جاباما
۷۰۰۷۸۷
۲۵ نظر
۵۰۱۱
۲۵ نظر
۵۰۱۱
پ

آزادی‌خواه:

آزادی‌خواه: سر سیف فریاد زدیم و افتخار می‎کنیم!

امروز صحن علنی بهارستان اولین حاشیه خود را در سال ۹۷تجربه کرد؛ حاشیه‌ای که با شعار «استعفا استعفا» علیه سیف شروع و شد و می‌توان گفت مهمترین مواجهه مجلس و دولت محسوب می‌شود.

خبرآنلاین: امروز صحن علنی بهارستان اولین حاشیه خود را در سال ۹۷تجربه کرد؛ حاشیه‌ای که با شعار «استعفا استعفا» علیه سیف شروع و شد و می‌توان گفت مهمترین مواجهه مجلس و دولت محسوب می‌شود.

احد آزادی‎خواه، روحانی‎ای بود که در سیل اعتراض دسته جمعی برخی نمایندگان به ولی‎الله سیف در صحن علنی مجلس، خط مقدم را در اختیار داشت. البته اساسا هر حاشیه‎ای که در مجلس رخ می‎دهد، از بست نشینی در جایگاه هیات رئیسه برای تسریع در بررسی سوال از رئیس جمهور تا همین اعتراض امروز به رئیس بانک مرکزی، یک پای آن نماینده ملایر بوده است.

او درباره اتفاقات امروز گفت: امروز آقای سیف از طرف هیات رئیسه دعوت شده بود تا گزارشی درباره وضعیت بازار ارز ارائه دهد. حدود ۳۰ نفر از نمایندگان به شدت مخالف این موضوع بودیم و معتقد بودیم این عصبانیت مردم از دکتر سیف و سیستم بانکی کشور را باید به ایشان نشان دهیم.

مشروح گفت وگو با وی را در ادامه بخوانید:

واقعا شما برای آنکه اعتراض مردم را به گوش سیف برسانید، هجمه به تریبون وی را انتخاب کردید؟

ببنید دو اتفاق در کشور رخ داد که عامل هر دو آقای سیف بود و متاسفانه او هیچ اقدامی در این موارد انجام نداد. یکی بحث موسسات مالی و اعتباری بود که حدود ۱۰۰ شهر ناامن شد؛ دومین اتفاق همین بحث نوسانات ارزی بود که باعث شد ما بر سر آقای سیف فریاد بزنیم که بداند مقصر اصلی است! بعد از آنکه فضا آرام شد و ایشان گزارش خود را قرائت کرد، بیشتر به اقدام خود افتخار کردیم! چرا که گزارش ایشان کاملا مغایر با آن‎چیزی بود که مرکز پژوهش ها و رئیس کمیسیون اقتصاد ارائه کرد. گویا ایشان اساسا فاز جدایی دارد! و نمی خواهد در جریان امور قرار بگیرد و این مسئله می تواند خطرناک باشد.

چه شد که شما ترقیب شدید به سمت تریبون بروید آیا به درخواست کسی بود؟

نه؛ به محض اینکه ایشان دعوت شد تا صحبت کند، من و نمایندگانی که مانند بنده اعتراض داشتند به سمت تریبون رفتیم تا اجازه ندهیم او صحبت کند. چرا که با وجود این مشکلات، دیگر وقت آن است که خود رئیس جمهور بیاید و به نمایندگان توضیح دهد و یا حداقل معاون اول او توضیح دهد. اگر آقای سیف توان داشت که وضعیت به اینجا نمی رسید. توضیحات او هم اتفاقا اثبات کننده نظر ما بود.

برخی مدعی شدند که شما حساب ارزی غنی دارید و اعتراضتان به دلیل ضرر شخصی بوده!

نه من اصلا نه دلار دارم و نه در این مدت دلاری خریده ام. به جز یک مرتبه که به سفر حج عمره مشرف شدم و از طریق بانک سهمیه دلارم را گرفتم، نه یک دلار از جایی گرفته ام و نه یک دلار در جایی دارم و نه حساب ارزی دارم.

یعنی در این نوسانات ضرری متوجه شما نشد؟

نه من یک حقوق بخور و نمیر دارم که ان را هم صرف فقرا می کنم و شایعات را صد در صد تکذیب می کنم.

وقف‌چی: سیف را نزدم!

در میان نمایندگانی که برای اعتراض به تریبون سیف نزدیک شده و سروصدا راه اندختند، علی وقف چی که پیش از این به جد پیگیر سوال از رئیس جمهور بود، به چشم می خورد. او حتی دقایقی آنقدر به سیف نزدیک شد که شائبه درگیری فیزیکی هم پیش آمد. حالا او در پاسخ به چند و چون اتفاقات امروز گفت من سیف را نزدم و در ادامه اینچنین به سوالات خبرآنلاین پاسخ گفت؛

گفته می شود شما با آقای سیف برخورد فیزیکی داشتید؟

نه من تکذیب می کنم اصلا برخوردی با او نداشتم.

چه اتفاقی افتاد که این چنین نمایندگان اعتراض کردند؟

مسئله اینجا بود که حرف های آقای سیف چه آنچه قبلا گفته است؛ چه آنچه امروز بیان کرد، ریشه اسنادی ندارد. تا به امروز بارها خواسته ام که او حداقل یک سند معتبر نشان دهند! ایشان گفتند ما ۶۰۰ میلیارد به حساب سپرده گزاران واریز کردیم، من هم گفتم برای همین یک مورد، سند ارائه کنید ولی تا امروز هیچ سندی ارائه نشده است. من به سیف گفتم اگر ادعا می کنید حرف‌هایتان صحت دارد، چرا اجازه نمی دهید مردم یا نمایندگان بیایند در صدا و سیما و نظراتشان در مخالفت با دولت را بیان کنند؟

ما هیچ درگیری با آقای سیف نداشتیم و معتقدم درگیری فیزیکی در شان نمایندگان نیست. جدا به تکریم متقابل اعتقاد دارم، لذا با تمام انتقاداتی که داریم و ضمن اینکه از مطالباتمان کوتاه نمی آییم، اما احترام زیادی هم برای دولتمردان قائل هستیم. لذا از همین جا شایعاتی مبنی بر درگیری فیزیکی میان خود و آقای سیف را تکذیب می کنم و هیچگاه به خودم اجازه نمی دهم که چنین رفتاری داشته باشم.

چه عاملی باعث شد که انقدر عصبانی بشوید که به سمت تریبون بروید؟

ما حرفمان این بود که آقای سیف شما به اندازه کافی صحبت کرده اید، دیگر اجازه بدهید خود رئیس جمهور به عنوان مسئول امور اجرایی کشور بیاید و به سوالات ما پاسخ بگوید.

خودتان چند دلار دارید؟

من خوشبختانه پول اضافی ندارم که بخواهم آن را به دلار پس انداز کنم!

یعنی در این چند ماهه دلار نخریدید؟

خدا شاهد است که حتی یک دلار هم نه خریده ام و نه فروخته ام؛ یعنی اصلا پول اضافی برای این کار ندارم. می توانید بروید و حساب های من را چک کنید. همانطور که گفتم ما باید برای مردم الگو باشیم؛ نباید خرید کنیم و باید اجازه دهیم اقتصاد کشور با آرامش به پیش برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      آفرین به نماینده
      یه بخاری ازشون در اومد
      باید محکم بایستند

    • بدون نام

      آزادیخواه چقددلارداری

    • بدون نام

      کشورهای دیگه از طرف درخواست نمیکنن استعفا بده التماسش نمیکنن جان اقات بیا استعفا بده....با اردنگی پرتش میکنن بیرون یاد بگیرید ...

    • بدون نام

      این آقای آزادیخواه برای مطرح کردن خودش این کارهارو میکنه از روزی که از مردم رای گرفته تا الان , حتی به محلهایی که بیشترین رای رو بهش دادند یک دقیقه هم سر نزده

    • بدون نام

      اتفاقا بعضی موجودات چهارپایی هستند که وقتی آواز سر میدهند خوششان کی آید و افتخار میکنند

    • ایرانی

      حاج اقادرستش کردی
      بادادزدنت
      احسنت براین نماینده ی شجاع

    • حسین

      تصور کنید که نمایندگان برای مردم الگو شوند چه کشوری خواهیم داشت

    • بدون نام

      اره دیگه مجلس که نیست چاله میدونه فریاد کمه قمه بکش

    • بدون نام

      رفتار امروز نمایندگان و شما خنده دار بود.

    • بدون نام

      برای ابرو بردن مجلس افتخار می کنی ؟؟!!! البته بنده از رفتار این قبیل نمایندگان به این نتیجه رسیدم که در کشور ما قانون و اخلاق جایگاه و عملکردی ندارد!!!

      پاسخ ها

      • س.

        آقا ی آزادیخواه !!یه وقت گلوتون درد نگیره اینقدر داد زدی !!!!!آب جوش وعسل بدیم خدمتتون

    • بدون نام

      اقای سیف این همه ثروت راازکجا اورده که حقوقش را وقف فقرا میکند اگرندارد پس ایشان هوا میل میکنند شما درکشورهای دیگه که قابل پیگیری شودچیزی ندارید نمایندگان بهتر میداند چون دسترسی به اطلاعات شمادارندکه میگفتند شما به سودخودتان تلاش میکنید اگرچیزی برای شما ندارد بااین هجمه باید میرفتید مگراینکه قضیه چیزدیگری است که ملت نباید سردربیاورند

    • ابوذر

      کاش زمان بهمنی هم اینطور بودید

    • بدون نام

      نوش دارو بعد از مرگ سهراب

    • بدون نام

      دورغ میگه

    • حمید وفا

      اینقدر نسبت به مسایل کشور بی تفاوت بودید که مملکت و مردم روزگارشون شده اخرت یزید !'یه فریاد کشیدی افتخار میکنی زحمتت زیاد شده بابت چرت پریده تون ما مردم عذر میخواهیم

    • بدون نام

      آقایان نماینده سرمایه موسسات مالی رانورچشمیها
      وآقازاده ها برده اند آنوقت شما به دولت فشار میارید که از جیب مردم آن راپرداخت کند

    • بدون نام

      همتون بیسوادید

    • بدون نام

      هر كس مخالف است ،يعني دلار احتكار است

    • بدون نام

      ما که باور کردیم .

    • علی

      نماینده باید این طوری باشه و البته غیر از داد زدن هنر دیگه ای هم داشته باشه و الا داد زدن به تنهایی هیچ مشکلی رو حل نمیکنه

    • بدون نام

      به کی بگیم خدایا

    • بدون نام

      عصبانیت باعث اختلال در تفکر و نشانه عدم کنترل بر خویش است .

    • بدون نام

      شما گفتی و ما باور کردیم....!

    • بدون نام

      بله برای اهداف شومتان داد زدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج