جاباما
۷۰۰۹۱۱
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بن سلمان: می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید کشورش با عربستان بر سر لزوم محدود کردن «توسعه‌طلبی‌های ایران» و لزوم اصلاح برجام تفاهم دارد ولی نوع نگاه دو کشور در خصوص نحوع اصلاح این توافق بین‌المللی، متفاوت است.

خبرگزاری فارس: «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پایان سفر سه روزه «محمد بن سلمان» ولیهعد و وزیر دفاع عربستان، در خصوص محتوای مذاکرات دوجانبه با خبرنگاران سخن گفت.

در ابتدا رئیس‌جمهور فرانسه بیانیه‌اش را خواند و گفت که با عربستان بر سر لزوم اصلاح برجام «دید راهبردی مشترک وی نظر فنی متفاوت دارد.»

ماکرون برای چندمین بار گفت که برجام راه بازرسان بین‌المللی برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران را باز کرده ولی باید یک توافق متمم برای محدود کردن برنامه موشکی بالستیکی، به آن اضافه شود.

امانوئل ماکرون در جمع‌بندی این بحث گفت: «ما در خصوص برجام نظرات متفاوت ولی هدفی مشترک داریم.»

ماکرون افزود: «در ماه‌های آینده با عربستان سعودی و دیگر شرکایمان درباره مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران رایزنی خواهیم کرد. مقابله با توسعه‌طلبی ایران باید ابتدا از چند کشور از جمله عراق و سوریه آغاز شود.»

رئیس‌جمهور فرانسه باز هم در خصوص آسیای غربی سخن گفت و ادامه داد: «یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود، این است که اطمینان یابیم انتخاب پارلمانی عراق بدون دخالت خارجی، از جمله اثرگذاری ایران، برگزار شود. معتقدیم که بحران یمن باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. در عین حال، ما هیچ‌گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک را که امنیت عربستان سعودی را تهدید کند، تحمل نمی‌کنیم.»

ماکرون باز هم در خصوص برجام سخن گفت و تصریح کرد که بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به برجام پایبند بوده است؛ رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که در صورت مرگ برجام، تضمینی نیست که ایران راه کره شمالی را نرود.

امانوئل ماکرون در خصوص سوریه و حمله شیمیایی ادعایی دومای غوطه شرقی سوریه هم سخن گفت.

ماکرون که در سخنانش بارها از لزوم پایبندی به قوانین بین‌المللی سخن گفته بود، در اینجای بحث گفت: «خط قرمز ما در سوریه، هدف قرار گرفتن شهروندان سوری و استفاده از سلاح شیمیایی است و این ارتباطی به مباحث جاری در شورای امنیت ملل متحد ندارد. ما در حال رایزنی با آمریکا و انگلیس هستیم تا تصمیم نهایی خود را در خصوص حمله احتمالی به تسلیحات شیمیایی سوریه اخذ کنیم. هر حمله احتمالی، آسیبی به متحدان سوریه نخواهد رساند.»

ماکرون قول داد که این تصمیم ظرف چند روز آینده اتخاذ شود.

در ادامه شاهزاده سعودی سخن گفت. وی ابتدا به اتهام‌زنی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و مدعی دلسوزی عربستان برای شهروندان ایرانی شد.

ولیعهد عربستان که کشورش خواستگاه اصلی القاعده و تفکر پشتیبان این گروه است، همچنین مدعی حمایت ایران از این گروه تروریستی شد و گفت: «ما می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم.»

بن سلمان در خصوص برجام هم سخن گفت. ولیعهد سعودی گفت که ایران این روزها یک یا دو سال با ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد ولی در سال ۲۰۲۵ (سال پایان برخی تعهدات برجامی ایران)، این کشور تنها چند روز با ساخت سلاح اتمی فاصله خواهد داشت و عربستان نمی‌خواهد چنین اتفاقی رخ دهد چون در آن صورت «وضعیت خاورمیانه بسیار خطرناک می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخواب بابا لحاف یخ کرو

    • آ کیا

      واقعا برای مسعولین متاسفم.
      کاری با این کشور کردید که هر ننه قمری راجبِ ایران صحبت میکنه.

    • بدون نام

      کاش میکروب عرصه داشت وجود داشت مرد بود از پول پرستی کوتاه می اومد به بن سلمان میگفت چرا جان مردم سوریه از جان مردم یمن عزیز تره چرا وقتی مردم یمن کشته میشن میکروب خفه خون میگیرد ولی مدافع مردم سوریه عزیز شمرده میشه

    • هی

      اولا بن سگمان به پشتوانه امریکا واق واق میکنه دوما همش حرفه سوما ما هم بایستی زمینه درست کردن بمب هسته ای را بعد لغو آماده کنیم دیگه آب از سرما گذشته

    • بدون نام

      شما که بلدی برو کار یمن رو تموم کن بعد ۴ سال، شما میزنی کوک رو حالی به حالی میشی گرم میفتی یه ...... میخوری آخه عرصه سیمرغ نه جولانگه هر مگس است

    • محمدعلی عباسی کوهدشت

      این بن سلمان هم خوب واق واق میکنه یه تیکه استخوان مردار بندازیدجلوش مردم حوصله واق واق این بن سگ رو ندارن

    • بدون نام

      غلط کردی غول بیابانی

    • بی خیال

      اول اینکه خیلی گنده تر از دهنت حرف زدن کار دستت میدهد تو از باتلاق یمن بیرون بیا مقابله با ایران پیشکش. دوم اینکه کشور ما نیازی به سلاح هسته ای نداشته و ندارد چون معتقد است که ساخت ونگهداری جنگ افزار هسته ای وکشتار جمعی حرام است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها اعلام نموده است سوم اینکه چطور تو که ادعا ی مسلمانی میکنی با یک رژیم فاسد وکودک کش (اسرائیل )پنهانی کنار آمده و بارها و بارها اسرائیل غاصب را تشویق به حمله به لبنان و سوریه و ایران کرده ای وچهارم اینکه سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی که از نیروهای تروریست در سوریه توسط ارتش سوریه به غنیمت گرفته شده است و ساخت عربستان سعودی و اسرائیل و چند کشور اروپایی هست از کجا آورده اند مگر اینکه خودتان از طریق اسرائیل به تروریست‌ها ی تکفیری داده باشید

    • ارش جهانی

      به قول فردوسی بزرگ***که ازین پس شکست اید از تازیان. ستاره نگردد مگر بر زیان. بنده بی هنر شود شهریار. نژاد بزرگی نیاید به کار. بن سلمان کمی تاریخ بخونه خودش لال میشه

    • ابودان

      خدا بیامرزه اون قبلیا هم میگفتن بلدیم چطور با ایران مقابله کنیم ولی الا زیر خاکن یا بازنشسته که هیچ با زن نشسته شدن

      پاسخ ها

      • جیگرکی

        بالاخره یارو ولا نسبت قراره پادشاه بشه، مترسک که نیست. باید دمی تکان بده یا گهگاهی پارسی کنه تا
        بگه منم یه سگی هستم، بلدم گاز بگیرم.

    • بدون نام

      تا چشم تو ای وهابی کثیف گور بشه.

    • بدون نام

      اشغال مزدور با ایران و ایرانی در نیفت
      کشورت ظرف 10 دقیقه با خاک یکسان میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج