جاباما
۷۰۱۳۹۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

هشدار: سیل در راه غرب کشور

یک پژوهشگر علم هواشناسی از تغییرات شدید جوی و احتمال بالای رخداد سیل، آبگرفتگی های گسترده و طغیان رودها در استان های غربی خبر داد.

خبرگزاری مهر: احسان مرادی در گفتگو با مهر گفت:هم اینک (چهارشنبه ۲۲ فروردین) سامانه فعال بارش زا به مناطق غربی کشورمان وارد شده و علاوه بر غرب در شمال غرب، دامنه های زاگرس و مناطقی از جنوب غرب هم بارش های رگباری آغاز شده است.

این پژوهشگر با اشاره به تغذیه مناسب رطوبتی از عرض های جنوبی افزود: سامانه یاد شده با رطوبت بسیار مناسبی از سمت عرض های جنوبی تر از عرض های جغرافیایی کشورمان همراهی می شود که با توجه به شرایط فصلی خطرآفرین خواهد شد.

وی با هشدار به هموطنان ساکن در استان های غربی و مسوولان افزود: هر چه به پنجشنبه نزدیک تر می شویم بارش های رگباری مناطق بیشتری از کشورمان را فرا می گیرد اما در غرب و تا حدی جنوب غرب کشور بطور قابل ملاحظه ای شدت خواهد گرفت و قطعا سبب آبگرفتگی های گسترده در غرب و تا حدی جنوب غرب کشور و با احتمال بالایی سبب جاری شدن سیل و طغیان رودها در غرب کشور خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: بتدریج در مناطق گسترده ای از کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و مناطقی از کردستان و غرب آذربایجان غربی بارش های شدید سبب طغیان برخی رودها، جاری شدن سیلاب های محلی و احتمالا خسارت هایی خواهد شد.

وی با هشدار به مردم، کشاورزان و دامداران ساکن در این مناطق گفت: از حاشیه رودهای دائمی و بستر رودهای فصلی و مسیل ها فاصله بگیرید. همچنین با توجه به پتانسیل بالای برخورد آذرخش به سطوح نزدیک زمین در فضای باز و زیر درختان یا مناطق مرتفع بسیار در خطر هستید. کشاورزان و بخصوص گلخانه داران برای رخداد ریزش تگرگ تمهیدات لازم را بیاندیشند. همچنین وزش بادهای بسیار شدید لحظه ای نیز خطرآفرین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازآن بلف های همیشگی هواشناسی

    • بدون نام

      یک روز میگویند سیل درراه است یک روز میگویند خشکسالی حالا متوجه نشدیم درچه وضعیتی هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج