جاباما
۷۰۰۹۱۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق رکورد زد

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که این نیروگاه پارسال هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید و رکوردی جدید در این زمینه از زمان راه اندازی تاکنون ثبت کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی سازمان‌ انرژی اتمی،‌ حسین غفاری با بیان این مطلب افزود: نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق کشور تحویل داد.

وی اضافه کرد: ویژگی مهم دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته قابلیت در دسترس بودن بالای تولید برق بود که در مدت زمان بهره برداری، تنها ۱۰.۵ساعت قطعی از شبکه برق سراسری داشت و در سایر زمان ها دراختیار دیسپاچینگ ملی بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس ضریب بهره برداری سالانه ( نسبت مدت زمان اتصال به شبکه به طول سال گذشته) به عدد ۸۵.۳ درصد رسید که حدود ۹ درصد بالاتر از مقدار مشابه در سال ۱۳۹۵ است.

وی بیان کرد: بهره برداری بهینه نیروگاه اتمی بوشهر سبب شده است که ضریب بار واحد (نسبت انرژی الکتریکی تولیدی به نامی) ۸۵درصد به ثبت برسد که نشان از رشد قابل توجه ۹ درصدی این شاخص نسبت به سال ۹۵ دارد.

غفاری گفت: در خرداد ماه سال گذشته نیروگاه بوشهر در زمینه شاخص ضریب بار واحد، رکورد ۱۰۲.۱درصد را ثبت کرد.

وی یادآور شد: این رکورد بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر در خرداد ماه سال گذشته موفق شد با حفظ تمام موارد ایمنی، ۲درصد بیشتر از مقدار نامی انرژی الکتریکی برق تولید کند.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: جدا از تولید، مساله توقف برنامه ریزی شده این نیروگاه نیز از مهمترین اتفاق های سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می رود زیرا تعمیرات نیمه اساسی سال ۲۰۱۸با هدف تعویض سوخت و نگهداری و تعمیر تجهیزات به مدت ۷۸ روز برنامه ریزی و از اواخر سال گذشته آغاز شد.

غفاری گفت: تعویض ۴۸ مجتمع سوخت مصرف شده، بازرسی فنی و کنترل های بهره برداری لوله های تبادل دما، پوسته و اتصالات جوشی مولدهای بخار ۲ و ۳ ، بازرسی یاتاقان های شعاعی محوری پمپ های سیرکوله اصلی مدار اول،تعمیر سه سیلندر فشار ضعیف توربین، تعمیر ژنراتورو توربین، تعمیراساسی سه پمپ سیرکوله کندانسور، تعمیر و نگهداری تجهیزات چهارکانال ایمنی، تست هیدرولیک ۹۳حلقه درناحیه تحت کنترل و دسترسی آزاد، دمونتاژ برطرف کردن عیب و مونتاژ عایق های حرارتی خطوط لوله و پوسته و تجهیزات با هدف بازرسی فنی و کنترل های بهره برداری تنها بخشی ازفعالیت هایی است که درحین این توقف با تلاش وتعهد والا، سازماندهی دقیق و اجرای مجاهدانه در دست اجراست.

وی افزود: با پایان یافتن فعالیت های برنامه ریزی شده و آغاز تست های راه اندازی، نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه ریزی ها مجدد در دهه اول اردیبهشت ماه امسال به شبکه سراسری وصل می شود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: در مجموع این نیروگاه از آغاز فعالیت تاکنون با استفاده از سوخت هسته ای بیش از ۲۸ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته که نزدیک به ۲۶میلیارد کیلووات ساعت آن تحویل شبکه سراسری کشور شده است.

غفاری یادآورشد: این واحد نیروگاهی برای تولید این مقدار انرژی الکتریکی در مقایسه با نیروگاه های سوخت فسیلی از یک سو مانع از انتشار نزدیک به ۲۶میلیون تن انواع آلاینده ها شده و از سوی دیگر موجب صرفه جویی در مصرف سوخت فسیلی معادل ۴۴.۶میلیون بشکه نفت خام شده است.

بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      .... قطعی برق پابرجاست، هزینه برق درمناطق جنوب سرسام آوربالارفته، عده زیادی مفتخورروسی درنیروگاه میچرند، بخاطرهمین نیروگاه، مردم تاوان زیادی پرداخت کردند.... آفتابه خرج لحیم

    • بدون نام

      نیرو کاه بوشهر کمتر از یک ونیم درصد برق کشور را تامین میکند ....عربستان بااحداث نیروگاه خورشیدی چهار صد هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد یعنی چهار صد برابر تولید برق بوشهر و یعنی شش برابر کل مصرف ایران ..بیدار شوید و قدر دلارهای نفتی را بدانید..!!

    • بی نام

      دیگه بس است...تخیل تا کی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج