جاباما
۷۰۰۶۲۳
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

بانک مرکزی: مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع نکنند

ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان صرفا به متقاضیان قانونی به منظور فعالیت در حوزه های تجارت و تولید تعلق می‌گیرد و صرافان مجاز به فروش ارز به شهروندان عادی نیستند.

خبرگزاری ایسنا: ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان صرفا به متقاضیان قانونی به منظور فعالیت در حوزه های تجارت و تولید تعلق می‌گیرد و صرافان مجاز به فروش ارز به شهروندان عادی نیستند.

بعد از اجرای یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی و اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای هر دلار آمریکا، بازار ارز شاهد تشکیل صف شهروندان در مقابل صرافی‌ها برای دریافت ارز با نرخ اعلامی بانک مرکزی است. این در حالی است که یک مقام آگاه در بانک مرکزی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای متقاضیان واقعی از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان کالا از طریق سامانه نیما و صرافی های مجاز تعلق می گیرد گفت: بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، هر گونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز قاچاق محسوب شده و نهادهای ذیصلاح با این اشخاص بر اساس قوانین و مقررات جاری از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌کنند.

وی از تصمیم گیری بانک مرکزی در روزهای آینده برای نحوه و میزان تخصیص ارز مسافری، دانشجویی و درمانی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی و در راستای یکسان سازی نرخ ارز، خرید و فروش ارز با هدف مبادله در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی جرم محسوب می‌شود؛ لذا به شهروندان توصیه می شود از تجمع در مقابل صرافی ها خودداری کنند.

پس از اعلام تک نرخی شدن دلار در شب گذشته و تعیین رقم ۴۲۰۰ تومانی برای آن، امروز بسیاری از مردم در مقابل صرافی‌ها برای دریافت دلار صف کشیدند. این در حالی است که طبق بیانیه امروز بانک مرکزی تکلیف پرداخت دلار به فعالان بازرگانی و اقتصادی مشخص شده و سامانه "نیما" برای این منظور مشخص شده است. تامین ارز برای مسافران به خارج از کشور، دانشجویان، درمانی و سایر موارد هم قرار است در مبادی خروجی (فرودگاه‌ها) برآورده شود که طبق اعلام بانک مرکزی همزمان با فراهم شدن تمهیدات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که دیگر بانک مرکزی به صرافی‌ها دلار نخواهد داد و با این کار به دنبال حذف واسطه‌گری و خرید و فروش ارز در بازار غیر رسمی است و با همین استدلال می‌توان گفت که تجمع مردم در مقابل صرافی‌ها برای دریافت دلار بی‌فایده است چون قرار نیست بانک مرکزی ارزی در اختیار آنان بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابامردم خودش گرانی میخواد دولت هزارباراعلام میکنه که جلو صرافیها تجمع نشید ولی مردم که نیاز نداره میره دلار بخره بابا دلار میخوای چکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می خواد لول کنه

      • بدون نام

        عقل که نباشد جون در عذاب است . دیوانه

    • بدون نام

      بعضی مردم شعورشون کمترازاین هاس

    • بدون نام

      کار درستیه هیچ عقل سلیمی هم قبول نمیکنه که یک عده ننه قمر بیان ارز مملکت رو که با هزار جور مشکل وارد کشور میشه رو بگیرن ببرن تو متکا هاشون قایم کنن به امید گران تر شدن و منفعت بردن.اصلا این کار خودش یک جور قاچاقه مثل مواد مخدر مثل مشروبات الکلی و..
      ارز باید فقط و فقط به تجار واقعی و کسانی که نیاز واقعی دارن تحویل بشه نه به یک عده نادان و دلال زالو صفت.

    • esmaili

      دست افراد منفعت طلب و دلال و قاچاقچی ارز و پولشو را باید قطع کرد.کشور ما محاصره در انواع تحریمهاست و لاجرم ارز حکم کیمیاست...نباید اجازه داده شود که زالو صفتان خون مردم رو در کیسه بکنند..ارز باید به نیازمند واقعی برسد نه به گردکلفتان از خدا بیخبر.‌‌..
      هرکس رفته زنبیل گذاشته جلو صرافی که نیازمند نیست..اکثرا دارن دلال بازی به قیمت فشار به ملت انجام میدن.
      ختم کلام کل نظام باید متحد بشه و دست مخلان اقتصادی را با قاطعیت قطع کنه و ارز به دست افرادی برسه که چرخ اقتصاد کشور را بچرخونند ؛ نه کسانی که چوب لای این چرخ میزارن.

    • اماج

      چرا دولت این کار را یک سال پیش نکرد. من نمیدانم این چه شغلی درست شده که افرادی صبح برند صف دخرید دلار بگیرند به افراد مسن مادر وپدرها که توان ایستادن صف ندارند گرانتر بفروشند.این فقط کمک به اقتصاد شیطان بزرگ بود.

    • ا.ک

      متاسفانه میلیاردها پول کشور تو بانکها راکد مونده و فقط سود "پول" داره گرفته میشه از اون طرف هم میلیاردها پول صرف خریدن! و فروختن !"پول" میشه یه عده هم هروز مثه صف نونوایی قطار میشن پشت هم که اسکناس بخرن و بفروشن نه پویایی نه کارایی نه زحمت نه تولید نه عرق ریختن همش شده سود کذایی که داره اقتصاد رو نابود میکنه

    • بدون نام

      بس چی کار کنن بدن کارخانه بسازن که فدا تعطیل بشه یا ببرن بزارم بانک که هیچ اعتمادی بهشون نیست .یا اینکه سر جایشان بذارن گاو صندوق تا تموم بشه الان خرید فروش دلار تنها کاری که مردم برای سرمایه گذاری بهش دل بستن ینی سیاستهای اقتصادی روباه که مردم را از سرمایه گذاری در هر شغلی نامید کرده و فرستاده دم صرافیها

    • بدون نام

      چه حالی میده مردم میرن در صرافیا قهوه ای برمیگردن.آشغالای فرصت طلب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج