۷۰۱۳۷۱
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جهان در چند میلیمتری یک جنگ بزرگ

در شرایطی که رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال حمله به سوریه سخن گفته، فرمانده ارشد سابق روس هشدار داده است که جهان فاصله بسیار اندکی تا آغاز یک جنگ بزرگ در پیش دارد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر کمویدوف» رئیس سابق کمیته دفاعی دومای روسیه می‌گوید جهان در «چند میلیمتری آغاز جنگی بزرگ» قرار گرفته است.

بنا بر گزارش شبکه «زوزدا»، این مقام نظامی سابق روس گفت: «به نظر من، آمریکایی‌ها کاملا قاطی کرده‌اند: جهان در چند میلیمتری یک جنگ بزرگ قرار گرفته و این مسئله کاملا جدی است.»

فرمانده سابق ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه افزود: «اما من به منطق و توانایی سیاستمداران - خودمان و آمریکا - برای مذاکره امید دارم. ما نباید اجازه دهیم جنگی جدید آغاز شود. باید پشت همان چند میلیمتری که تا آغاز این جنگ بزرگ باقی مانده، متوقف شویم».

کمویدوف همچنین گفته است:‌ «وعده‌هایی که برای حفاظت از مردم سوریه مطرح شده، تحقق خواهد یافت. ما می‌توانیم از تجهیزات و نیروهای پدافند هوایی موجود در سوریه استفاده کنیم و فرصت‌های خوبی در آنها برای نبرد هوایی در اختیار داریم».

همزمان با گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه سوریه، بامداد امروز شبکه الجزیره گزارش داد که تعدادی از هواپیماها و جنگنده‌های آمریکایی سه‌شنبه شب (۲۱ فروردین) در مرز عراق با سوریه به پرواز درآمده و به گشت زنی پرداختند.

شبکه الجزیره حضور هواپیماهای آمریکایی در مرز سوریه را سنگین و ملموس گزارش کرد. برخی منابع خبری دیگر نیز از به پرواز درآمدن هواپیماهای نظامی آمریکا و فرانسه بر فراز اردن خبر داده‌ بودند.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان امروز به واشنگتن هشدار داد تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شوند، سرنگون و مبدأ شلیک نیز هدف قرار داده خواهد شد.

معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه نیز امروز به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال وقوع حمله هوایی آمریکا به سوریه پس از طرح اتهامات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما مطرح شده، پایگاه‌های هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» و همچنین نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه تحت حفاظت شدید مسکو قرار دارند.

به دنبال این هشدارهای روسیه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر به روسیه اعلام کرد باید برای دفاع از سوریه آماده باشد، چراکه موشک‌های آمریکا به سمت سوریه شلیک می‌شوند.

دونالد ترامپ در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند!»

مسکو این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را بی‌پاسخ نگذاشت. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه بلافاصله بعد از انتشار این اظهارات، با کنایه به توئیت ترامپ تأکید کرد: «موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها شلیک شوند نه دولت قانونی سوریه که چندین سال در حال نبرد با تروریسم بین‌المللی در داخل خاک خود بوده است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترامپ روانی

      ترامپ حسابی قاطی کرده،امشب یا فردا گفته حمله می‌کنه!!!

    • بدون نام

      اگه آقا اراده کنه کل جهان رو نابود می کنیم

      پاسخ ها

      • نـعـیـم

        خخخخ شما مواظب باش شب خودتو خراب نکنی

    • بدون نام

      آخ جون جنگ

    • بدون نام

      بزن دهن روس رو سرویس کن

    • م ع

      خدا بخیر کنه...
      انشالله که آقا داره میاد

    • ابراهیم خر

      سلام مزگون

    • بدون نام

      خدایا رحم کن

    • بدون نام

      هدف اصلی ایرانه

    • بدون نام

      وقتی یه زوان پریش رئیس جمهور آمریکا بشه همین میشه دیگه .خودش موجود آشفته حالیه دنیا رو هم آشفته کرده .و چقدر مضحکه که کره زمین با هفت و نیم میلیارد نفر باید عنتر و منتر یه دیوانه در آمریکا باشه!

    • بدون نام

      بوی جنگ میاد

      پاسخ ها

      • ص.م

        وقتی احمق خود شیفته ای بشه رییس جمهور یک کشور قدرتمند مثل دادن چاقو به دست زنگی مست است.این مردک تا دنیا را به جنگ نکشد ,دست بردار نیست .ترامپ ترسو و بزدل که خودش برای نرفتن به سربازی در جنگ ویتنام ,خودش رو به علیلی زد ,حالا دنبا رو داره به هرج و مرج و نتیجتا به جنگ سوق میده . لعنت خدا و پیامبران خدا به ترامپ و دار و دسته اش .

    • رضا

      آقای پوتین ترامپ گوه میخوره

    • بدون نام

      انشا الاه ترامپ پیروز میشود ۰ واسد حیوان را نابود خواهد کرد به امید خدا ۰ پیروزی از آن ملت ایران و آمریکاست۰۰۰۰

      پاسخ ها

      • نـعـیـم

        جان؟؟؟

    • بدون نام

      روسیه هر جا رفته اونجا رو نابود گرده. مرگ بر روسیه. ولی این وسط فقط خود ملت سوریه نابود میشن.

    • taha

      روسیه شیر است مث شمشیر است

      پاسخ ها

      • نـعـیـم

        آخی کوچولوی کی بودی تو

    • آ کیا

      هزار درصد عامل اصلی این جنگ انگلیس هستش.

    • بدون نام

      سوراخ موش گرون میشه با این حساب!

    • بدون نام

      مگه مرض داریم ایجاد جنگ کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج