۷۰۰۲۲۷
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش ایران به تجاوز جنگنده‌های اسرائیل به سوریه

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت شدید تجاوز جنگنده های صهیونیستی به پایگاه هوایی "تی ٤" سوریه، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و در راستای تقویت تروریست ها خواند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن شدید تجاوز و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی " تی ٤ " در حمص سوریه اظهار داشت: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین المللی است که تنها شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده تر می کند.

قاسمی تصریح کرد: بی تردید این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، به منظور تقویت گروه های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت دهها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حمایت کامل خود از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و مردم آن تأکید کرده و از همه کشورهای آزاده و مجامع بین المللی می خواهد در قبال این تجاوز آشکار صهیونیست ها به یک عضو سازمان ملل متحد که قطعا صلح و امنیت بین المللی به مخاطره می افکند بی تفاوت نباشند.

به گزارش فارس، بامداد امروز دوشنبه (۲۰ فروردین)، شبکه خبری «الاخباریه» سوریه اعلام کرد که پایگاه هوایی «تی ۴» در ریف استان حمص هدف حمله قرار گرفته است. خبرگزاری رسمی سوریه در آغاز اعلام کرد که چند موشک فرودگاه را هدف قرار داده‌اند و آمریکا مسئول این حمله بوده است اما وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه دخالت خود را رد کرد و ساعاتی بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول این حمله است.

این حمله که با دست‌کم هشت تا ده موشک انجام شده است، سبب جان باختن ۱۵ نفر شده است. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه پنج فروند و دمشق اعلام کرد که هشت موشک را توانسته است قبل از اصابت به هدف‌، منهدم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسرایل از عمد پایگاه رو زد میدونست ایرانیها هم ور پایگاه هستند .

    • بدون نام

      اسرائیل به بهانه دایش پایگاه ایرانیها رو هدف قرار داد.

    • کاردوک

      چهار تا ایرانیم توش شهید شدن
      چرا اسمی از اونا نیست تو حرفای سخنگو

    • خالدی

      واکنش به شهادت 4 ایرانی فقط همین???

    • بدون نام

      به شما چه؟ حریم هوایی سوریه چه ربطی به ما داره.

    • بدون نام

      چی شد اون همه تهدید و بکش و بمیر؟!
      چرا همه‌ش بیانیه میدین؟ بفرمایین بسم‌الله...

    • بدون نام

      تجاوز حق مسلم اسراییل است۰۰۰۰۰ اوکی

    • بدون نام

      سوریه چرا اینقد بی عرضه ای بزن لامسبو

    • بدون نام

      سوریه خویشتنداری خودشو حفظ کند..

    • علی کرمانشاه

      وقتی که حریم نیروهای ایران که بصورت قانونی در سوریه حضور دارند توسط رژیم صهیونیزمی مورد حمله قرار میگیرد و تعدادی از مستشاران ایرانی بصورت ناجوانمردانه به شهادت میرسند وغریبانه با آتش خشم یهود صهیونیزم پیکر مطهر رزمندگان باغیرت ایران مظلومانه در آتش کینه صهیونیزم میسوزد قلب ملت ایران به درد مینشیند و انتظار دارد که بجای شعار بی‌ارزش لانه این عنکبودهای زهرآگین در آتش خشم رزمندگان باغیرت محور مقاومت با موشکهای نقطه زن بالستیک چنان بر لانه خفاش‌های صهیونیزم بتازیم که تا ابد از یاد بزرگان صهیونیزم نرود که ایران و ایرانی از خون عزیزان خود نمیگذرد و با شدیدترین روش انتقام مظلومیت رزمندگان خود را میگیرد و آرامش را از اردوی یهود میبرد و شب وروز صهیونیزم را برایش شب میکند که دیگر چنین غلطی نتوانند بکنند این ارزشمند است که در مقابل ظالم با اقتدار بایستیم و دندان آنها را در دهانشان خرد کنیم که حتی از خوردن غذای روزانه محروم شوند ودرس ادب درریافت دارند که ایران اکتفاء به شعار خالی مرگ بر اسرائیل نمیکند و تا انتقام فرزندان خود را نگیرد آرام نمی‌نشیند و فرصت نمیدهد که دشمن صهیونیزم تئوری پردازی و تحلیل برای اعمال زشت ناجوانمردانه خود ارائه کند دستان با کفایت رزمندگان محور مقاومت با اقتدار و قدرت بر سر جنایتکاران صهیونیزم مستدام باد.

    • بدون نام

      بدون اجازه روسیه ،ایران غیر ممکنه واکنشی نشون بده

    • بدون نام

      سپاه پاسداران باید انتقام بگیره از تروریست ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج