جاباما
۷۰۰۳۰۲
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

باید و نباید های حمایت از کالای ایرانی

مشاور وزیر صنعت گفت: تولید داخلی باید رقابت پذیر شود و تا زمانی که در معادلات جهانی وارد نشویم نمی توان تولید را رقابت پذیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فولادگر رئیس کمیسیون حکایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب در خصوص باید و نبایدهای حمایت از کالای ایرانی گفت:مردم با تقاضای خرید در حمایت از کالای ایرانی سهیم هستند ؛ تولیدکنندگان باید با رقابت پذیری بیشتر، کالای با کیفیت تولید کنند و ضلع سوم این مثلث حکومت است که باید حمایت های لازم را از این بخش داشته باشد .

وی افزود:همه با هم باید برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار در کشور حرکت کنند و عزم ملی سبب ایجاد اشتغال و کاهش تورم می شود.

فولادگر درباره اصطلاح امضاهای طلایی و استفاده از رانت گفت : طرحی در مجلس تصویب شده که واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود حتی به صورت محدود ممنوع شود که پیگیر اجرای دقیق آن هستیم .

این نماینده مجلس گفت: بحث رقابت پذیری را قبول داریم ولی باید شرایط رکودی را در نظر داشت و با توجه به این شرایط باید یک سری حمایت ها را اعمال کنیم تا صنایع وضعیت مناسب پیدا کنند و در دنیا این حمایت ها انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش ابویی مهریزی مشاور وزیر صنعت در تولید کالای ایرانی در ادامه برنامه اظهار داشت: باید این حمایت دقیق تعریف شود و تولید باید رقابت پذیر باشد؛هم اکنون در حوزه تولید کالا شرایط مختلف داریم و آماده هستیم که موانع تولید را برطرف و فضای کسب و کار را مساعد کنیم .

ابویی تصریح کرد:طرفدار اقتصاد پویا هستیم البته در این شرایط ممنوعیت واردات چاره ساز نیست ؛ ارزش ستانده صنعت ۲۵۰ میلیارد دلار است و ۲۰ درصد این ارزش را واردات تشکیل می دهد در این شرایط آیا می توان بدون واردات تولید کرد. به جای ممنوعیت واردات باید مدیریت واردات در دستور کار باشد و با مدیریت صحیح واردات می توان بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: موانع فنی تولید آثار زیان بارتری از تعرفه واردات بر این بخش دارد. تولید را باید رقابت پذیر کنیم و محصولات و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنیم و تا زمانی که در معادلات جهانی وارد نشویم نمی توان تولید را رقابت پذیر کرد.

بر اساس این گزارش سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی در ادامه برنامه تصریح کرد : دو عامل اساسی قیمت و کیفیت تعیین کننده میزان فروش محصولات است و باید در این بخش ها اعتماد مصرف کننده را جلب کردبه طور مثال در خصوص لبنیات با ایجاد رقابت توانستیم اعتماد را جلب کنیم.

وی افزود:مجلس و دولت در برنامه های تدوینی برای حمایت از تولید ، بایدبخش عرضه را نیز مد نظر قرار دهند و نگاه صرفا ممنوعیت و اجبار به خرید کالای ایرانی نباشد و شرایطی فراهم شود تا قیمت تمام شده کاهش یابد و تولیدکننده به کیفیت نیز توجه کند.

سلاح ورزی بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید در خصوص تسهیل شاخص های کسب و کار هر سال ۱۰ پله صعود کنیم اما امسال ۴ پله سقوط کردیم این امر نشان می دهد رویه ما در سالهای گذشته کارایی لازم را نداشته است و باید طرحی نوین را در پیش بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینگونه حمایت ها دقیقا ایجاد انحصار می باشد وقتی تولید کننده وقتی بداند تنها عرضه کننده کالا است و سود آن تضمین شده است خب از نظر منطق
      عقلی و اقتصادی چه نیازی است کیفیت کالا افزایش داده و سودش را کم کند

    • شاهین بهمنی بویراحمدی

      خودرو سازان داخلی با کیفیت پایین محصولات مونتاژی خود و اجبار مردم به وسیله مسئولان برای خرید خودروی بی کیفیت داخلی و نبود رقابت مردم رو نسبت به تولیدات داخلی بدبین کرده است وحق هم دارند

    • بدون نام

      عمرا کالای ایرانی باکارگرایرانی هم‌وطن نه کارگرافغانی خارجی

    • ع

      خب باشه کالاای ایرانی باشه ولی نه به قیکت جیب خالی کردن اگربنا باشه که تیرانی باشه دیگه چرامالیات میگیرن اینقدر گرفتن به کحا رسیده

    • بدون نام

      مدیران خائن در کلیه سازمانهد== اعدام انقلابی

    • بدون نام

      مدیران خائن در کلیه سازمانها === اعدام انقلابی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج