۷۰۱۴۲۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش ۳۰ درصدی صادرات به روسیه

رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: صادرات به روسیه در سال ۲۰۱۷ افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: صادرات به روسیه در سال ۲۰۱۷ افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

فرهاد پرند در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه با بیان اینکه عمده صادرات به روسیه مربوط به مواد غذایی و محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: ۲۷۳ میلیون دلار از سهم ایران در صادرات به روسیه مربوط به همین محصولات است. سیمان، فلز و مواد معدنی نیز به این کشور صادر می‌شود که البته حجم آنها کم است.

وی افزود: واردات ایران از روسیه به یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار کاهش یافته و نسبت تراز تجاری صادرات و واردات این دو کشور در سال‌های گذشته یک به ۱۰ بوده که در سال ۲۰۱۷ به یک به سه رسیده است.

پرند با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۷ واردات روسیه ۲۳۰ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: روسیه بیشترین واردات را از هلند، چین، آلمان و ترکیه داشته است. مسکو ظرفیت‌های بسیاری برای واردات دارد به طوریکه ۴۳ درصد واردات روسیه را به خود اختصاص داده است.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه خاطر نشان کرد: عمده صادرات روسیه محصولات نفتی و گازی به کشورهایی چون آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا و بلاروس است.

وی با بیان اینکه جای ایران میان کشورهای صادرکننده به مسکو بسیار خالی است، خاطر نشان کرد: براساس آمار گمرک روسیه، میزان صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ معادل ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۳۰۳ به ۳۹۲ میلیون دلار رسیده است.

پرند گفت: واردات ماهی به روسیه در سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان واردات تنها دو درصد است.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های لرستان در حوزه شیلات، این استان می‌تواند بازار مناسبی در روسیه داشته باشد.

وی اظهار کرد: روسیه ۸۵ واحد فدرالی و ۴۶ استان دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحیم طلائی زاده

      چرا باید اینقدر به روسیه آوانسیان داد دلمون خوشه با چین ، روسیه و ترکیه رابطه بازرگانی ، داریم ، آیا منظور در اقتصاد سیاسی اینست که در تراز بازرگانی ما وارد کننده باشیم ، شاید مدیران سیاسی متصورند باید اینگونه بود تا روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را وتو کند انسان که در جنگ ۸ ساله بنحو احسن پشتیبان ایران بود و قطعنامه های تحریمی علیه ایران را وتو میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج