جاباما
۷۰۰۵۰۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

هزینه بیشتر برای خرید محصولات تکنولوژی در ۲۰۱۸

آژانس تحقیقاتی گارتنر روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش جهانی سالانه خود از هزینه و سرمایه‌گذاری‌های مردم و کشورها در بخش IT سخن گفته و برآورد کرده است که میزان هزینه های مربوطه در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا: پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های جهانی در بخش ارتباطات و فناوری و محصولات دیجیتال با ۶.۲ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته ۲۰۱۷، به ۳.۷ تریلیون دلار در سال جاری برسد.

به گزارش وب سایت زد دی نت، آژانس تحقیقاتی گارتنر روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش جهانی سالانه خود از هزینه و سرمایه‌گذاری‌های مردم و کشورها در بخش IT سخن گفته و برآورد کرده است که میزان هزینه های مربوطه در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون خواهد رسید.

در ادامه تحلیل این موسسه تحقیقاتی همچنین به احتمال آسیب پذیر بودن و تلاطم نرخ ارز دلار در بازارهای جهانی در خلال سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی نیز اشاره شده است که ممکن است در آمار و ارقام میزان سرمایه‌گذاری و هزینه‌هایی که بر روی زیرساخت های لازم برای اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند، نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G و سایر تجهیزات رادیویی و ارتباط جمعی می شود، تاثیر منفی اندکی بگذارد.

البته تحلیلگران گارتنر بر این باورند که توافق نامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی نقطه قوتی برای دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا محسوب می شود تا اقتصاد دیجیتال و زیرساخت های لازم برای گسترش و توسعه فناوری ارتباطات ( IT ) خود را تقویت کرده و بهبود بخشند بنابراین به نظر می رسد مردم و کاربران ساکن در این دو کشور کمتر از سایر کشورهای جهان باید در زمینه محصولات دیجیتال، تکنولوژی و ارتباطات و فناوری هزینه کنند. به طور خلاصه، این امر به کانادا و ایالات متحده این برتری و امکان را می دهد تا از سایر کشورهای جهان، به دلیل در اختیار داشتن ارز جهانی دلار، در عرصه IT پیشی بگیرند.

این گزارش همچنین عنوان می کند که در این میان، آن دسته از کشورهایی که ارزش واحد پولی شان با دلار تفاوت فاحشی ندارد، موفق تر عمل خواهند کرد و به راحتی قادر خواهند بود تجارت، صنعت و زیرساخت های مربوط به فناوری خود را نوسازی کرده و توسعه دهند.

البته در این گزارش، نرخ رشد و توسعه تمامی حوزه های فناوری و اطلاعات یکسان نیست به گونه‌ای که سرمایه گذاری و هزینه‌های جهانی در بخش دیتا سنترها با یک کاهش ۶.۳ درصدی، در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، تنها ۳.۷ درصد رشد خواهد کرد.

هزینه های جهانی در بخش خریداری و تامین دستگاههای دیجیتال و تجهیزات لازم نظیر رایانه، گوشی هوشمند و تبلت ها نیز برآورد می شود با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۷۰۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

پیش بینی های جان دیوید لاولاک - معاون ارشد تیم تحقیقاتی موسسه گارتنر - می گوید: ممکن است بسیاری از افراد از فکرِ خریداری محصولات دیجیتال در بخش IT بیرون بیایند چراکه هزینه های محصولات دیجیتال احتمالا بالا می رود اما آنهایی که قصد خرید یک محصول تکنولوژی را دارند، بدانند که قیمت آن در سال جاری افزایش خواهد یافت.

بنابراین متاسفانه باید گفت که بهای پرداختی مصرف کنندگان نهایی تا سال ۲۰۲۲ میلادی رشد پرسرعت و بی سابقه ای خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج