جايي كه من مي‌دانم دستور وزير به باشگاه استقلال اين بوده كه هرچه سريع‌تر اين مساله از طريق باشگاه حل شود چون جزو بدهي‌هاي گذشته استقلال است.


خود شما هم از استقلال طلب داريد و آيا براي طلب‌هاي خودتان از استقلال به AFC شكايت مي‌كنيد؟


نزديك به 800، 700 ميليون طلب دارم و متاسفانه در مملكت ما خيلي راحت به افراد تهمت و افترا مي‌زنند. هر جاي ديگر دنيا بود و بابت اين تهمت‌ها شكايت مي‌كرديم، تا الان با خاطيان برخورد مي‌كردند. متاسفانه در مملكت ما خيلي راحت با آبروي افراد بازي مي‌كنند. زمان ما نه 3090 بود و نه اسپانسر ديگري كه 45 ميليارد به باشگاه پول بدهد. ما با كاسه گدايي براي باشگاه درآمدزايي مي‌كرديم.


ماجراي شما و جباري سرانجامي هم دارد و پول او را خودتان مي‌دهيد يا باشگاه؟


من مشكلي از اين بابت ندارم و از جباري هم ناراحت نيستم. نهايتش اين است كه من و آقاي اميدوار رضايي اگر محكوم شويم، به AFC از استقلال شكايت مي‌كنيم و نامه مي‌زنيم كه دوستان در استقلال اين پول را پرداخت نكردند. اميدوارم كارمان به اينجاها كشيده نشود. زماني كه من مديرعامل استقلال بودم يك ميليارد و 300 به بازيكني پرداخت كرديم كه طلبش مربوط به مديريت قبل از ما بود. هرچند كه زمان ما با 15 ميليارد قهرمان مي‌شديم اما الان با 47 ميليارد هم قهرمان نمي‌شوند. روزي كه من به استقلال آمدم كل بدهي مالياتي باشگاه از اول انقلاب تا آن زمان 22 ميليارد بود اما حالا اين بدهي مالياتي بالاي 100ميليارد است. اميدوارم وزير ورزش به اين مساله رسيدگي كند.


پژمان منتظري در مصاحبه‌اي به هيات‌مديره انتقاد كرده و گفته يكسري‌ها فقط بلد هستند عكس بيندازند و بايد قرارداد شفر را تمديد كنند.


خب نبايد كار را به جايي مي‌رساندند كه بازيكن بااخلاقي چون پژمان منتظري هم لب به انتقاد بگشايد. اگر در هيات مديره بين اعضا و مديرعامل اختلاف است بايد مشكل‌شان را حل كنند وگرنه استقلال لطمه مي‌خورد. در تمام دنيا هيات مديره تمام و كمال از مديرعامل حمايت مي‌كند. به نظر من افتخاري تنهاست و توانايي محدودي هم دارد. اين هيات مديره است كه بايد از او حمايت و كمك كند.


اتفاقات و انتقاداتي كه پيرامون فدراسيون فوتبال پيش آمده با تاج زير سوال مي‌رود. فكر مي‌كنيد او هم بعد از جام جهاني رفتني است يا نه؟


حرف‌هاي علي كريمي تنها مربوط به تاج نبود بلكه او همه را گفت. علي كريمي را همه مي‌شناسند و مي‌دانند كه او بي‌شيله و پيله است. بعضي حرف‌هايش درست بود اما من تاج را آدم سالمي مي‌دانم اما يكسري در فدراسيون براي او مشكل‌سازي مي‌كنند. اگر ساختار فدراسيون را اصلاح نكند، قطعا خود تاج هم زير سوال مي‌رود. من مطمئن هستم كه تاج بعد از جام جهاني فدراسيون را اصلاح مي‌كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلار کجا بود..همه خرج شده!!!!

    • دختراستقلالی

      ای خدا حالا نزارید ما نتیجه بگیریم باشه هرروز راجب شفر حاشیه درست کنید اقایونی که دارن مذاکره میکنن بایدبفهمن شفر دستیاراش همه باتجربه هستند هم چنین تیام جپاروف و باید دراستقلال بمانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج