جاباما
۷۰۱۱۴۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

یک مشاور بازاریابی با شرکت های مختلف به منظور ایجاد(تدوین) و اجرای استراتژی های بازاریابی همکاری می کند. این استراتژی ها بر مبنای هسته اصلی کسب و کار و محصولات و خدماتی که آنها ارائه می کنند شکل می گیرند.

وبسایت آی بازاریابی : یک مشاور بازاریابی با شرکت های مختلف به منظور ایجاد(تدوین) و اجرای استراتژی های بازاریابی همکاری می کند. این استراتژی ها بر مبنای هسته اصلی کسب و کار و محصولات و خدماتی که آنها ارائه می کنند شکل می گیرند. یک مشاور می تواند کمک کند که طرح بازاریابی با جزئیات کامل برای شرکت تدوین شود، پیام بازاریابی را تهیه کند و بازاریابی مناسب را برای انتشار آن پیام بازاریابی تشخیص دهد. آنها سپس طرح بازاریابی تهیه شده را دنبال می‌کنند و برای اجرای عملی استراتژی بازاریابی تعیین شده در آن پیام تلاش می کنند.

آنها بر نتایجی که بدست می آید بطور مستمر نظارت دارند، در صورت نیاز بخش هایی را تغییر می دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت مربوطه از تلاش ها و فعالیت های بازاریابی خود بهترین نتایج بدست می آورد. یک مشاور بازاریابی در حوزه رفتار مصرف کننده و فرایند بازاریابی اطلاعات بسیار زیادی داشته و کاملا مهارت دارد. این دانش و مهارت شامل توانایی در تشخیص بازار هدف شرکت ها و جایگاه‌یابی محصولات و خدمات شرکت ها به صورتی است که مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان قرار گرفته و موجب خرید توسط آنها شود.

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

یک مشاور بازاریابی متبحر و خوب نه تنها قادر به تفکر خلاقانه است، بلکه بطور تحلیل تفکر کرده و مسائل رو مورد بررسی قرار می دهد. آنها نه تنها باید بتوانند خلاق باشند، بلکه از این خلاقیت نتیجه های خوبی هم بگیرند. مشاوران بازاریابی اغلب در حوزه های بخصوصی از بازاریابی از قبیل موارد زیر تحصص ویژه ای دارند:

  • بازاریابی آنلاین یا اینترنتی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی غیرانتفاعی
  • تولید محتوا
  • بازاریابی واکنش مستقیم

مشاوران بازاریابی اغلب کار خودشان را بصورت یا در کنار و با همکاری تیم بازاریابی شرکت شما پیش می برند، چرا که یکی دیگر از حوزه هایی که مشاوران بازاریابی در آنها تخصص دارند روانشناسی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبین است.

گاهی اوقات هست که ممکن صاحبان کسب و کار در پی برون سپاری فعالیت های بازاریابی شرکت خودشان باشند. اغلب زمانی که شرکت ها در پی برون سپاری این دسته از فعالیت ها باشند، در جستجوی یک مشاور بازاریابی هم بر می آیند.

برون سپاری به یک مشاور بازاریابی به شرکت اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری بر توسعه محصول و مجموع عملیات داشته باشد. یک مشاور بازاریابی می تواند در وارد کردن تخصص و مهارت های ویژه به داخل شرکت کمک کند و در عین حال دیدگاهی کلی و از بیرون به داخل شرکت را در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار دهد.

با توجه به موارد مطرح شده انتخاب یک مشاور بازاریابی برای عموم شرکت ها امری حیاتی به شمار می آید. یک مشاور باید بخوبی کسب و نیازهای بازاریابی شما و همچنین اهداف مبتنی بر رشد شما را درک کند. همچنین باید موفقیت های کوچک و بزرگ مرتبط با اهداف شما را که به موفقیت های بزرگتر شما کمک می کند را به شما یادآوری کند.

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

چطوری می توان یک مشاور بازاریابی شد؟

حرفه مشاوره بازاریابی یک حوزه کاری لذت بخش و در عین حال انعطاف پذیر است، اما برای خود چالش هایی هم دارد. یک مشاور بازاریابی می تواند به عنوان بخشی از یک بنگاه بازاریابی یا یک متخصص مستقل و بصورت قراردادی کار کند. اغلب مشاوران بازاریابی خود کارآفرینانی هستند که کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند.

مشاوران بازاریابی از نزدیک با کسب و کارها کار می کنند تا به آنها کمک کنند که استراتژی و تاکتیک هایی را برای ترفیع و ترویج محصول و خدمات خود تدارک ببینند. هدف اصلی که یک مشاور بازاریابی دنبال می کند اطلاع رسانی در جامعه و بخصوص بازار هدف شناسایی شده در رابطه با پیشنهاد مطرح شده از طرف شرکت حول محصول یا خدمت خودش است و بطور کل بالا بردن آگاهی نسبت به موجودیت آن محصول است.

یک مشاور موفق بازاریابی عموما دارای تحصیلات مرتبط یا تجربه ای در حوزه بازاریابی پیش از وارد شدن به صنعت ارائه مشاوره است. علاوه بر تحصیلات عمومی یا تجربه مرتبط، یک مشاور بازاریابی باید با موارد زیر به خوبی آشنا باشد:

  • بازاریابی شبکه ها اجتماعی و البته زیرساخت های بازاریابی اجتماعی
  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و بهینه سازی نتایج جستجو
  • مدیریت اعتبار و شهرت
  • آگاهی از تصویر و نام تجاری
  • رفتار مصرف کننده و روانشناسی مشتری

نکته پایانی

اگر تصمیم دارید به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل فعالیت کنید، نکته اصلی برای موفقیت چگونگی بازاریابی کردن خودتان است، به هر حال شما خودتان باید اولین مشتری خودتان برای عرضه کردن درست و اصولی خودتان به بازار هدف باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج