جاباما
۷۰۰۲۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اظهار امیدواری به رفع روادید ایران و قطر

مدیرعامل شرکت بنادر قطر با اشاره به سرمایه گذاری بلندمدت این کشور در روابط دریایی با ایران گفت: در تلاشیم تا در رفع صدور ویزا میان اتباع دو کشور تسهیلات لازم را تامین کنیم.

خبرگزاری مهر: محمد الخنجی مدیرعامل شرکت بنادر قطر در پایان نشست مشترک با محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره این نشست گفت: بعد از سفری که وزرای راه و شهرسازی ایران و ارتباطات و حمل و نقل قطر با یکدیگر داشتند قرار شد کمیته مشترکی بین دو کشور در خصوص پیدا کردن راه های رفع موانع موجود برای ارتقای روابط بندری و دریایی دو کشور ایجاد شود که ریاست این کمیته از سوی طرف ایرانی را راستاد و ریاست کمیته قطری را من برعهده دارم.

وی افزود: هدف از ان سفر بازدید از بنادر ایران و یافتن راه های سرمایه گذاری در بنادر و تسهیل ارتباطات در نشست کمیته مشترک دریایی ایران و قطر و برطرف کردن موانع است.

مدیرعامل شرکت بنادر قطر ادامه داد: خروجی این سفرها تهیه سند حمل و نقل و به صورت خاص حمل و نقل دریایی میان بنادر دو کشور و توسعه روابط دریایی ایران و قطر است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این سفر استفاده از موقعیت راهبردی ایران برای ترانزیت کالا میان قطر و آسیای میانه برنامه ریزی شده است.

به گفته این مقام مسئول قطری، نگاه شرکت بنادر این کشور به سرمایه گذاری در بنادر ایران بلندمدت بوده و در ابتدا قرار است زمینه های سرمایه گذاری در بنادر ایران بررسی شود.

الخنجی با اشاره به مشکلات سال های اخیر به وجود آمده میان قطر و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی گفت: ایران بعد از بروز این مشکلات کمک های زیادی به قطر ارائه کرد.

وی با اظهار بی اطلاعی از آمار و ارقام میزان همکاری های دو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نتایج کمیته مشترک دریایی دو کشور در زمینه توسعه گردشگری دریایی و رفع روادید اظهار داشت: این کمیته مشترک به موضوع حمل و نقل دریایی می پردازد و هر موضوعی که خارج از تبادلات تجارت دریایی باشد به وزرای مربوطه ارجاع خواهد شد. از آنجایی که نیت قطر از ایجاد این کمیته برقراری روابط بلندمدت است نسبت به رفع مشکلات صدور ویزا تلاش خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج