۷۰۰۴۳۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اگر این نشانه‌ها را دارید، رهبر خوبی می‌شوید

آیا تابه‌حال با خود اندیشیده‌اید که رهبران بزرگ چه ویژگی‌هایی دارند؟ این سوالی قدیمی است که رهبران و محققان همواره تلاش کرده‌اند تا پاسخی برای آن بیابند.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: آیا تابه‌حال با خود اندیشیده‌اید که رهبران بزرگ چه ویژگی‌هایی دارند؟ این سوالی قدیمی است که رهبران و محققان همواره تلاش کرده‌اند تا پاسخی برای آن بیابند. ویژگی‌های زیادی را می‌توان برای یک رهبر ذکر کرد که یکی از مهم‎‌ترین آن‌ها مقبولیت عمومی است. در این مقاله ۶ نشانه‌ای که از وجود مهارت‌های رهبری در یک شخص خبر می‌دهند را برای شما ذکر خواهیم کرد. شما با مطالعه این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید که آیا ویژگی‌های رهبری در شما وجود دارد یا خیر.

اگر این نشانه‌ها را دارید، رهبر خوبی می‌شوید

۱. آن‌ها فرضیات خود را به چالش می‌کشند

رهبران بزرگ ممکن است که باهوش باشند و چیزهای زیادی نیز بدانند، اما آن‌ها به اندازه‌ای فروتن هستند تا بتوانند افراد باهوش‌تر در سازمان را شناسایی کنند و از آن‌ها چیزهای جدید و بیشتری را یاد بگیرند. آن‌ها خودشان را از دریافت بازخوردها و دیدگاه‌های گوناگون محروم نمی‌کنند. بلکه همواره در تلاش هستند تا با استفاده متواضعانه از دیدگاه‌های مختلف به پرسش‌هایی مانند «چگونه بدانم این تصمیم درست است؟» یا «آیا اقدام بهتری می‌توان انجام داد؟» پاسخ دهند.

۲. آن‌ها اساسا شفاف هستند و این را برای دیگران تبیین می‌کنند

شفافیت می‌تواند باعث ترویج ویژگی‌هایی مثبت مانند احترام، برخورد باز و عزت در یک سازمان شود و این دقیقا همان وجهه تمایز سازمان‌های سالم با سازمان‌های سمی و غیرسالم است که محیطی پرتنش و پر از شایعه دارند. رهبران شفاف فراتر از رفتارهای شفاف خود هستند. آن‌ها اجازه ابراز عقیده را به دیگران می‌دهند و مکالمات احساسی، راحت و صادقانه را بین کارمندان در اتاق جلسه ترویج می‌دهند.

۳. آن‌ها ماشین‌های یادگیری هستند

رهبران بزرگ می‌دانند که ما در عصر بی‌سابقه پیشرفت‌های فناوری قرار داریم. آن‌ها توانایی‌های خود را با یادگیری پیوسته و کسب تخصص در زمینه‌های گوناگون توسعه می‌دهند. اما این تمایل به یادگیری فقط درون خود رهبران نیست و آن‌ها «روح یادگیری» را درون سازمان نیز ترویج می‌دهند و یک پیام واضح را به کارمندان می‌فرستند که «رشد افراد یکی از بالاترین اولویت‌های ماست.»

۴. رهبران بزرگ منتور دارند و منتورها را با دقت انتخاب می‌کنند

رهبران بزرگ همیشه سعی می‌کنند افرادی کاربلد و با دانش را به عنوان منتور در کنار خود داشته باشند تا از بازخوردهای صحیح و صادقانه آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها همچنین منتورهای خود را با دقت انتخاب می‌کنند؛ زیرا توصیه گرفتن از افراد اشتباه می‌تواند حوزه کاری افراد را محدود کرده و یک حرکت اشتباه باشد. آن‌ها منتورهای امتحان پس داده با درجه بالایی از صداقت را انتخاب می‌کنند. منتورهای که خود رهبران و سایر افراد سازمان بخواهند از صداقت آن‌ها تقلید کنند.

۵. آن‌ها ارتباطاتی قوی می‌سازند

رهبرانی که ارتباطاتی قوی و معتبر را در طول سازمان خود توسعه می‌دهند، تفاوت‌های بسیار زیادی را بین پاسخ‌های کارمندان و مشتریان مشاهده خواهند کرد. مارگارت جی ویتلی که یکی از مشهورترین مشاوران مدیریت در جهان است و کتاب پرفروش «رهبری و علم جدید» را نوشته توصیه می‌کند که رهبران همیشه در مورد مسائلی مانند ایجاد رابطه و چگونگی رشد و تکامل آن اطلاعاتی داشته باشند. او ادامه می‌دهد که همه ما به مهارت‌های بهتر گوش دادن، برقراری ارتباط و تسهیل گروه‌ها نیاز داریم؛ زیرا این‌ها مهارت‌هایی هستند که ارتباطاتی قوی را می‌سازند.

۶. آن‌ها به دیگران خدمت می‌کنند

رهبری به معنای دیکته کردن، فرماندهی و یا تحمیل نیست. رهبری یعنی خدمت رسانی به مشتریان و البته کارمندان. رهبری یعنی توانمندسازی دیگران برای رسیدن به هدف‌ها. رهبری یعنی اینکه بهترین افراد را شناسایی کنید، نیازهای آن‌ها را در جلوی خود قرار دهید و به افراد کمک کنید تا قله پتانسیل‌های خود را فتح کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ باید همه اینه را داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج