جاباما
۷۰۱۱۱۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

انتشار رمان جدید خالق «ارباب حلقه‌ها»

آخرین رمان «جی آر.آر تالکین» نویسنده مطرح انگلیسی خالق «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» سال آینده میلادی روانه بازار کتاب خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از گاردین: این رمان با عنوان «سقوط گوندولین» در حالی نوشته شده است که «تالکین» در زمان جنگ جهانی اول در بیماستان بستری بود و حالا توسط پسرش «کریستوفر» ویرایش شده است. داستان کتاب درباره شهری زیبا و پررمز و راز است که توسط نیروهای سیاهی نابود می‌شود و «تالکین» آن را اولین داستان واقعی در سرزمین میانی توصیف کرده است.

انتشار رمان جدید خالق «ارباب حلقه‌ها»

«سقوط گوندولدین »که قرار است در ماه اوت ۲۰۱۸ منتشر شود، دومین اثر «تالکین» پس از «داستان برن و لوثین» (۲۰۱۷) است که در دو سال اخیر منتشر می‌شود. این رمان توسط «آلن لی» تصویرگری شده که پیش‌تر در داستان‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» نیز با «تالکین» همکاری داشته است.

«جان رونالد روئل تالکین» معروف به «جی آر.آر تالکین» سوم ژانویه ۱۸۹۲ به دنیا آمد. این نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹ استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. او علاوه‌ بر کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل» و «می‌رود راه پیوسته تا آن سو» را نوشته ‌است. «تالکین» علاقه‌ وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت و شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته ‌است.

«تالکین» پس از درگرفتن جنگ جهانی اول، از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۰ در ارتش انگلیس خدمت می‌کرد. او طی دوران فعالیت در کالج «پمبروک» دو رمان نوشت. اولین قسمت رمان‌های «هابیت» سال ۱۹۳۷ منتشر شد.

او بعد از آن تا سال ۱۹۴۹ مجموعه رمان «ارباب حلقه‌ها» را به نگارش درآورد. این رمان‌ها که قرار بود تنها دو جلد باشد به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌ رمان‌های تاریخ ادبیات انگلیسی تبدیل شد که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این نویسنده‌ مطرح در دوم سپتامبر سال ۱۹۷۳ در سن ۸۱ سالگی بدرود حیات گفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داستانهایی از تاریخ نانوشته که امروز بنام افسانه روایت میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج