۷۰۱۳۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تخفیف ارکستر سمفونیک به دانشجویان

تخفیف بلیت اجرای ارکستر سمفونیک تهران برای دانشجویان و برگزاری نمایشگاه نقاشی «رخداد» در خانه هنرمندان از جمله‌ خبرهای تجسمی و موسیقی امروز (۲۲ فروردین‌ ماه) هستند.

خبرگزاری اینسا: تخفیف بلیت اجرای ارکستر سمفونیک تهران برای دانشجویان و برگزاری نمایشگاه نقاشی «رخداد» در خانه هنرمندان از جمله‌ خبرهای تجسمی و موسیقی امروز (۲۲ فروردین‌ ماه) هستند.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی با هدف بهره‌مندی دانشجویان موسیقی از اجراهای موسیقی فاخر و توسعه دانش آن‌ها تخفیف ویژه‌ای برای اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید در نظر گرفت.

دانشجویان موسیقی می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش بلیت از تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید بلیت استفاده کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد رودکی، ارایه تسهیلات فوق در راستای ماموریت‌های این بنیاد در توسعه موسیقی فاخر، ایجاد زمینه مهارت آموزی نوازندگان و تربیت نسل جدید از نوازندگان ارکسترها صورت می گیرد.

ارکستر سمفونیک تهران آخر فروردین ماه اولین اجرای سال ۹۷ خود را با رهبر مهمان در تالار وحدت به روی صحنه می برد. پژمان معمارزاده رهبر ارکستر فرانسوی ـ ایرانی و نوازنده ویلنسل به تهران سفر می‌کند تا در روز ۳۰ فروردین ارکستر سمفونیک تهران را رهبری ‌کند.

در این اجرا توسط ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی از گابریل فوره: اِلِژی (مرثیه) برای ویلنسل و ارکستر و پس از یک رویا برای ویلنسل و ارکستر، کامیل سن سانس سمفونی شماره۲، فرانس لیست پرلود، هکتور برلیوز رقص مجارستانی نواخته می‌شود.

نمایش یک تابلو نقاشی ۳۳ متری در خانه هنرمندان ایران

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی نوید فرد با نام «رخداد» از جمعه ۲۴ فروردین تا ۳ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاهش گفت: رخداد عنوان دومین نمایشگاه انفرادی من در ایران است. در این نمایشگاه من داستانی که توان نوشتنش را نداشتم بر روی یک پارچه ۳۳ متری با عرض ۱۵۰ سانتیمتر با تکنیک ترکیب مواد نقاشی کردم.

او ادامه داد: من تاکنون ۱۲ نمایشگاه انفرادی در سایر کشورها برپا کرده‌ام اما این برای نخستین‌ بار است که در چنین ابعادی نقاشی می‌کشم.

نوید فرد متولد ۱۳۵۷ و در تورنتو زندگی می کند. نوید فرد که در آثارش از تلفیق‌های فرم‌های انتزاعی و فیگوراتیو استفاده می‌کنند. هدف او در آثارش به تصویر کشیدن روابط متقابل انسان‌ها با یکدیگر و دیگر موجودات است. رفتارهای ویرانگر یا برعکس سازنده آدمی و تاثیرشان بر روی طبیعت اطراف در کارهای او دیده می‌شوند. در آثارش می‌توان انعکاسی از مسائل اجتماعی، سیاسی، تجارب زندگی شخصی و خاطرات را مشاهده نمود.

آیدین آغداشلو به بهانه برپایی نمایشگاه نوید فرد در خانه هنرمندان است نوشته است:

«سال‌هاست که نوید فرد را می‌شناسم. در هر سفرم به تورنتو با هم رفاقت کرده‌ایم و چه رفیق تمام و کمالی بوده و هست. سال‌هاست نقاشی‌هایش را تعقیب می‌کنم‌؛ از تجربه‌های قدیمی‌اش تا نمونه‌های پخته‌تر و به کمال رسیده‌تر امروزش. آن وقت‌ها از کارهای دقیق‌تر شروع کرد تا کارش کم کم ساده و خلاصه‌تر شد. نقاش انتزاعی یک شبه که نبود. کار کرد و کار برد؛ کار برد تا جهانش را بنا کند و بسازد و شکل بدهد. رنگ‌ها را - زردها و قرمزها را- تقلیل داد و به ترکیب و توازن نهایی سیاه و سفیدش رسید. بافت متن کارها را هزار جور آزمود تا به رمز قطر و غلظت رنگ‌های توده شده بر روی هم رسید و هنوز هم همچنان دارد بی‌وقفه تجربه کردن را ادامه می‌دهد؛ مثل تک اثر همین نمایشگاهش که صورتی از معنای رهایی را دارد با چنین عرض و طولی به نمایش می‌گذارد. »

نمایشگاه نقاشی نوید فرد با عنوان «رخداد» جمعه ۲۴ فروردین ساعت ۱۷ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۳ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج