۷۰۱۲۵۸
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جهانگیری: نسبت به زندگی مردم بی‌تفاوت نیستیم

معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: ‌بخشی از کالا‌ها که با ارز آزاد یعنی در حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تومان وارد می‌شد در روز‌های آینده حتماً باید کاهش قیمت داشته باشند.

خبرگزاری میزان: معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: ‌بخشی از کالا‌ها که با ارز آزاد یعنی در حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تومان وارد می‌شد در روز‌های آینده حتماً باید کاهش قیمت داشته باشند.

‌اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بعد از جلسه هیئت دولت، جلسه بررسی وضعیت بازار ارز تشکیل شد و تصمیماتی نیز در این رابطه اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی کشور نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی است و گاهی اوقات اتفاقاتی در اقتصاد کشور رخ می‌دهد که به زندگی مردم آسیب می‌رساند؛ اتفاقاتی که در رابطه با بازار ارز رخ می‌دهد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما نمی‌توانیم نسبت به زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بی‌تفاوت باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه در نتیجه اتفاقات ارزی فساد‌هایی شکل گرفت گفت: در همین زمینه برخی انتقال سرمایه‌ها از کشور رخ داد و من متأسف شدم وقتی دیدم مهم‌ترین موضوعی که در یکی دو شب اخیر در برخی رسانه‌های خارجی مطرح می‌شد این بود که برخی از افراد که در خارج از کشور به دنبال خرید املاک بودند به قیمت به هم ریختن زندگی مردم در داخل کشور، قیمت ارز را با تقاضا‌های غیرواقعی بالا می‌برندند تا بتوانند در بیرون از ایران برای خود کار‌هایی کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه به لحاظ مسائل امنیت ملی نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی پیرامون مسائل اقتصادی هستیم گفت: اقتصاد کشور باید از ثبات برخوردار باشد تا آن‌هایی که بحث تحریم ایران را مطرح می‌کنند و آن‌هایی که برای ایران برنامه‌های دیگری دارند بدانند که اقتصاد ایران از ثبات برخودار است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی کشور به ثبات اقتصادی بیش از هر چیز دیگری فکر می‌کنند، گفت: سودجویی برای هیچ کس منفعت اقتصادی نخواهد داشت و ثبات اقتصادی برای همه از کشاورزان و کارگران ساده تا تاجر بزرگ تعیین کننده است.

جهانگیری با بیان اینکه تحقق ثبات اقتصادی موضوعی است که قوای سه‌گانه عظم خود را پیرامون آن جزم کرده‌اند اظهار کرد: با توجه به تصمیماتی که گرفته شده، بخشی از کالا‌ها که با ارز آزاد یعنی در حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تومان وارد می‌شد در روز‌های آینده حتماً باید کاهش قیمت داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای آن دسته از کالا‌های اساسی نظیر دارو که با ارز مبادله‌ای ۳ هزار و ۸۰۰ تومان وارد می‌شد نیز از سوی دولت ۳ هزار میلیارد تومان در یک ردیف مستقل تخصیص یافته که به معنای تخصیص ۴۰۰ تومان به ازای هر دلار است تا به هیچ وجه قیمت آن کالا‌های اساسی تحت تأثیر سیاست جدید ارزی ناظر بر افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز نسبت به ارز مبادل‌های قرار نگیرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت واردات کشور با توجه به سیاست جدید ارزی گفت‌:از این به بعد هرکس بخواهد واردات داشته باشد باید در وزارت بازرگانی ثبت سفارش کند تا از طریق سیستم بانکی ارز مورد نیاز خود را تأمین کند؛ قطعاً بدون ثبت سفارش هیچ کس نمی‌تواند کالایی وارد کند.

جهانگیری تأکید کرد: مردم باید بدانند ارز تمام نیاز‌های منطقی کشور اعم از خدمات و کالا حتماً توسط دولت تأمین می‌شود و ارز غیر از این مسیر غیرقانونی و قاچاق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موضوع سپرده‌گذاری ارزی بیان داشت: موضوع دیگری که مورد تأکید رئیس جمهور نیز واقع شد آن است که کسانی که در خانه ارز دارند با اطمینان می‌توانند در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و هم سود ارز خود را دریافت کنند و هم در هر مقطعی که بخواهند عین ارز خود را با سودش از سیستم بانکی دریافت کنند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اگر در این رابطه تخلفی از بانکی صورت گرفت، مردم می‌توانند شکایت کنند و قوه قضائیه از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام اقای جهانگیری عزیز,,,خسته نباشید,,,,,دلم میخواد حرفتونو باور گنم ولی نمیتونم,,,,,,گرونی پدرمونو در اورده,,,,,خدا از همه تون نگذره

    • بهزاد

      خخخخخ همش دروغ....

    • بدون نام

      اره شما گفتین ماهم باور کردیم

    • بدون نام

      آنهایی که در خارج از کشورهستند و نخواهند از ارز دولتی استفاده کنند و قصد وارد کردن کالا بصورت محدود و یا نا محدود داشته باشند چکار باید کنند؟

    • بهار

      آره حتی میخواین مکالمات و پیامهای خصوصیشونم چِک کنین مرسی که بی تفاوت نیستین

    • pedram

      این واردات بی رویه را متوقف کنید . اگر راست میگید ...

    • بدون نام

      زندگی مردم گدام زندگی ؟حتما خودت را میگیی

    • بهار

      کاملا مشخصه

    • کارمند

      تنها چیزی که تو این مملکت ارزش نداره جان مردمه و دولتمردان فکر جیب خود وفامیلشان هستند.واقعا چطوری به فکر مردم هستند وقتی امثال من با۲۰ سال سابقه کار۲میلیون حقوق میگیرم و باید ۴نفر دیگر را هم اداره کنم.البته بدتر از ما هم وجود داره

      پاسخ ها

      • م.ن

        جلوی آقا زاده ها رو بگیرید دیگه پولی تو کشور نذاشتن

    • رزمنده ایرانی

      دیگه زندگی واسه مردم نزاشتیدکه...کدوم زندگی رو میگید..شما بااین کارهایی که دارید میکنن خون تمامی شهدا رو پایمال کردید..زحمات رزمندگان رو ازبین بردید...

      پاسخ ها

      • جیگرکی

        باور کردیم، شک نکن.

    • بدون نام

      چیه که به فکر مردم افتادین؟؟!!!!!نکنه احساس خطر کردین؟؟!!!!!

    • بدون نام

      معلومه چقدر بی تفاوت نیستین!

    • عنقا

      اخی مرد بزرگ چراانیقدر سرکار میزارین منشکایت دارم مارابه این وان حواله ندین ناچرابه نانواارازادبایدبدن شماهمش حرف تحریم بزن حرفهای من تکراری تحریم هم هستیم همه چچی بالا شما اصلا هیچ کیقبول ندارین اگر حرف مردم قوبل داشتین خوب بود که

      پاسخ ها

      • بازنشته

        علی برکت الله ،بازم دروغ

    • بدون نام

      بی تفاوت نیستیم بلکه با تمام وجود به ریش شون می خندیم!!!

    • بهلول

      آقای جهانگیری وقتی که شما نسبت زنگی مردم بی تفاوت نیستید .! حالا گوشت شده هر کیلو ۴۸۰۰۰تومان وای به روزی که شما بی تفاوت باشید! هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک !

    • بدون نام

      بله کاملا مشهوده با علاقه به فلاکتشان نگاه میکنیدودلار های نفتی را از کشور خارج میکنید خب اگر این پولها را در مملکت خودتان خرج کرده بودید که همه مردم شما را سجده میکردند اینطوری هم مملکت از تمام دنیا بهتر میشد وهم خود شما ثروتمندتر میشدید مگر مرض دارید همش بدنبال ایجاد جنگ هستید

    • بدون نام

      گفتی ۸۰ میلیون یادت رفت مسولین مدیران کم کنی که در بهترین شرایط زندگی میکنن

    • بدون نام

      خبر فوری هند قرارداد 55میلیارد دلاری 5تا با فرانسه 40تا با عربستان بسته وتوان آینده عربستان جلو گیری از فروش نفت ایران به سومین مصرف کننده نفت جهان است.
      آقای جهانگیری چگونه عمل خواهید کرد 2میلیون فروش شما از نفت نشه 1میلیون ....
      غرور ملی داشته باش جو اب درست بده
      چه اندیشه ای آینده نگریست به فکر شما....؟؟؟؟؟
      FDJ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج