۷۰۱۳۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رایزنی مقامات ایران و روسیه در مورد تحولات سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی عصر روز سه‌شنبه در دیدار باالکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، گفت: روابط دوجانبه ایران و روسیه در بالاترین سطح در حال پیگیری است.

خبرگزاری ایسنا: دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی عصر روز سه‌شنبه در دیدار باالکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، گفت: روابط دوجانبه ایران و روسیه در بالاترین سطح در حال پیگیری است.

حسین جابری انصاری در دیدار این دیپلمات روسی که رییس تیم مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات آستانه است، تصریح کرد: اطلاع دارم که شما امروز گفت‌وگوی طولانی با آقای شمخانی داشتید. در جریان مذاکرات صورت گرفته هستم و اکنون در این جلسه ادامه رایزنی‌ها را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که «شرایط منطقه و تحولات آن به صورت پی در پی و سریع به ویژه در مورد مسائل سوریه در حال تغییر است»، ادامه داد: این تحولات ایجاب می‌کند که هماهنگی‌های نزدیک‌تری بین ایران و روسیه در این زمینه به وجود آید و در همین چارچوب امیدوارم از فرصت گفت‌وگوهای امروز بتوانیم به خوبی برای انجام هماهنگی‌های بیشتر استفاده کنیم.

جابری انصاری با تاکید بر این‌که «روابط دو جانبه ایران و روسیه در بالاترین سطح در حال پیگیری است»، خاطرنشان کرد: روسای جمهور دو کشور دستور دادند که جزئیات تحولات را بررسی کنیم و هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این دیدار الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در سخنان خود با ابراز خرسندی از انجام این سفر، اظهار کرد: همانطور که شما اشاره کردید در منطقه شاهد تحولات سریعی هستیم و تحولات در مورد سوریه نیز روز به روز تغییر می‌کند.

رییس تیم مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات آستانه با بیان این‌که «یکسری از این تغییر و تحولات مثبت است و یکسری از آن‌ها نگران‌کننده است»، خاطرنشان کرد: اخیرا در آنکارا روسای جمهور دو کشور با یکدیگر دیدار کردند و با آن‌که زمان زیادی از آن دیدار نگذشته ولی در این فاصله زمانی تحولاتی رخ داده که ما باید به آن توجه کنیم.

این دیپلمات ارشد روس با اشاره به دیدار امروزش با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، تصریح کرد: حدود یک ساعت و نیم با آقای شمخانی گفت‌وگو کردیم و با جزئیات بسیار تحولات سوریه را مورد بحث قرار دادیم و بیشتر به موقعیت سیاسی و نظامی این تحولات توجه کردیم بنابراین فکر می‌کنم که در این جلسه ما تمرکزمان را بر مسائل سیاسی محدود کنیم.

وی با بیان این‌که «پیگیری سیاسی بحران سوریه نیازمند کار فشرده بین ایران، ترکیه،‌ روسیه و دمشق است»، خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که در مورد مسائل و تحولاتی که در حال رخ دادن است به سهمی مشترک دست پیدا کنیم تا بتوانیم مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

در جریان سفر لاورنتیف به تهران،‌ سرگی ورشنین یکی از معاونین وزیر امور خارجه روسیه نیز او را همراهی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج