جاباما
۷۰۰۸۵۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

عربستان برای اولین بار به جشنواره فیلم کن می‌رود

عربستان سعودی قصد دارد برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

خبرگزاری مهر: به نقل از هالیوود ریپورتر، کمتر از ۴ ماه پس از آن که سینماهای عمومی از توقیف بیرون آمدند و ۹ روز پیش از شروع به کار نخستین سالن سینما در ریاض، این کشور عربی اعلام کرده برای نخستین بار به جشنواره کن می‌رود.

شورای فیلم سعودی که ماه پیش توسط اداره کل فرهنگ عمومی شروع به کار کرد قرار است غرفه خودش را در بخش «مارش دو فیلم کن» داشته باشد و در این بخش چندین پنل برای ایجاد ارتباط بین نمایندگان جهانی و فیلمسازان سعودی تدارک دیده است.

عواد العواد وزیر فرهنگ عربستان سعودی و رییس اداره کل فرهنگ عمومی در این باره گفت: پادشاهی منتظر حضور نخست عربستان در فستیوال است تا فرصتی برای حمایت از تنوع استعدادها و فرصت‌ها در صنعت فیلم سعودی فراهم شود.

وی در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده افزوده است: عربستان سعودی در حال توسعه صنعتی پویا و پایدار است که از تمام مراحل چرخه تولید فیلم حمایت می‌کند و طیف وسیعی از مکان‌های خاص را برای کشف شدن در اختیار فیلمسازان جهان قرار می‌دهد.

شاهزاده عربستان سعودی در سفر اخیر خود به آمریکا به این توافق دست یافت که بازگشایی دوباره سینماها در کشورش با نمایش فیلم «پلنگ سیاه» محصولی از کمپانی مارول و دیزنی رقم بخورد.

در واقع برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته قرار است سینمایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گشایش یابد. این سینما را شرکت آمریکایی ای ام سی (AMC) که در بخش سینماهای زنجیره‌ای در ایالات متحده فعالیت دارد، راه‌اندازی می‌کند.

مرکز دولتی ارتباطات بین‌المللی عربستان سعودی اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۵۰ مجتمع سینمایی در این کشور احداث کند.

این تأسیسات نمایشی بیش از ۲۵۰۰ سالن را در بر خواهد گرفت و قرار است سالانه حدود یک میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های آن‌ها درآمد حاصل شود.

برای حضور عربستان امسال به عنوان نخستین قدم ۹ فیلم کوتاه از فیلمسازان جوان سعودی در گوشه فیلم کوتاه کن در تاریخ ۱۴ و ۱۵ ماه مه به نمایش درمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان در همه زمینه ها خوب داره پیشرفت میکنه
      واقعا بن سلمان داره کشورشو میسازه
      آفرین

    • بدون نام

      اینا کجان ما کجاییم. خوش به حالشون

    • بدون نام

      خدایا شکر

      ما داریم عقب گرد می کنیم و مدام از ممنوعيت و فیلتر های جدید صحبت میکنند و عربستان که میگویند وهابی و عقب مانده فرهنگ و اخلاق هستند در حال پیشرفت همه جانبه

      کمی تفکر فقط

    • بدون نام

      خاک بر سر سعودیعای ابله و نادان با اون شاهزاده های فربه و چاق که کلشون پوک پوکه

    • بدون نام

      کشوری که همه جوره متکی به حمایت امریکاست و بدون دلارهای نفتی اش وجود خارجی نداره چه استعدادی در سینما یا هر هنر یا صنعت دیگری داره ؟ همون بره سینماهای پر تجمل درست کنه و فیلمهای دوزاری امریکایی رو نشون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج