جاباما
۷۰۱۳۹۳
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

کوچ از تلگرام به راحتی اتفاق نمی‌افتد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص فیلترینگ تلگرام گفت: ما باید به عواقب اقتصادی و نتایج این تصمیم آگاهی کامل داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص فیلترینگ تلگرام گفت: ما باید به عواقب اقتصادی و نتایج این تصمیم آگاهی کامل داشته باشیم.

سلیمان پاک‌سرشت امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین همایش مهارت آموختگان کارآفرین در اداره فنی و حرفه‌ای ارم مشهد با اشاره به تاثیر فیلترینگ تلگرام در معیشت مردم اظهار کرد: برای بدست آوردن اطلاعات باید به سازمان‌های ذی ربط مراجعه کرد، چرا که آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد، اما حجم قابل توجهی از افراد طریق کسب و کارهای الکترونیکی فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص افرادی که بعد از فیلترینگ تلگرام بیکار خواهند شد، ادامه داد: آنچه مسلم است این است که این کوچ به راحتی رخ نخواهد داد. ما باید به عواقب اقتصادی و نتایج این تصمیم آگاهی کامل داشته باشیم زیرا این امکان دارد که نتایج غیرقابل جبرانی داشته باشد و به نظر من تصویر مشخصی از این امر وجود ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بنا بر توافق با شورای اجتماعی کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار، برنامه‌ای در تعدادی از استان‌ها و همچنین استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد، در واقع این امر درستی نیست که افراد بعد از مهارت‌آموزی رها شوند و کمکی نخواهد کرد.

پاک‌سرشت افزود: باید برنامه مشخصی و با کمک مشاورانی که در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی زنان فعالیت دارند، نیازسنجی انجام شود، در پایان سال گذشته تاخیری در تخصیص اعتبار در این خصوص رخ داد و ما تلاش داریم که با سرعت هر چه بیشتر با کمک کشاوران هر استانی، پروژه هر استانی را برای توامندسازی بانوان کشور انجام دهیم.

وی با اشاره به میزان افراد آموزش دیده که وارد بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود ۵۸۶ مرکز در کل کشور وجود دارد، افرادی که مهارت‌های آموزشی را فرا می‌گیرند، الزاما افراد جویای کار نیستند اما مراجعینی نیز داریم که شاغل هستند و برای افزایش مهارت خود در شغلشان به ما مراجعه کردند.

پاک‌سرشت عنوان کرد: در یک برآورد که فعالیت ما در آن رهگیری شده، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد یعنی از هر سه نفر یک نفر که جویای کارجو هستند، موفق به پیدا کردن شغل می‌شوند. در رشته‌های مختلف متفاوت است، در برخی رشته‌ها نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ما همکاری با کاریابی در راستای پیدا کردن فرصت‌های شغلی داشتیم که گواهینامه فنی و حرفه‌ای افراد را از آزمون‌های استخدامی معاف نمی‌کند بلکه تایید می‌کند این افراد صلاحیت دارد.

وی تصریح کرد: اگر در سال جاری آیین‌نامه جاری قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای نوشته شود، به سمت یک نظام صلاحیت حرفه‌ای خواهیم رفت و در این نظام افراد مجموع تجارب و مدارک خود را به یک گواهی که دارای صلاحیت در رده‌های مختلف است، تبدیل می‌کنند.

پاک‌سرشت با اشاره به رویکرد مهارت‌سازی آموزش‌ها عنوان کرد: ما در حال حاضر دو فعالیت را با آموزش و پرورش و آموزش عالی در همین خصوص آغاز کردیم. با آموزش و پرورش یک کار مشترک تحت عنوان ایران مهارت شروع کرده که فرصتی را برای آشنایی دانش‌آموزان در حین تحصیل با فضای کار ایجاد می‌کند ولی هدف ما وارد کردن دانش‌آموزان به بازار کار نیست و صرفا برای آشنایی با بازار و فضای کار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توافقی که میان این وزارت خانه با آموزش عالی صورت گرفته که در تابستان ۹۷ آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانشجویان در رشته‌های کارگاهی و کارآموزی به عنوان مقدمه و شروع این فرصت را پیدا می‌کنند تا در کارگاه ما حاضر شوند و بعد ازفراگیری آموزش‌ها و اخذ گواهینامه، به عنوان واحد کارگاهی در روزمه تحصیلی این دسته از دانشجویان لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: البته هنوز در این مرحله قرار نداریم ولی برای واحدهای کارآموزی و کارگاهی این اتفاق خواهد افتاد، به زودی ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که در دانشگاه‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای یک دفتری را مستقر کند که دانشجویان را آشنا با امکانات موجود در سازمان سازد تا اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد که افراد از فرصت‌های آموزشی سازمان در عین تحصیل و یا ایام تابستان برخوردار شوند.

پاک‌سرشت با اشاره به توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهرها تصریح کرد: اینکه ما الزاما در هر جایی که نیاز وجود دارد، مرکزی را احداث کنیم، شاید رویه درستی نباشد و ممکن است بعداز ادامه و سپری شدن این دوره که ما با بیکاری مواجه هستیم، یک مساله تبدیل شود و در نظر داریم که آموزش‌های سیار را جایگزین کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در واقع به جای اینکه در جایی مرکزی ایجاد شود، ما به شکل سیار سرویس‌دهی کنیم، مقایسه آمار در سال ۹۶ نسبت ۹۵ نشان می دهد که این اتفاق افتاده و به سمت آموزش‌های سیار حرکت کرده و حجم کمتری از آموزش‌های ما در مراکز ثابت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که انگیزه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه‌ای دارند، می‌توانند در فضایی برای مهارت‌آموزی برای سرمایه گذاری حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه در این زمینه نیاز اساسی کشور است و این کار می تواند باعث شود که ما به سرعت خلا و تنگناهای موجود در تجهیز کارگاه‌ها، تامین مواد مصرفی و در توزیع آنها به صورت دسترسی همگانی امکان پذیر باشد. این امر به عنوان یک فعالیت مردمی ادامه پیدا کند و این عرصه‌ای است که پتانسیل و گنجایش زیادی در کشور ما دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی

      حالا بزارمن یه چیزی بگم الان درتلگرام خوندم که سزچزوش یه کاری کرده وازدسترس خارج شده بعدا چند روز پیش گفتین هک کرده حالا هی بیاین حرف کوچ بزنید عواقب داره همو طوری که وضع اقتصاد ما عواقب بدی داره

    • بدون نام

      مگه زوره،ما استفاده نمیکنیم

    • بی خیال

      من به عنوان یه ایرانی با کفتر پیام نامه بر پیام میدم ولی با پیامرسان داخلی هرگز

    • محسن

      کانال های که به نحوی به دولت یا سازمان های دولتی یا مراکز و فروشگاه های مجاز مربوطند مجبور به انتقال کنن کم کم لزوم اجبار به کوچ مشخص میشه

    • بدون نام

      کوچ زورکی

    • کاربر

      اگه تلگرام فیلتر بشه برعکس نتیجه میده و کاربراش زیاد میشن ادم رو از هرچی منع کنی بیشتر نسبت بهش حریص میشه

    • بدون نام

      خسته نباشید

    • بدون نام

      یا تلگرام یا هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج