۷۰۰۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بحرین، عربستان را به رژیم صهیونیستی تشبیه کرد

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین، طرح عربستان علیه قطر موسوم به طرح «سلوی» را به اقدام رژیم صهیونیستی برای ایجاد خط دفاعی «بارلو» در شرق سوئز تشبیه کرد.

ایرنا نوشت: «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین، طرح عربستان علیه قطر موسوم به طرح «سلوی» را به اقدام رژیم صهیونیستی برای ایجاد خط دفاعی «بارلو» در شرق سوئز تشبیه کرد.

پس از جنگ اعراب و اسراییل در سال ۱۹۶۷ معروف به جنگ شش روزه، رژیم صهیونیستی خط دفاعی مستحکمی را به ارتفاع ۲۵ متر و طول ۱۵۰ کیلومتر در شرق سوئز ساخته بود تا عبور نیروهای پیاده و زرهی مصر از آن ناممکن شود؛ این خط دفاعی ابتکار «حیم بارلو» بود و به دژ بارلِو شهرت داشت.

وزیر بحرینی در توئیتی نوشت، کشوری که زمین و آسمان خود را به روی نیروهای بیگانه باز می کند و باعث تهدید حقیقی همسایگان و امنیت منطقه می شود، باید ایجاد خط بارلو در مرزهایش را بپذیرد.

اشاره وزیر خارجه بحرین به طرح جدید عربستان موسوم به طرح سلوی در مرزهای خاکی مشترک با قطر است.

بر اساس آنچه که منابع سعودی درباره این طرح منتشر کرده اند، عربستان در صدد ایجاد یک کانال دریایی جدید از منطقه سلوی تا خور العدید در امتداد ساحل شرقی خود و نزدیک به مزرهای زمینی با قطر به طول ۶۰ کیومتر، عرض ۲۰۰ متر و عمق ۲۰ متر است.

بر اساس این طرح، یک پایگاه نظامی سعودی در فاصله یک کیلومتری میان مرزهای قطر و کانال دریایی سلوی احداث خواهد شد و بخش باقیمانده نیز به محل دفن زباله‌های هسته‌ای عربستان پس از آغاز فعالیت رآکتورهای هسته‌ای این کشور تبدیل می شود.

قطر پس از احداث این کانال بخشی از «جزیره سلوی» می‌شود؛ در واقع قطر پس از اجرای این طرح نه یک جزیره مجزا بلکه بخشی از جزیره سلوی و هم مرز با پایگاه نظامی عربستان خواهد بود.

کاربران توئیتر بعد از این توئیت وزیر بحرینی، در پاسخ هایی، مقایسه کردن عربستان با رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار دادند و این موضع از سوی کشوری که خود را متحد عربستان می خواند، عجیب توصیف کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله بزودی نابودی رژیم های جنایتکار آل سعود و آل خلیفه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج